Kradser krisen på killingekøb?

Ja det er sandt - mit problem har været min skole, der har taget umådelig meget af min tid - alle weekender fx i halvandet og næsten to år… Men nu er jeg færdig i december, og så kan jeg bedre deltage. Jeg synes de hobbyudstillinger vi har haft Fie med på var rigtig sjove, så det er bestemt ikke modvilje - blot kan jeg ikke være to steder på en gang.

men det ændre sig,forventer jeg - hvis jeg bliver i DK (hvilket jeg ikke helt har afgjort endnu, men det er en anden snak)…

[QUOTE=Vivi_Fletcher;679558]Det er ikke i studiekredse, de fleste killingekøbere findes.
Ganske almindelige katteudstillinger kan gøre det - og det virker ikke fremfarende, for der er jo hundredevis af andre udstillere :-)[/QUOTE]

Nemlig… og så ellers melde sig på ALT, der bare ligner en fremvisning…
Fx skal Camilla afsted til en fugleforening (af alle ting! :tihi:) med et par korater her sidst på måneden… Tidligere i år har der deltaget korater ved andre fremvisninger og udstillinger - deltagelsen på Roskilde Dyrskue er normalt årligt fænomen, men måtte i år aflyses…
Jeg VED at Camilla bare skal høre en hvisken om en fremvisning, skue eller udstilling og så er hun klar!!! Og hun spørger altid om ikke, der skal et par korater med til XXXbegivenhed.
Om det er fremfusende, tja - jeg tror faktisk ikke det opfattes sådan. Tværtimod virker det som om, at arrangører et eller andet sted synes det er dejligt med noget helt andet en de der "evindelige"skovkatte eller maine cooner :høhø:

Kattene skal ikke vises frem steder hvor andre katteentusiaster og opdrættere opholder sig… de skal ud til Hr og Fru Danmark! Det er nemlig dem, som ikke allerede har huset fyldt med x antal katte af den race, man valgte ud for flere år siden - da man så den første gang på en udstilling :wink:
Og Helle… jeg er ked af at sige det… men jeg har ingen steder læst om dit opdræt af Snowshoe…

Dyrskuer er et god sted, er min erfaring :slight_smile:

Fugleforeninger? det anede jeg ikke man måtte - der kan man bare se:-)

Ann - nej det er i de lokale blade plus diverse kæledyrsmagasiner de har været. Fie og de små var på forsiden af vesthimmerlands avis:-) Og i Viborg Stifts Folkeblad plus de andre lo´kale heroppe. Vi har ikke sendt til andre end de lokale.

[QUOTE=lenschow;679615]Fugleforeninger? det anede jeg ikke man måtte - der kan man bare se:-)

Ann - nej det er i de lokale blade plus diverse kæledyrsmagasiner de har været. Fie og de små var på forsiden af vesthimmerlands avis:-) Og i Viborg Stifts Folkeblad plus de andre lo´kale heroppe. Vi har ikke sendt til andre end de lokale.[/QUOTE]

Folk skal ikke læse om din race - de skal opleve den - og høre dig fortælle.
Det er det eneste, der virker :slight_smile:

Ang forskellen i temperament - en Snowshoe er en all round kat - det mener jeg ikke alle siam er. Eddie fx kan være slemt stressende for mine gæster, hvis han får et “råbeflip” - jeg knuselsker hans idéer, men ikke alle ville nødvendigvis det:-) Snowshoe er en uproblematisk, mild og temmelig nem kat - ganske som dens standard er den middel i alt den gør - dog er de meget uartige og aktive som små - fra et år falder de mærkbar til ro. Deres unikke kendetegn er, at de er bombesikre. Nogle eksempler - jeg taber 25 plus CD cover bag Fie, der sidder med ryggen til - hun kigger bare men blir siddende. Jeg har væltet en stol bag hende uden nogen reaktion andet end at hun kiggede… Endelig er katten meget interaktiv men på en ikke anmasende måde og de er meget glade for mennesker og selskab - de erlegesyge hele livet, meget trænbare - bruges fx en del i cirkus i udlandet - og de opfanger nemt, hvad ejeren ønsker af dem. Deres sind gør dem gode med børn og fx hunde. Da Hugo flyttede ind, gik Fie bare hen til ham og hilste og lagde sig og sov lidt hos ham - til hundens store overraskelse. Fie har aldrig set en hund før Hugo.

Hvad kan jeg ellers sige sådan lidt hurtigt… de er skødekatte - de elsker at putte også under dynen, og de mistrives alene - de sover gerne i ske med andre katte, ejer og dyr…

Nogle Snowshoe snakker meget, andre siger ikke en lyd. For vores gælder det, at Viggo snakker meget og højt, mens Fie kurrer til en med en mild stemme og normal er lydløs. Colorado snakker som Viggo, men i lavere tonelejde, og de to piger siger ikke en lyd.
Dele af dette er også indlæring.

Nogle Snow er mere lig siam end andre - andre er mere lig briter, nogle mere lig American Shorthair - alt afhængig af, hvad du finder i tavlen og hvordan det slår igennem.
men kodeordet er All round. Vi valgte dem fordi vi godt kan lide, at de kan leve i alle slags familier.

Der er ingen kendte sygdomme i racen, men der er blodtypeproblematikken, som vi tester for inden for racen.

