Køkken

[quote=Marianne H;394850]Ja det er nemlig rigtig flot -engel det var osse det mit valg faldt på.

Presset af min datter valgte jeg osse skuffer, og jeg ville ikke undvære det idag, ikke mere ned på knæ for at få det der står bagerst i skabet, bare ud med skuffen og op med det, det er så lækkert :thumbup:[/quote]

:ok::ok:

Ja, jeg tænker at man udnytter pladsen langt bedre - og ja, det er meget nemmere at gøre en skuffe ren - end et køkkenskab, hvor man skal ligge og kravle rundt og have hele overkroppen derinde for at nå hele vejen ind til væggen.

:høhø::høhø:

:slight_smile:

Hmmmm, nu giver du mig gode ideer …

Vådrumsmaling ??

Direkte malet på væggen ??

Det sparer mig jo arbejdet med tapetet - for jeg vil ikke nødvendigvis have tapet på - fortæl-fortæl-fortæl

:slight_smile:

Jam’n så er vi vel enige så langt, at du heller ikke ville hænge et nyt køkken op på gamle snavsede vægge ??

:stuck_out_tongue:

Og jeg er nødt til at skifte gulv og loft :

Når jeg fjerner mit nuværende rædsel af et køkken - passer gulvet ikke til de nye skabe…

Når jeg fjerner mine køkkenskabe - falder loftet ned, fordi det hviler på et skelet der er sat fast rundt langs min overskabe…

-what-what

Var dette ikke tilfældet, så havde jeg sandelig heller ikke nødvendigvis skiftet det ud - men ville nøjes med at male loftet og give gulvet lidt nyt liv med f.eks en farvestrålende løber henne foran vasken eller noget…

:ok::ok:

Både skabe og skuffer fra Ikea er utrolig lette at samle. Benene er lette at sætte på og soklen er let at sætte på. Der er faktisk slet ikke noget der er besværligt, lige med undtagelsen af at lave hullet til vasken i bordpladen, men det klare en god stiksav :slight_smile:

Det sværeste er nok at sætte håndtag på - men det klare en skabelon for at det sidder ens alle steder :høhø:

Har jeg bygget køkken selv - ja selvfølgelig :tihi:

PS Eva du skulle prøve at downloade Ikeas køkken program og så selv forsøge dig frem. Så længe du ikke bestiller det sker der jo ikke noget ved at lege :slight_smile:

[quote=birtheras;395130]Både skabe og skuffer fra Ikea er utrolig lette at samle. Benene er lette at sætte på og soklen er let at sætte på. Der er faktisk slet ikke noget der er besværligt, lige med undtagelsen af at lave hullet til vasken i bordpladen, men det klare en god stiksav :slight_smile:

Det sværeste er nok at sætte håndtag på - men det klare en skabelon for at det sidder ens alle steder :høhø:

Har jeg bygget køkken selv - ja selvfølgelig :tihi:[/quote]

Jeg har nu meldt mig til noget, der hedder Byggestart, så får jeg tilbud fra 3 firmaer og kan så vælge det, der passer mig bedst.

Jeg skal under ingen omstændigheder selv rode med noget som helst - så hellere komme til lommerne og betale mig fra det.

:thumbup::thumbup::thumbup::thumbup:

Jeg ser først tråden nu…

Vi er selv ved totalrenovere vores nye hus, og i vores gamle hus havde vi et “Schmidt Køkken”, og det var vi så glade for, at vi har valgt det køkken igen. Jeg glæder mig helt vildt til det nye køkken, og det bedste er, at de kan tilbyde en fodpedal til lågen på skraldespanden: Tryk på den med foden og lågen åbner, og skraldespanden kommer ud. GENIALT når man står med nassede hænder og skal i skralderen:wehu:

Vi har set på alt andet: IKEA, Vordingborg, Svane, JKE, HTH, KVIK osv., men ingen kunne tilbyde det vi gerne ville have, og ingen havde en fodpedal til skraldespanden.

Hos Schmidt, som er fransk produceret, har de 2500 låger at vælge imellem, og det er kram. Det er også dyrt, men det er kram :rock:. Det er dog ikke dyrere end Invita, og det er så meget mere individuelt og lækkert.

Deres hjemmeside hedder www.oplevforskellen.dk.

Pøj pøj med projeketet.

