Kontrakt på MCO (uden stamtavle)

Du glemte, rigtig mange MCO’er har tandkødsproblemer i svær grad - det koster flere gange 2000 at få udbedret.

Luk munden op forældredyrene - det kan give et billede af hvad man kan vente …

Her er Zippo.
Han er en huskat med aner i Maine Coon og Skovkat (altså en blandingskat)
Han ser jo rigtig sød ud ik’ :slight_smile:

Men skindet bedrager i mere end én forstand.
Han er en enspænder-kat og ønsker bestemt kun at blive nusset / rørt ved i kortere tid ad gangen.
Han er desværre slet ikke den kælekat, som jeg ønskede mig.
Istedetfor at have en inde- og kælekat, har jeg nu en ude- og "sær"kat

Hvad værre er … hans pels er det værste l*rt jeg nogensinde har mødt.
Han danner mange filter-knuder, og samtidig hader han at blive redt.
Det er virkelig en ond cirkel, for hvis han ikke bliver redt, filtrer han endnu mere og så gør det virkelig ondt på ham at blive redt - den stakkel.

Hans underuld er alt for blød, så den filtrer totalt-sammen.
Det kræver altså et årligt besøg hos dyrlægen, hvor han bliver bedøvet og klippet. Det koster 1.500,- hver gang.

Jeg siger ikke, at den søde killing du kigger på bliver ligesådan, men risikoen ér der.
Da mor-mis ikke har stamtavle ved du ikke hvad/hvem hun er og det kan give katten og dermed dig problemer.

Synes lige jeg ville give mit “pip” med, så du evt. undgår at købe katten i sækken :S

Her er en MCO han killing med “hele pakken” med stamtavle til 3500,-

Lis - Ja, det er nok fordi jeg ikke kender eller kender til nogen der har tandkødsproblemer :slight_smile:

Så har du da ikke fulgt særlig godt med på Kattegale gennem tiden :rock:

Vivi - Den eneste jeg kan komme i tanke om lige pt er Flemming og Janes pige, og det var jo ikke tandkødsproblemer. Men nævn endelig nogen, for sad og prøvede at komme i tanke om om jeg kendte nogen inden jeg skrev, og kan altså ikke komme i tanke om nogen nu her :slight_smile:
Og derudover så ja, jeg følger altså ikke med i alt herinde :tihi:

[quote=Eife;456831]Vivi - Den eneste jeg kan komme i tanke om lige pt er Flemming og Janes pige, og det var jo ikke tandkødsproblemer. Men nævn endelig nogen, for sad og prøvede at komme i tanke om om jeg kendte nogen inden jeg skrev, og kan altså ikke komme i tanke om nogen nu her :slight_smile:
Og derudover så ja, jeg følger altså ikke med i alt herinde :tihi:[/quote]

Mon ikke det kan findes ved en søgning.
Jeg kan komme i tanke om 3 stykker - bare af dem, der har skrevet her. Derudover kan jeg så komme i tanker om en hel del flere, der ikke begår sig på KG.

Så jeg synes faktisk det er underligt, hvis du aldrig har hørt om det. :slight_smile:

Vivi - Jeg sagde ikke at jeg ikke har hørt om det, det har jeg skam. Bare at jeg nok havde glemt det fordi jeg ikke lige kender nogen der har oplevet det. HCM, HD og PL kender jeg til flere tilfælde af, især HD og PL :slight_smile: du ved, hvad der “first spring to mind”

Han er 12 uger om 3 uger, og jeg skal selv hente… De tilbød dog at de kunne holde ham indtil det passede mig bedst at få ham hjem, eksempelvis i en weekend…

Ja, han kunne sagtens være noget :wehuu:

Men er det pga kastrationen at han først kommer hjemmefra når han er 16 uger, eller?

[quote=StarZoo;456866]Ja, han kunne sagtens være noget :wehuu:

Men er det pga kastrationen at han først kommer hjemmefra når han er 16 uger, eller?[/quote]

Den eneste som kan give dig det rigtige svar er opdrætteren… men ellers jo - det kan sagtens være pgr kastrationen at han er hjemme lidt længere. Det kan også være fordi han har brug for det - nogle killinger har brug for lidt mere tid sammen med deres mor… Uanset, så er det stadig en killing :slight_smile:

[quote=StarZoo;456866]Ja, han kunne sagtens være noget :wehuu:

Men er det pga kastrationen at han først kommer hjemmefra når han er 16 uger, eller?[/quote]

Jeg gætter på det er en af grundene.

