Køkken

Næste måned, når jeg har ferie, skal jeg have nye køkkenskabe.

Er der nogle firmaer, I kan anbefale og nogle man absolut skal holde sig fra?

Ikea kan varmt anbefales og har også vist sig at ligge i toppen med hensyn til kvalitet :slight_smile:

jeg tror som sådan ikke der findes dårlige køkkenselskaber el dårlig kvalitet. og man hører jo osse om succes-historie fra dem der har handlet hos de billige køkken-selskaber og omvendt har jeg så osse hørt rædselshistorier om de vildt dyre køkken-selskaber.
jeg har en i familien som arbejder på hth-køkken fabrikken og han fortæller at de levere og producere masser af køkkenere til mange af de andre køkken-selskaber osse.
jeg ville som birthe siger prøve at se hvad Ikea ka tilbyde, for de har godtnok mange lækre og prisgode køkkener

Nu er det bare sådan, at jeg skal have det leveret samlet og så have en tømrer til at sætte det op (og tage det gamle ned)

Foreslå ikke, at jeg selv skal gøre det, for det kan jeg simpelthen ikke.

Jeg har luret på HTH - de kommer ud og måler op og leverer det samlet, så det er lige til at sætte op.

[quote=Eva;393957]Nu er det bare sådan, at jeg skal have det leveret samlet og så have en tømrer til at sætte det op (og tage det gamle ned)

Foreslå ikke, at jeg selv skal gøre det, for det kan jeg simpelthen ikke.

Jeg har luret på HTH - de kommer ud og måler op og leverer det samlet, så det er lige til at sætte op.[/quote]

Så vidt jeg husker så var HTH dem som lå ret dårlig i testen :tihi:

Få dog en tømmer til at tage mål og hjælpe dig med at bestille. Han kan da sagtens samle de skabe også.

Jeg er sikker på at prisen i den sidste ende bliver billigere end hos et køkkenfirma.

[quote=Eva;393957]Nu er det bare sådan, at jeg skal have det leveret samlet og så have en tømrer til at sætte det op (og tage det gamle ned)

Foreslå ikke, at jeg selv skal gøre det, for det kan jeg simpelthen ikke.

Jeg har luret på HTH - de kommer ud og måler op og leverer det samlet, så det er lige til at sætte op.[/quote]

det ka du såvidt jeg huske osse i ikea el dvs de har nogle de sender ud og måler op hos dig.
og tømmeren er squ nok ligeglad med hvor du har købt dine skabe

IKEA Installationsservice

Hjælp til køkken installation
Professionel installationshjælp til dit køkken kan spare værdifuld tid - især når det kommer til de vanskelige områder som vvs, el og tømrerarbejde. Gennem vores samarbejdspartnere kan vi tilbyde en bred menu af servicemuligheder:

• Opmålingsservice
[LEFT]1.500.-[/LEFT]
• Før installationsbesøg (kan ikke fravælges)[LEFT]1.700.-[/LEFT]
• Montering af basisskab[LEFT]565.-[/LEFT]
• Montering og evt. afkortning af bordplader[LEFT]395.-[/LEFT]

Få mere information - tal med vores køkkenkonsulenter i varehusene
eller kontakt os på 70 15 09 09.

[quote=birtheras;393961]IKEA Installationsservice

Hjælp til køkken installation
Professionel installationshjælp til dit køkken kan spare værdifuld tid - især når det kommer til de vanskelige områder som vvs, el og tømrerarbejde. Gennem vores samarbejdspartnere kan vi tilbyde en bred menu af servicemuligheder:

• Opmålingsservice
[LEFT]1.500.-[/LEFT]

• Før installationsbesøg (kan ikke fravælges)[LEFT]1.700.-[/LEFT]

• Montering af basisskab[LEFT]565.-[/LEFT]

• Montering og evt. afkortning af bordplader[LEFT]395.-[/LEFT]

Få mere information - tal med vores køkkenkonsulenter i varehusene
eller kontakt os på 70 15 09 09.[/quote]

Tak Birthe - jeg har lige været inde og lure :smiley:

De har nogle lækre køkkener, som ikke koster en bondegård - men er det mon billigst at få dem til at montere - eller en tømrer?

Jeg kan kun give thumps up til ikea køkkenerne, det var sådan et jeg købte i Februar og det er bare lækkert (du må godt komme og se det Eva) det hele blev leveret og så samlede ungerne og jeg det selv, og en tømrer satte det op

umiddelbart vil jeg tro en tømmer er billigst, men du har vel indhentet tilbud på sådan en gang nedrivning og montering af nyt køkken.
en tømmer giver dig en fast pris på opgaven hvorimod ikea åbentbart tager pris for hvert skab, samtiddig tror jeg ikke ikeas folk rykker noget som helst ned af dit gamle køkken.

måske det osse er billigst at du får tømmeren til at komme og måle op osv.

jeg kender intet til københavnske håndværkere så jeg ved intet om timepris osv

Tak Marianne - jeg er også lun på et Ikea køkken.

Hvor meget gav I for at en tømrer satte det op?

Man kan jo nemlig også får folk fra Ikea til det - men jeg ved ikke, hvad der er dyrest?