[quote=Tante Tut;395022]:):slight_smile:

Så kan jeg tage alle bekymringer fra dig med det samme.:wink:

Hvis jeg ikke havde lagt gamle dage bag mig og var kommet videre i livet - så var jeg slet ikke kommet tilbage.

-engel

Min lange liste var faktisk ment som en hjælp til Eva, da jeg ved at hverken hun eller jeg før har fået opsat nyt køkken.

Jeg har studeret emnet nyt køkken fra A-Z og ville såmænd bare dele, så hun ikke gjorde det i forkert og langt dyrere rækkefølge.

:sorry:[/quote]

Det kan godt være du mener du er kommet videre, men det vidner nedenstående indlæg absolut ikke om.

Jamn… var det så ikke en idé at gøre det hele ??

Man sætter vel ikke helt nye skabe op og lader det tapet hænge, der har hængt i x antal år ???

:fin:

Det vil pynte så meget med lidt nyt tapet også - els er det lissom bare halvgjort arbejde ??

:cool:[/quote]

[quote=Tante Tut;394829]

Jeg kan se, at I er lisså grundige som jeg er… jeg kan altså ikke gøre noget halvt - det er lissom at gå i bad og vaske sig rigtig grundigt - og så tage noget gammelt beskidt tøj på… dét kan jeg heller ikke.

:høhø::høhø:[/quote]

I rest my case :rock:

[quote=DK Thomani;395656]Det kan godt være du mener du er kommet videre, men det vidner nedenstående indlæg absolut ikke om.

I rest my case :rock:[/quote]

-surrender-surrender-surrender

Bliver du ved ???

Hvis jeg havde skrevet dette til f.eks. Mona - havde du så også reageret på dén måde ???

:fløjte::fløjte:

Man skal ikke blive ved med at tænke på fortiden - man skal se fremad - det gør jeg - og det burde du også.

:inlove::inlove:

Hvis Eva har et problem med mine indlæg, kan hun selv henvende sig i tråden eller på en Pb til mig - jeg synes ikke, at du skal rende hendes ærinder - uanset, om hun har bedt dig om det eller ej.

:sorry:

[quote=Tante Tut;395663]-surrender-surrender-surrender

Bliver du ved ???

Hvis jeg havde skrevet dette til f.eks. Mona - havde du så også reageret på dén måde ???

:fløjte::fløjte:

Man skal ikke blive ved med at tænke på fortiden - man skal se fremad - det gør jeg - og det burde du også.

:inlove::inlove:

Hvis Eva har et problem med mine indlæg, kan hun selv henvende sig i tråden eller på en Pb til mig - jeg synes ikke, at du skal rende hendes ærinder - uanset, om hun har bedt dig om det eller ej.

:sorry:[/quote]

Nej, for du har ikke den historik med Mona som du har med Eva :wink:

Din insinuering om at Eva skulle have sendt mig i byen vil jeg ikke nedværdige mig til at svare på.

Og så er der vist nok med OT indlæg i denne tråd som handler om steder man kan købe køkkener, ikke totalrenovering af køkkener…

-surrender-surrender

Det er jo dét jeg mener med at lægge det gamle bag sig - når jeg kan, kan du vel også ??

Fuldstændig enig - og jeg har vist heller ikke kommenteret mere end det, du sidder og redigerer i for at få det til at virke så slemt som muligt ??

-surrender-surrender

[quote=Tante Tut;395671]-surrender-surrender

Det er jo dét jeg mener med at lægge det gamle bag sig - når jeg kan, kan du vel også ??[/quote]

Som skrevet længere oppe kan man tydeligt se i de 2 citerede indlæg at det har du ikke.

Det var ubehageligt at se på jeres stridigheder den gang og det er det stadig og jeg er sikker på vi er mange der gerne er fri for dem.

[quote=Tante Tut;395671]
Fuldstændig enig - og jeg har vist heller ikke kommenteret mere end det, du sidder og redigerer i for at få det til at virke så slemt som muligt ??

-surrender-surrender[/quote]

Jeg har IKKE redigeret i dine indlæg, så hvis du synes de virker slemme står det for egen regning…

-surrender-surrender

Ja-ja…nå-nå…

Du får ret - får jeg så fred ??

:uha:

Jeg har så absolut ikke bedt hverken Annie eller andre om at tale på mine vegne.

Jeg har bare valgt hidtil ikke at reagere på indlæg fra Tante Tut - uanset hvad hun skriver.

