er det tv2 nordjylland - eller tv2, som i hele DK-tv2 nyhederne
Bliver vist nødt til at kigge i mine mail’s…kan ikke huske hvilken af de du nævner, der svarede.
Jeg tror…læg mærke til jeg skriver TROR…det er TV2 lokal…ligger den ikke i Randers?..det mener jeg nemlig var dem der kom de to andre gange.
Aviserne er der også og Hanne fra Min Ven katten…og lur mig om ikke hun laver en SÅ flot artikel bagefter.
Dyrenes Beskyttelse og Ingen Kattehjem skulle også komme og så arbejdes der på en politiker eller 2.
Har nogle gode idèer, så sig endelig til
Super Brita at medierne er vågne og interesserede i at dukke op. Som du selv siger er det nok utopi at tro der ikke kommer flere retssager af denne slags desværre og selvom hun evt. bliver frataget retten til at have med dyr at gøre, overholder hun det nok ikke. Men det glæder mig, at der er kommet meget mere fokus på at vanrøgt af dyr ikke er i orden.
Jeg ved der er lavet et grundigt forarbejde på den sag der skal for retten og den er veldokumenteret. Den viser også med alt tydelighed at dommen hun fik den 27/10-2008 ikke havde hjulpet en dyt.
De første annoncer efter retssagen jeg fandt, var fra 26-11-2008 hvor kattene var syge og krævede dyrlægebehandling. Det er også efter sidste retssag, at de fleste af de syge katte der er med i anmeldelsen er solgt også den dødsyge killing, der døde første nat den nye ejer fik den hjem. Det BØR myndighederne også lægge med på vægtskålen.
Ja, de 2 år har været hårde at gå og vente på denne retssag. Det eneste der trøster, er at dyrene IKKE har skulle sidde under de kummerlige forhold, hun bød dem. Bare tanken om at de kunne have siddet der, de her 2 sidste hårde vintre i uopvarmede utætte skure, kan gøre mig helt dårlig. Det er dog ikke myndighederne vi kan takke for det, selvom det burde have været dem, der fik sat en stopper for dyrenes lidelser.
Brita hvad med dansk dyreværn Århus… eller hvem der nu var ude at kigge på de dyr hun har nu og godkendt forholdene?? Jeg kan ikke huske hvem det var der var derude.
[quote=kamikaze;533608]Bliver vist nødt til at kigge i mine mail’s…kan ikke huske hvilken af de du nævner, der svarede.
Jeg tror…læg mærke til jeg skriver TROR…det er TV2 lokal…ligger den ikke i Randers?..det mener jeg nemlig var dem der kom de to andre gange.
Aviserne er der også og Hanne fra Min Ven katten…og lur mig om ikke hun laver en SÅ flot artikel bagefter.
Dyrenes Beskyttelse og Ingen Kattehjem skulle også komme og så arbejdes der på en politiker eller 2.
Har nogle gode idèer, så sig endelig til [/quote]
TV2 østjylland har base i Randers
måske det var værd at kontakte TV2 nordjylland i Aalborg også?
det er self ikke sikkert de vil komme når Østjylland kommer, men måske de vil bringe Østjyllands indslag i Nordjylland også:?
[quote=PiaB;533621]TV2 østjylland har base i Randers
det er self ikke sikkert de vil komme når Østjylland kommer, men måske de vil bringe Østjyllands indslag i Nordjylland også:?[/quote]
TV2 Østjylland har base i Århus nu, men det vil med 100% sikkerhed være dem der kommer, det indslag de laver kan så både blive vist i TV2 Østjyllands lokaludsendelse, men så sandelig også i de landsdækkende nyheder. Det er sådan det foregår på TV2 - regionerne gør arbejdet ude i lokalområderne, men derfor kan det godt blive til landsdækkende nyheder. Jeg tror ikke I får Nordjylland til at rykke ud til et område der “tilhører” Østjylland, men det er selvfølgelig ikke forbudt at prøve.
ah ja ok - jeg tjekkede bare google hurtigt og der havde tv2 østjylland adresse i Randers… men det kan jo være “forældet”…
det er så bare ikke alle lokal-begivenheder der kommer i landsdækkende… noget kommer nemlig kun på, på lokal-kanalen og lokal-udsendelsen på tv2…
Nu er jeg rimelig ny her inde så ved faktik ikke hvad den retssag går ud på.
Støtter jo gerne op omkring en god sag og bor jo ved Randers.
Så hvis nogle gider linke til en tråd eller måske lige fortælle kort om det, vil jeg blive glad:)
Andet sted skriver kattehandleren om DDÅ…men når ord kommer fra hendes mund/hånd tror jeg ikke på det som udgangspunkt. Det er der kommet for mange løgne gennem tiderne til.