[quote=Johnny;393982]umiddelbart vil jeg tro en tømmer er billigst, men du har vel indhentet tilbud på sådan en gang nedrivning og montering af nyt køkken.
en tømmer giver dig en fast pris på opgaven hvorimod ikea åbentbart tager pris for hvert skab, samtiddig tror jeg ikke ikeas folk rykker noget som helst ned af dit gamle køkken.

måske det osse er billigst at du får tømmeren til at komme og måle op osv.

jeg kender intet til københavnske håndværkere så jeg ved intet om timepris osv[/quote]

Jeg har haft besøg af en tømrer i dag, da det var meningen at jeg bare ville have nye bordplader - men han sagde, at det ikke kunne betale sig, det ville være billigere at rive de gamle skabe ned og få nogle nye.

Han ville gerne hive de gamle ned og køre dem væk - og også montere det nye køkken - helst hvis det var samlet på forhånd.

Jeg ved ikke, hvad han skal have for det - men det kan jeg jo forhøre mig om, da jeg fik hans kort, så jeg kunne ringe.

Hmm det var “orange” gg jeg gav 4.000 kr

Vi har også lige bestilt nyt køkken - hos Ikea :slight_smile:

Det bliver leveret (i 110 pakker - no shit!!) om 14 dage og vi samler og sætter det selv op (eller min gemal sætter det op :wink: ).
Jeg glæder mig som et lille barn og kan næsten ikke vente :slight_smile:

Til gengæld vil jeg Ikke anbefale Svane køkkener - min far + kone fik for 2 år siden nyt køkken (og bad) og Svane var noget af det mest sløve - på trods af at prisen bestemt ikke er særlig lille!

Men jeg er spændt på Ikea - vi har kún hørt godt om Ikea køkkener :ok:

/Mette

[quote=Mette Mejdahl;393997]Vi har også lige bestilt nyt køkken - hos Ikea :slight_smile:

Det bliver leveret (i 110 pakker - no shit!!) om 14 dage og vi samler og sætter det selv op (eller min gemal sætter det op :wink: ).
Jeg glæder mig som et lille barn og kan næsten ikke vente :slight_smile:

Til gengæld vil jeg Ikke anbefale Svane køkkener - min far + kone fik for 2 år siden nyt køkken (og bad) og Svane var noget af det mest sløve - på trods af at prisen bestemt ikke er særlig lille!

Men jeg er spændt på Ikea - vi har kún hørt godt om Ikea køkkener :ok:

/Mette[/quote]

Jeg tror nu også det bliver Ikea her - de har nogle fine køkkener og jeg har mere eller mindre forelsket mig en en af modellerne. :ok:

Tillykke med dit nye køkken - kan godt forstå, at du glæder dig. :flag:

Det gør jeg også - altså til det er overstået, jeg bliver altid småstresset, når jeg skal have noget lavet. :besvimer:

:inlove::inlove:

Jeg er også så småt ved at skulle have et nyt køkken, hårde hvidevarer og sårn’t - men jeg synes måske liiiige, at det skal nævnes i hvilken rækkefølge man normalt gør det :

Først fjernes det gamle køkken helt…

Så hives alt gammelt tapet af…

Væggene pudses, og nyt tapet sættes på og males…

Lofterne hvidtes…

Alt træværk ved vinduer og døre males…

Gulvet skiftes…

Og så er man klar til at sætte det nye køkken op…

:besvimer::besvimer::besvimer::besvimer:

En maler bliver ikke glad for at skulle pudse vægge op, tapetsere og male efter skabene er sat på - og det bliver dobbelt så dyrt, fordi han skal skære baner til - klatre rundt på bord og vægge for at komme til - og det er langt nemmere for os at holde køkkenet pænt og rent, når der sidder f.eks. nymalet glasvæv bag alle skabe…

:fin::fin:

Udover nævnte ting, skal jeg også have skiftet alt el ud i mit køkken, da installationerne er ulovlige…

-what

Så det bliver en ordentlig omgang… men jeg gør meget af det selv, sammen med min private og meget-meget billige Handy-Andy - river det gamle køkken ned, samler selv skabe osv… så det skal nok blive sjovt.

(not)

:fløjte:

Jeg skal heldigvis ikke have nyt køkken - bare nogle nye skabe samt vask og armatur.

:wehu::wehu::wehu::wehu:

[quote=Eva;394141]Jeg skal heldigvis ikke have nyt køkken - bare nogle nye skabe samt vask og armatur.

:wehu::wehu::wehu::wehu:[/quote]

:øhmm::øhmm:

Jamn… var det så ikke en idé at gøre det hele ??

Man sætter vel ikke helt nye skabe op og lader det tapet hænge, der har hængt i x antal år ???

:fin:

Det vil pynte så meget med lidt nyt tapet også - els er det lissom bare halvgjort arbejde ??

:cool:

KVIK.

Forslag: Køb skabene monteret, så I “bare” selv skal sætte dem op. Billigt og lækkert og ingen dikkedar.

Ja, det bliver halvgjort arbejde - jeg orker ikke at gå i gang med det hele.

Så nye skabe - så er jeg tilfreds - så meget opholder jeg mig heller ikke i køkkenet :høhø: