Konstant forkølet

Jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre, eller jo jeg bliver nødt til at gå til lægen :tihi:

Men nu har jeg i 2½-3 mdr været konstant forkølet, nogle dage mere end andre. Det løber hele tiden fra næsen og jeg nyser i et væk. Og jeg er ved at blive sindsyg af det. :argh:

Jeg har forsøgt med echinaforce, som normalt kan tage en forkølelse i opløbet, men denne gang har det ingen virkning overhovedet. Jeg er ved at blive vildt frustreret, for jeg frygter at lægen vil sige at jeg ikke kan tåle mine dyr mere.

Ja jeg skulle lige have luft for mine tanker.

:knuser:

ÆV og øv, det må da være slemt irriterende.

Rigtig god bedring.

:slight_smile:

Lyder mere som om du har fået allergi :ked:… prøv at gå på apoteket og køb en allergi-næsespray.

Og hvad hedder den? Jeg ved min svigermor har nogle benadryl piller derhjemme, fungerer de ikke på samme måde?

Du kan vist købe både Flexonase og…går lige ned og kigger hvad min mand har for en…øjeblik

(pausemusik)

Avamys - håndkøbsprodukt.

benadryl kan du sagtens tage også…men hvorfor behandle “hele” kroppen…istedet for lokalbehandling ? men prøv at tage dem et par dage.

Så vil jeg prøve at tage på apoteket og købe noget til næsen.

Håber virkelig ikke det er allergi, men en sejlivet forkølelse.

Jeg må indrømme at det også tyder meget på en allergi. Men rolig nu - jeg er også allergisk med 1 tablet daglig og jeg er super :thumbup:
Hvis det er løbenæse vil en antihistamin næsespray fungere bedst + den er ikke så hård ved næsen som en steorid næsespray mod allergi.
Livostin - Antihistamin næsespray
Flixonase - Steorid næsespray

Og du må godt både bruge næsespray og antihistamin tabletter hvis du har behov for det :slight_smile:

[quote=Celina;282703]Jeg må indrømme at det også tyder meget på en allergi. Men rolig nu - jeg er også allergisk med 1 tablet daglig og jeg er super :thumbup:
Hvis det er løbenæse vil en antihistamin næsespray fungere bedst + den er ikke så hård ved næsen som en steorid næsespray mod allergi.
Livostin - Antihistamin næsespray
Flixonase - Steorid næsespray

Og du må godt både bruge næsespray og antihistamin tabletter hvis du har behov for det :)[/quote]

Jeg tager det skam også helt roligt :tihi:

Jeg er bare snart så fyldt op med piller at de udgør et helt måltid i sig selv, så HVIS det er allergi føler jeg bare at det er lidt uoverskueligt.
Jeg får 2 tabletter mod mit stofskifte, 4 tabletter mod mavesyre/mavesår, 1 tablet mod depr., 1 vitamin pille, 2 jernC mod for lavt blodprocent.
Ja det er sgi lige før jeg vil være bedre tjent med en aflivning :stuck_out_tongue: :høhø:

Kia…jeg tænker på, at du har været så meget igennem.

Dit imunforsvar er fomentlig dårligt.
Det behøver hverken at være kattene eller allergi.

Der er ofte tilbud på Longo-vital i supermarkederne.
De er perfekte til at vedligeholde imunforsvaret.

Jeg er aldrig forkølet af samme grund. :slight_smile:
Selv lægerne anbefaler dem.

Det er et rent naturprodukt.

Tag 6 stk. i starten d.v.s. 3mdr.
Gå derefter ned til 3 dgl.
Mærker du så, at der er optræk til “noget”
Tag 6 igen til det er ovre.

God bedring…min ven…:inlove:

[quote=Mona Jensen;282736]Kia…jeg tænker på, at du har været så meget igennem.

Dit imunforsvar er fomentlig dårligt.
Det behøver hverken at være kattene eller allergi.