Myndighederne vil med garanti udelukkende tage udgangspunkt i anmeldelsen der blev skrevet under 19. feb. 09. Forståeligt nok, for i en dom skal man dømme udfra dokumentation og ikke andet.
OG jeg KAN forsikre dokumentationen er iorden
Det ER svært at fatte vedkommende efter så mange besøg af diverse myndigheder, besøg af medierne og andre stagid ikke har forstået tingenes sammenhænge, men det tyder bl.a. de 40 annoncer der allerede ligger i myndighederens varetægt…alt på.
Men NÅR man mener dèt man gør IKKE er slemt, forkert og kriminelt, og det krydres med et stænkt vanvid, så er der måske alligevel en forklaring
[quote=PiaB;533621]TV2 østjylland har base i Randers
det er self ikke sikkert de vil komme når Østjylland kommer, men måske de vil bringe Østjyllands indslag i Nordjylland også:?[/quote]
Så vidt jeg husker har jeg blot mailet TV2…og det er sikkert Randers der kommer…logisk nok. Præcist som de andre gange.
Men jeg vil da opfordre dem til at få vist indslaget landsdækkende. Misrøgt er desværre ikke et fænomen blot i Houlbjerg
[quote=Karen J.;533783]Nu er jeg rimelig ny her inde så ved faktik ikke hvad den retssag går ud på.
Så hvis nogle gider linke til en tråd eller måske lige fortælle kort om det, vil jeg blive glad:)[/quote]
Det letteste er blot at google kattehandlerens navn…så får du en gyser af format, og det er end KUN en mikroskopisk delmængde af alt det slemme der har foregået gennem tiderne.
Hvis hele historien kunne oprulles, ville det blive noget hverken King eller Kooontz kunne stå mål med…men måske kunne lave nye romaner ud af.
En af dem har jo allerede lavet dyrekirkegården og jeg kan forsikre en sådan også ligger på Gelbrovej
Takl til Tina for oplysningen…at TV2 nu ligger i Århus. Jeg mailede dem blot og de svarede og jeg skal nok holde dem opdateret og ved ilden
[quote=Karen J.;533783]Nu er jeg rimelig ny her inde så ved faktik ikke hvad den retssag går ud på.
Så hvis nogle gider linke til en tråd eller måske lige fortælle kort om det, vil jeg blive glad:)[/quote]
Du kan læse om “damen” her, http://galleri.kattetrivsel.dk/#1.0 og i de fleste af de andre mapper
Tak jeg kigger lige.
Altså jeg er helt ny inden for katte verden så aner intet om hvad der er sket.
Hvornår er det nu, det helt præcist er???
D. 1. februar kl. 09.00
det var Dyrenes beskyttelse
Tak. Jeg har desværre ikke mulighed for at komme.
Jeg har altså læst på et andet forum at DDÅ har været på besøg 2 gange, der hvor hun bor nu og det bliver, som jeg læser det, “bekræftet” af en anden person, som måske har lavet anmeldelsen. Men jeg ved ikke om de har interesse i at møde op?
DDÅ har så vidt jeg er oplyst været der i efteråret 10, men deres besøg gør ingen forskel for de har ikke større indflydelse som andre almindelige mennesker. Så det er ÈN stor misforståelse at bede dem om at besøge kattehandleren.
Det viser blot de der har gjort det enten ikke har fattet tingenes rette sammenhænge eller render rundt med en kvart vind.
Det ER myndighederne der kan gøre en forskel og de tager KUN ud i sager som denne med en kredsdyrlæge i baghånden. Hvad så blev gjort få dage efter DDÅ havde været der.
Da dom no. 2 blev afsagt OG med den udgang, var da også fordi politiet havde været der med Kredsdyrlæge Katharina Eggers fra fødevarestyrelsen. Hun lavede opmålninger og vurderinger der tog aklageren i retten onkring 15-20 minutter blot at læse op. SE DÈT gør indtryk på vor dømmende myndighed og helt sikkert derfor også bødens størrelsesorden.
Vor dømmende myndigheder (landets dommere) elsker vor udøvende myndigheder (politiet) OG faglighed og derfor blev jeg også mægtig glad da jeg her før jul fik at vide mindst 1 dyrlæge der er involveret i anmeldelsen d. 1. feb. er indkaldt som vidne.
SE DET fortæller mig IGEN hvor alvorligt myndighederne ser på det misrøgt der har sket og derfor er det også
SÅ VIGTIGT vi viser os i så mange udgaver som muligt…læs: antal og gerne mindst 30 hoveder…og meget gerne meget mere.
Nogen der måske kan løfte sløret for hvad hun er tiltalt for denne gang ?
mvh
Gitte