Men nu må jeg lige reagere - synes ærlig talt at det er frækt at antyde, at jeg skulle have bedt Annie og at skrive på mine vegne.

Ligelides vil jeg gøre opmærksom på, at jeg ikke er retarderet på nogen måde, så hvis jeg vil have mit køkken totalt renoveret, så kan jeg altså godt finde ud af det uden “hjælp”.

Og det kan godt være, at mit tøj er gammelt og ikke supermoderne - men beskidt, det er det altså ikke.

[quote=Eva;395684]Jeg har så absolut ikke bedt hverken Annie eller andre om at tale på mine vegne.

Jeg har bare valgt hidtil ikke at reagere på indlæg fra Tante Tut - uanset hvad hun skriver.

Men nu må jeg lige reagere - synes ærlig talt at det er frækt at antyde, at jeg skulle have bedt Annie og at skrive på mine vegne.

Ligelides vil jeg gøre opmærksom på, at jeg ikke er retarderet på nogen måde, så hvis jeg vil have mit køkken totalt renoveret, så kan jeg altså godt finde ud af det uden “hjælp”.

Og det kan godt være, at mit tøj er gammelt og ikke supermoderne - men beskidt, det er det altså ikke.[/quote]

-surrender-surrender

Du bad om hjælp til et nyt køkken - og det fik du - både af mig og andre.

Dét jeg har skrevet i mine indlæg var ikke møntet på dig - men det tror både du og andre åbenbart.

:uha:

Trist, at du/I ikke kan lade fortiden hvile og se frem i stedet for tilbage.

Den evne har jeg heldigvis - og det er jeg glad for.

:inlove::inlove:

Hån hån hån… Suk

Er man utilfreds med indlæg, skal de rapporteres, man retter ikke på andre brugere og man ‘leger’ ikke admin !

Desuden er indlæg som INTET bidrager til trådens emne, ganske overflødige.

[quote=DK Thomani;395670]Nej, for du har ikke den historik med Mona som du har med Eva :wink:

Du Anni gør hvad du kan for at holde liv i “historikken” :tihi:

Din insinuering om at Eva skulle have sendt mig i byen vil jeg ikke nedværdige mig til at svare på.

Det gør du så alligevel :tihi:

Og så er der vist nok med OT indlæg i denne tråd som handler om steder man kan købe køkkener, ikke totalrenovering af køkkener…[/quote]

Du går vist rundt med en mods. i mavsen :tihi:

[quote=DK Thomani;395676]Som skrevet længere oppe kan man tydeligt se i de 2 citerede indlæg at det har du ikke.

og :?

Det var ubehageligt at se på jeres stridigheder den gang og det er det stadig og jeg er sikker på vi er mange der gerne er fri for dem.

Du bliver ved med at pære rundt i “historikken” :tihi: og skal nok gøre dit for at holde liv i det :smiley:
…[/quote]

[quote=Natascha;395733]Hån hån hån… Suk[/quote] ja, suk :thumbdown:

Jeg gentager !! …Indlæg som ikke bidrager til trådens emne bedes stoppe nu !!!

[quote=Tanja Pedersen;395645]Jeg ser først tråden nu…

Vi er selv ved totalrenovere vores nye hus, og i vores gamle hus havde vi et “Schmidt Køkken”, og det var vi så glade for, at vi har valgt det køkken igen. Jeg glæder mig helt vildt til det nye køkken, og det bedste er, at de kan tilbyde en fodpedal til lågen på skraldespanden: Tryk på den med foden og lågen åbner, og skraldespanden kommer ud. GENIALT når man står med nassede hænder og skal i skralderen:wehu:

Vi har set på alt andet: IKEA, Vordingborg, Svane, JKE, HTH, KVIK osv., men ingen kunne tilbyde det vi gerne ville have, og ingen havde en fodpedal til skraldespanden.

Hos Schmidt, som er fransk produceret, har de 2500 låger at vælge imellem, og det er kram. Det er også dyrt, men det er kram :rock:. Det er dog ikke dyrere end Invita, og det er så meget mere individuelt og lækkert.

Deres hjemmeside hedder www.oplevforskellen.dk.

Pøj pøj med projeketet.[/quote]

Vi har også Schmidt køkken her i huset og det er rigtig flot syntes jeg. Det er dog ikke os som har sat det ind, det var i huset da vi købte det :slight_smile: