Du kommer vist aldrig til at kede dig med Magnus
![]()
Nårh ja, det har jeg måske ikke sagt. Magnus elsker hvis han kan stå på vasken eller lign. og få lov til at slikke vandet af en efter man kommer ud af badet. Det kan han bruge lang tid på, hvis man lige sørger for at vende og dreje sig lidt så han kan komme til nye steder på ens krop ![]()
Det gjorde han faktisk også, inden han sprang ![]()
Jeg elsker denne tråd og hvor det glæder mig at du igen har huset fyldt med kat, for med den personlighed fylder han da let hele huset ud, og dit hjerte! ![]()
Hehehe, ja jeg har også lært bare at stå HELT stille når jeg var fjollet nok til at bøje mig ned inden han synes han var færdig ![]()
Lige nu ligger Team Magnus i forhandlinger om håndarbejde.
Magnus’ udgangspunkt er, at hækling ikke skal være tilladt overhovedet. Tiden er meget bedre brugt på at nusse ham.
Skulle det alligevel forekomme, skal det ikke være tilladt, mens han ligger på skødet. Det tager alt for meget opmærksomhed fra ham.
Jeg tror godt, han kan mærke, at forhandlingerne ikke helt går hans vej. Seneste udspil er, at hækling, mens han ligger på skødet, kun skal være tilladt, hvis han kan fange og bide i garnet.
Men mon ikke, det ender med, at han accepterer sit nederlag med værdighed? ![]()
Hva’ tror du selv - værdighed no doubt, men nederlag…? ![]()
Jeg tror du kommer til at anerkende nederlaget Ingrid. ![]()
Jeg gad nok vide, hvad der foeregår ude i haven - eller rettere på den anden side af hækken.
På en almindelig morgen tilbringer Magnus meget tid i haven, men han tjekker ind med jævne mellemrum og kommer med en bold eller 2.
De sidste 2 morgener har han siddet ude ved hækken, nogle gange med hovedet helt inde i den, og tilsyneladende holdt øje med noget, han slet ikke kan tage blikket.
Det er ikke samme sted, han sidder hele tiden. Mange steder langs hækken. Noget vender ind mod en nabohave, noget vender ud mod græsarealet bagved. Så det kan ikke være det samme, han holder øje med.
På billedet har han fået øje på mig, men hvad kan det være, der gør, at han slet ikke har tid til at komme ind? Hvad har han fået øje på? Friheden? ![]()
Mine katte holder også meget øje gennem hækken med hvad der sker i bagboens have. Det meste af tiden tror jeg det er fugle de har kig på. Og de sidder også ved hegnet ud til vores forhave, hvor der er udsigt ud mod vejen. Men de viser ingen tegn på at ønske at komme ud, og når jeg åbner lågen til forhaven for selv at gå igennem, holder de afstand. Jeg tror heldigvis de føler sig trygge og godt tilpas i deres indhegning ![]()
Der bor og færdes jo mange spændende ting i sådan en hæk, og lige for tiden er der jo meget liv. Så indtil han rent faktisk giver dig anledning til bekymring, så ville jeg tage det som helt almindelig nysgerrighed. Hvis han begynder at klatre og undersøge flugtveje er det en anden snak. Men det her ligner katte tv.
Det er helt normalt her - og de har jo al den frihed, de måtte ønske… ![]()
Nogen gange ender det i jagt, men ofte ligger de bare i kortere eller længere tid, og observerer - hvad det så end er… ![]()
Jeg tænker I finder en løsning I begge kan leve med. Dumle vil fx rigtig gerne ligge på mit bryst foran mit ansigt når jeg spiller animal crossing eller ser YouTube videoer. Det er jo ikke just optimalt, grundet min manglende mulighed for at se noget eller endsige trække vejret uhindret.
Men vi kan som regel blive enige om at hvis jeg bare nusser ham med jævne mellemrum, så kan han acceptere at ligge på skulderen, maven eller i skødet. Men nogle gange bliver han jo perser-stædig og så varierer det lidt hvem der “vinder”. Enten overgiver jeg mig, eller også bliver han fornærmet og går sin vej. ![]()