En anden grund kunne være at jo længere killingerne bliver hjemme ved moar, jo bedre rustet er de til deres liv hjemmefra. Mine killinger er mindst 14 uger når de flytter, uanset om de er til kæl (og dermed neutraliseret) eller til opdræt.

[quote=GSA;456396]
En kat - uanset hvilken racekat vi taler om - er først ægte, når der foreligger en stamtavle på katten :slight_smile:

Knus Gitte[/quote]

Jeg er enig i det meste du skriver, men ikke i dette :frowning: ALLE katte er ÆGTE katte, de er måske ikke racerene, men ÆGTE KATTE er de altså :rock:

[quote=StarZoo;456866]Ja, han kunne sagtens være noget :wehuu:

Men er det pga kastrationen at han først kommer hjemmefra når han er 16 uger, eller?[/quote]

Måske fordi han bliver vaccineret 2 gange - det er i hvert fald mit gæt :slight_smile:

Og husk, at hvis du køber et godt sted så får du livslang rådgivning. Jeg får fx stadig hjælp og råd fra min MCO-opdrætter med mellemrum og da der dukkede noget uforudset op tilbød hun endda at betale halvdelen - den slags får du næppe hos en BYBer…

Ang tandkød - mine MCO har verdens flotteste tandkød, men Tara havde en FORL - og det er ikke at sammenligne. Jeg ved fra nogle MCO opdræt vi snakker jævnligt med, at flere af dem siger, at de døjer med tandkødet - jeg har bare heller aldrig set det, ganske som Eva skriver.

Men dyrlægerne er altid overraskede over Tara og Nanoqs tandkød, hvilket faktisk undrer mig lidt, for jeg har ikke set en MCO med dårligt tandkød endnu selv (men dyrlægerne ser dem måske mere i munden end mig:-))

Ang køleskabet, så stjal vi det ikke retur - vi købte det retur (som der stod i kontrakten) og kontrakten fik vi med, for den havde nemlig fulgt køleskabet i alle disse hjem - dog uden at være blevet overholdt. I dag har køleskabet det rigtig godt og står i et godt hjem og summer

MVH

Jeg kunne ikke drømme om at købe eller sælge en kat uden kontrakt, uanset om det er en racekat, en blanding eller en huskat, men det skal selvfølgelig være en fair kontrakt, der primært har focus på “beskytttelse” af katten

Enig.

Samt forpligter sælger

Iøvrigt er mine kontrakter godkendt af opdrættere herinde fra dette forum, så hvis de undergraver opdrætternes mission, så er det da sært når det er selv samme folk, der har sagt de var fine at sende med…:ok:
Men man mener måske en ting på mail og noget andet herinde i trådene?

[quote=StarZoo;456866]Ja, han kunne sagtens være noget :wehuu:

Men er det pga kastrationen at han først kommer hjemmefra når han er 16 uger, eller?[/quote]

Jeg sælger ikke mine før de er mindst 17 uger - modellen er følgende:

12 uger 1. vaccine
14 uger netralisering mv
16 uger 2. vaccine

Vær opmærksom på en 12 ugers killing med een vaccine - som den sikkert har fået da den var 10-11 uger faktisk bør ha’ en tredie vaccine - da sidste vaccine for at være sikker på den dækker skal gives ved 16 uger - ergo kan du yderligere lægge 500 oveni i killingen til 2000 …

Langt de flest opdrættere støtter killing, ny ejer og egen sjælefred ved selv at aflevere killingen i sit nye hjem - yderligere en besparelse for dig …

Jeg fik Nemo uden at noget var gjort - jeg fik ham gratis - men vaccinationer osv - og endda med rabat - kostede 3500 kroner, så det var en dyr huskat:-)

Min første Maine Coon med stamtavle gav jeg 2500 kroner for. Priserne er steget lidt siden, men det er alle andre ting i samfundet jo også

Eftersom argumentet for at tage (for at bruge dit eget ord fra det første indlæg) katten tilbage ikke havde noget med mistrivsel at gøre, men udelukkende, at det ikke passede din veninde, at den var solgt videre uden hendes vidende, er jeg sikker på, at den også ville have haft det glimrende ved at blive boende frem for at skulle vænne sig til endnu et nyt hjem.

Derudover ændrer betalingen ikke på, at så længe din veninde ikke har skrevet kontrakt direkte med den seneste ejer, så har hun ingen rettigheder overhovedet. At papiret indeholdende den første kontrakt er fulgt med katten, gør ingen juridisk forskel.

Jeg ved godt, du er ligeglad med den slags detaljer, men jeg kan da håbe, at nogen blandt brugerne ikke er ligeglade og rent faktisk vælger at følge loven, når de skriver deres kontrakter.