Køkken

:tihi:

OK… vi gør tingene forskelligt…

[quote=Mai;394152]KVIK.

Forslag: Køb skabene monteret, så I “bare” selv skal sætte dem op. Billigt og lækkert og ingen dikkedar.[/quote]

Det kan man også få i Ikea - men jeg skal have dem til at måle op, ellers er jeg bange for, at det slet ikke kommer til at passe. :tihi:

[quote=Mai;394152]KVIK.

Forslag: Køb skabene monteret, så I “bare” selv skal sætte dem op. Billigt og lækkert og ingen dikkedar.[/quote]

:lys-ide:

Kvik sætter oz køkkener op, mine underboer fik det lavet af dem sidste år - og det er bare flot !!!

Mener, at det kun tog én arbejdsdag - men så var alle vægge og alt andet også tip-top og lige klar til at gå til…

:ok:

Og det må være billigt, for min underbo har det lissom jeg :

Hvorfor vælge det dyreste ??

:høhø::høhø:

Og Kvik køkkener er også bare suveræn kvalitet, har jeg hørt…

Kvik - det kommer altså an på hvor meget de har forbedret sig i løbet af 27 år :høhø:

Bedste service til dato har jeg fået fra Ikea. Vi bestilte lidt extra og fik pengene tilbage for det som ikke skulle bruges :thumbup:

[quote=birtheras;394164]Kvik - det kommer altså an på hvor meget de har forbedret sig i løbet af 27 år :høhø:

Bedste service til dato har jeg fået fra Ikea. Vi bestilte lidt extra og fik pengene tilbage for det som ikke skulle bruges :thumbup:[/quote]

:inlove::inlove:

Mit nye køkken bliver også helt sikkert fra Ikea… jeg kan godt lide deres varer, deres gode kundeservice OG ikke mindst deres priser…

:fin:

[quote=birtheras;394164]Kvik - det kommer altså an på hvor meget de har forbedret sig i løbet af 27 år :høhø:

Bedste service til dato har jeg fået fra Ikea. Vi bestilte lidt extra og fik pengene tilbage for det som ikke skulle bruges :thumbup:[/quote]

Mit Kvik køkken er fem år gammelt. :slight_smile:

Jeg har kig på det her fra Ikea Produkter - søg efter produkter. Få et komplet overblik her - IKEA

Jeg er også så småt ved at skulle have et nyt køkken, hårde hvidevarer og sårn’t - men jeg synes måske liiiige, at det skal nævnes i hvilken rækkefølge man normalt gør det :

Først fjernes det gamle køkken helt…

Så hives alt gammelt tapet af…

Væggene pudses, og nyt tapet sættes på og males…

Lofterne hvidtes…

Alt træværk ved vinduer og døre males…

Gulvet skiftes…

Og så er man klar til at sætte det nye køkken op…

:besvimer::besvimer::besvimer::besvimer:

En maler bliver ikke glad for at skulle pudse vægge op, tapetsere og male efter skabene er sat på - og det bliver dobbelt så dyrt, fordi han skal skære baner til - klatre rundt på bord og vægge for at komme til - og det er langt nemmere for os at holde køkkenet pænt og rent, når der sidder f.eks. nymalet glasvæv bag alle skabe…

:fin::fin:

Udover nævnte ting, skal jeg også have skiftet alt el ud i mit køkken, da installationerne er ulovlige…

-what

Så det bliver en ordentlig omgang… men jeg gør meget af det selv, sammen med min private og meget-meget billige Handy-Andy - river det gamle køkken ned, samler selv skabe osv… så det skal nok blive sjovt.

(not)

:fløjte:[/quote]

Det er lige sådan en omgang vi er i gang med, bortset fra, at vi har sat hvidpigmenteret loft op, og skifter døre karme og vinduer ud også :slight_smile: og når alt er færdigt - så sættes det nye køkken op, med ny emhætte, kogeplader og ovn… glæder mig:yah::yah:

Vi har lige købt Invita køkken …

Jeg får et køkken på 35 kvm. Jeg får ALT i hårdehvidevare fra Miele i topmodler, italenske fliser, nye døre, vinduer, lofter, speciel armetur fra som er bestilt hjem fra italien.

:inlove::inlove:

Jeg kan se, at I er lisså grundige som jeg er… jeg kan altså ikke gøre noget halvt - det er lissom at gå i bad og vaske sig rigtig grundigt - og så tage noget gammelt beskidt tøj på… dét kan jeg heller ikke.

:høhø::høhø:

[quote=Mai;394725]Mit Kvik køkken er fem år gammelt. :slight_smile:

Jeg har kig på det her fra Ikea Produkter - søg efter produkter. Få et komplet overblik her - IKEA

:yatta::yatta::yatta::yatta:

Nej, hvor er det bare flot - jeg har faktisk også overvejet et skuffekøkken - man udnytter pladsen langt bedre end i et skab - hvor ting har det med at forsvinde ind i det bagerste mørke…

-what

Jeg kan se, at I er lisså grundige som jeg er… jeg kan altså ikke gøre noget halvt - det er lissom at gå i bad og vaske sig rigtig grundigt - og så tage noget gammelt beskidt tøj på… dét kan jeg heller ikke.