Der er ofte tilbud på Longo-vital i supermarkederne.
De er perfekte til at vedligeholde imunforsvaret.

Jeg er aldrig forkølet af samme grund. :slight_smile:
Selv lægerne anbefaler dem.

Det er et rent naturprodukt.

Tag 6 stk. i starten d.v.s. 3mdr.
Gå derefter ned til 3 dgl.
Mærker du så, at der er optræk til “noget”
Tag 6 igen til det er ovre.

God bedring…min ven…:inlove:[/quote]

Hvad er anderledes ved de piller end alm. vitaminpiller?

Og tusind tak Mona-musen :hug:

[quote=KKH;282755]Hvad er anderledes ved de piller end alm. vitaminpiller?

Og tusind tak Mona-musen :hug:[/quote]

Urter som går ind på dit imunforsvar og styrker dette.
Klø…du bare på min pige…

Jo før jo bedre…:hjerte:

Det er noget af en mundfuld min stedfar blander altid ca 4-5 fed hakket hvidløg med mælk eller kærnemælk , du kommer til at svede som en hest , men det gør vi her hjemme når der banker forkølelse på døren …

ellers hjemme lavet hyldebær saft der er masser af vitaminer i … God bedring

[quote=skeem;282836]Det er noget af en mundfuld min stedfar blander altid ca 4-5 fed hakket hvidløg med mælk eller kærnemælk , du kommer til at svede som en hest , men det gør vi her hjemme når der banker forkølelse på døren …

ellers hjemme lavet hyldebær saft der er masser af vitaminer i … God bedring[/quote]

Pu-ha tænker jeg bare om hvidløgsmælken.
Men hjemmelavet varm hyldebærsaft har den stået på i 1½ måned, skønt :savle:

[quote=KKH;282840]Pu-ha tænker jeg bare om hvidløgsmælken.
Men hjemmelavet varm hyldebærsaft har den stået på i 1½ måned, skønt :savle:[/quote]

Ja men bare hold vejret og ned med det … du er hurtig kurret …

Allergi lyder aldeles realistisk. Men det kan jo lige så vel være overfor husstøvmider f.eks. Eller flere ting, hvoraf kattene er den ene. Og så skal du bare sørge for at holde dem alle så dæmpet som muligt (støvsuge, vaske sengetøj hver uge osv.).
En anden ting, jeg tænker på er skimmelsvamp?

Skimmelsvamp har vi ikke her, vi er i gang med at istandsætte, og er ikke stødt på noget i nogle af væggene.

Hvis det er allergi, kunne støv være plausibelt, for efter vi fik Buffas er det blevet meget værre med støv rundt omkring. Jeg skal ihvertfald støve af flere gange om ugen nu, så er det heldigt at jeg ikke har så meget nips.

Støvsuge gør jeg hver dag under alle omstændigheder, og vasker gulv 2-3 gange om ugen, alt efter hvor vådt der er udenfor (så kommer der poter igennem hele huset.)

Gå du i gang med Longo-Vital min pige.:hjerte:

Husk vi skal jo ligge i telt i Ree Park til sommer. :tihi:
Så du har endnu tid til at blive helt rask.

Jeg kan lige opdatere med at jeg har købt flixonase, og umiddelbart så hjælper det, for jeg er ikke snottet mere.

Så det bliver vist en tur til lægen, for at bliver testet for hvad som giver mig snotnæse.

Tjae…jeg spiser dagligt longo-vital men jeg bliver syg alligevel trækker på skuldrende

Så ja det er sikkert meget godt, men det er altså ikke det mirakelmiddel mange siger det skulle være.

Jeg er småforkølet året rundt. I nogle perioder er det mere end ander.

Jeg har fået af vide af min læge at det er helårssnue. Og der ikke er så meget jeg kan gøre ved det. Det underlige er faktisk at jeg om vinteren er mindre snottet end resten af året.