Spørg endelig for uddybning - dette er jo skrevet lidt i hast

[QUOTE=Vivi_Fletcher;679622]Folk skal ikke læse om din race - de skal opleve den - og høre dig fortælle.
Det er det eneste, der virker :-)[/QUOTE]

Det har I ret i - det har vi ikke gjort nok.

Ps og ovenstående uanset om de to her sælges i DK eller ej - så skal vi oppe os på det felt, kan jeg se.

Dengang - for 25 år siden - jeg startede ud med somali - som jo var en helt ny race i Danmark - deltog jeg i stort set alt jeg kunne komme til: hobbyudstillinger, Internationale udstillinger, børnedyrskuer, fugleudstillinger, krypdyrsudstillinger, kaninudstillinger, dyrskuer, fremvisninger af enhver art :tihi:

Og ja, det var tungt i starten at finde købere til en race som folk ikke kendte. Da jeg først havde fået gjort den vildtfarvede somali kendt og elsket - så startede jeg med sølvsomalien - og forfra med at folk ikke vidste hvad det var så salget gik trægt.

Idag er den primære stopklods når det gælder salg af somali, at så mange mennesker ikke er indstillet på at indrette deres hjem sådan at katten kan gå i sikre omgivelser og at mange mennesker faktisk ikke er til en så aktiv og sjov kat som somalien er :klapper:

Men ellers synes jeg såmen at salget går udmærket med somalien - abyen går det tungere med - men der er også alt for mange abyopdrættere i et så lille land som Danmark og derfor masser af killinger til salg hele tiden.

Teresa

Jamen Helle - du kan ikke forvente med så sjælden og speciel en race, at den kan sælges i VestHimmerland!!! :smiley: jeg har lige været deromkring, så jeg ved sg godt, hvordan der ser ud og hvilken slags mennesker der bor der - dem får du dælme ikke til at betale 6000 kr for NOGEN kat! :wink:

Og ja - din skole tager tid… MEN - der er i DK omkring 25 udstillinger årligt! Fordelt på internationale FDudstillinger, hobbyshows arrangeret af specialklubber og Viking Cats (TICA) shows. Og så er der alle fremvisningerne og til dels dyrskuer… Det burde dælme være muligt, at kunne komme til bare nogle af dem! Og kan du ikke, så må Elin altså på banen med Viggo!

Jeg vil så også nævne - at jeg synes ikke at opdræt er noget man kan gøre “med venstre hånd” og slet ikke en ny race. Dem der opdrætter de etablerede racer har det jo nemt - for en masse opdrættere har jo gennem årene gjort racen kendt. Her er det mere et spørgsmål om konkurrence…
Men med en ny og ukendt race så SKAL der gøres et meget stort arbejde for at få racen “frem”.

Teresa

Krybdyrs? Jeg anede ikke vi kunne komme de steder… Tak!

Ang Elin - hun har en slem gigt Ann… Men lad os nu se i det nye år.

Min skole tager tid… i år har jeg 20 hjemmebesøg plus skriftlige afleveringer til hvert, videodokumentation af hver plus jeg har haft 6 hjemmeopgaver, hvoraf de 5 bestod af at træne og dokumentere en problemhund, der blev løst plus skrive logs og aflevere dem sammen med. Før jeg fik egen hund, kørte jeg til lånehunde i nabobyerne hver gang…

Lige nu skriver jeg mit afgangsprojekt på nogle og 20 sider, og i den forbindelse har jeg en familie, som jeg følger, filmer og dokumentere hos.

Så det har taget alle mine weekender - hver og en i ca halvandet år… og ved siden afg har jeg fuldtidsjob - to job faktisk…

MEN i december er jeg færdig. Og så kommer jeg med Montana:-) Hvis Elin får en ny hofte kommer hun med Viggo. Fie egner sig ikke ret godt, men vi vil gerne forsøge med hende igen også. Hun synes det er kedeligt og bliver trykket på dommerbordet og præsenteres sig temmelig skidt… Mens Viggo synes alt er fedt. Montana ligner Viggo i sind - selvsikkerheden.

Helle - Der er en i Brædstrup i januar :wink:

Ja, det skal I - eller nærmere du, for du har jo forlængst meddelt, at Elin ikke kan holde til en hel udstillingsdag. Det er jo ikke første gang, du bliver opfordret til at komme ud af busken og vise dine katte frem og så er det jo lidt ærgerligt for dig, at det først er, når du mangler henvendelser på dine killinger, at du - måske - indser, at du har begået en fejl på det punkt. Jeg skriver måske, fordi jeg også kan huske, at du har erkendt problemet tidligere, men indtil videre ikke rettet op på det.

Uh og endda tæt på:-) Tak Eva:-)

PS så kan jeg få startet Montana der måske… Ang Viggo - hvad tænker I - kan jeg mon vise ham frem? Fertil hankat - han er Elins kat jo… En sød kat herre gud, men en fertil fyr jo…

Helle - Ja, du får det vist ikke tættere på i 2013 :slight_smile: Så vidt jeg lige husker…

Mette - ja viljen er der, men tiden har ikke været der til det pga skole gang

Eva: 2012 ikk?

Det er meget fint, for så er køreturen ikke så lang for en ny kat

Helle - Det du så kan gøre nu er at få taget nogle ordentlige billeder :slight_smile: Dine killinger er uden tvivl søde, men dine billeder mangler altså en del for at have salgskvalitet :slight_smile: Gode billeder sælger!