:høhø::høhø:[/quote]

Jeg kan ikke være mere enig Therese… :ok: Jeg kunne ikke drømme om at smække et nyt køkken op på vores gamle væg og gulv :tihi::tihi: føj… Jeg skifer ud fordi det trænger til at blive nyt og frisk… glæder mig :slight_smile:

:inlove::inlove:

Ditto…

Alt skal ud - els synes jeg at det er ærgerligt at smide 20-30.000,.- kr efter et nyt køkken :s:S:S

Og tro mig :

Mit trænger !!!

Jeg glæder mig også til et nyt fint køkken - især, når det er færdigt.

:inlove::inlove:

Jeg kan se, at I er lisså grundige som jeg er… jeg kan altså ikke gøre noget halvt - det er lissom at gå i bad og vaske sig rigtig grundigt - og så tage noget gammelt beskidt tøj på… dét kan jeg heller ikke.

:høhø::høhø:[/quote]

Det er så din måde at gøre tingene på, men ikke den eneste måde. :slight_smile:

Og så synes jeg i øvrigt at yderligere hentydninger bør holdes ude af tråden, tak :ok:

[quote=DK Thomani;394835]Det er så din måde at gøre tingene på, men ikke den eneste måde. :slight_smile:

Og så synes jeg i øvrigt at yderligere hentydninger bør holdes ude af tråden, tak :ok:[/quote]

:):slight_smile:

Næe, jeg ved godt at min måde ikke er den eneste rigtige måde - men jeg skriver blot min mening, som jeg altid gør.

:rock:

Det er såmænd ikke for at hentyde noget som helst, selv ville jeg bare vente til jeg havde penge nok til at få det hele gjort rigtigt fra start - jeg er ikke til halve løsninger.

:inlove:

Og vi må vist ikke selv lege admins ??

:øhmm:

[quote=Tante Tut;394839]

Og vi må vist ikke selv lege admins ??

:øhmm:[/quote]

Jeg leger ikke admin, jeg prøver såmænd bare at undgå at de “gamle” stridigheder kommer på banen igen, for det er godt nok trættende at se på :wink:

Nej, hvor er det bare flot - jeg har faktisk også overvejet et skuffekøkken - man udnytter pladsen langt bedre end i et skab - hvor ting har det med at forsvinde ind i det bagerste mørke…

-what[/quote]

Ja det er nemlig rigtig flot -engel det var osse det mit valg faldt på.

Presset af min datter valgte jeg osse skuffer, og jeg ville ikke undvære det idag, ikke mere ned på knæ for at få det der står bagerst i skabet, bare ud med skuffen og op med det, det er så lækkert :thumbup:

[quote=Mai;394725]Mit Kvik køkken er fem år gammelt. :slight_smile:

Jeg har kig på det her fra Ikea Produkter - søg efter produkter. Få et komplet overblik her - IKEA

Wow! Hvor er det flot :ok:

[quote=Tante Tut;394839]:):slight_smile:

Næe, jeg ved godt at min måde ikke er den eneste rigtige måde - men jeg skriver blot min mening, som jeg altid gør.

:rock:

Det er såmænd ikke for at hentyde noget som helst, selv ville jeg bare vente til jeg havde penge nok til at få det hele gjort rigtigt fra start - jeg er ikke til halve løsninger.

:inlove:

:øhmm:[/quote]

Nu er vi heldigvis forskellige :høhø: jeg har ikke tapet i køkkenet, jeg vil have noget som kan vaskes ordentlig af, så en vådrumsmaling er mit valg, og ja jeg malede køkkenet, skulle jeg have ventet til der var råd til at istandsætte vægge og gulv fra bunden så havde jeg stadig skulle bruge et ulækkert gammelt køkken der så ud som om der ikke engang var gjort rent i de 7-8 år de3n tidligere lejer have boet her, nej fy for pokker, jeg ville ikke kunne få en bid ned, hvis det kom fra sådan et køkken :S

Nu var det for at få nogle gode bud på køkkenfirmaer, at jeg oprettede tråden,.

Hvordan I andre gør, når i skifter køkken, er jeg egentlig ligeglad med.

:):slight_smile:

Så kan jeg tage alle bekymringer fra dig med det samme.:wink:

Hvis jeg ikke havde lagt gamle dage bag mig og var kommet videre i livet - så var jeg slet ikke kommet tilbage.

-engel

Min lange liste var faktisk ment som en hjælp til Eva, da jeg ved at hverken hun eller jeg før har fået opsat nyt køkken.

Jeg har studeret emnet nyt køkken fra A-Z og ville såmænd bare dele, så hun ikke gjorde det i forkert og langt dyrere rækkefølge.

:sorry: