Kradsetræer

Jeg har for tiden en kamp med en dyrehandel der påstår at et kradsetræ ikke holder mere end 1 år og at alle andre jeg taler med lyve… Har haft fat i andre der sælger samme kradsetræ for at forhøre mig og har fået at vide at de IKKE forstår den udmelding + jeg har forhørt mig ved mine naboer om levetiden på deres kradsetræer.

Nu kunne jeg så godt tænke mig at høre hvad du har af erfaring med levetiden på kradsetræer?

det kommer an på hvor mange katte der bruger det…og hvilken kvalitet kradsetræet er…

de små billige kradser mine 14 katte op på mindre end 2 måneder

jeg købte et kvalitetstræ…kattens no 1 for et ½ år siden (brugt)…det holder endnu…og det holder mindst 1 år mere

du får det du betaler for…længere er den ikke

Du kan godt gå ud fra, at der er stor forskel på kradsetræer. Kradsetræer
er nemlig ikke bare kradsetræer, der er stor forskel på kvaliteten og
dermed også holdbarheden. Så det kan udmærket være, at det din
dyrehandler taler om, kun holder et år, mens dem, som de andre taler om,
har en længere holdbarhed.

Og så spiller det selvfølgelig også ind, hvor mange katte, der bruger træet :slight_smile:

[quote=haneben;441159]det kommer an på hvor mange katte der bruger det…og hvilken kvalitet kradsetræet er…

de små billige kradser mine 14 katte op på mindre end 2 måneder[/quote]

Du var lige hurtigere end mig :høhø:

har lige tilføjet lidt

Jeg har 2 kradsetræer, som bliver brugt flittigt af nu 3 katte, som jævnligt får klippet klør :slight_smile:

Begge kradsetræer er omkring 5 år gamle, og ingen af dem trænger til udskiftning foreløbigt.

Kattens No1 holder ikke - det kradses forhurtigt igennem. 2 katte i 2-3 år - såvar det finito …

Mit første Robusta - det er vel 6 år brugt af 8-10 katte - kan ses der er kradset - men ikke igennem.

Jeg har Robusta, de er dyre, men min erfaring siger mig, at pris og kvalitet hænger sammen.

jamen så er det da et robusta jeg skal have når mit no 1 er død…kan man få et link

[quote=Lis Dahlstrøm;441184]Kattens No1 holder ikke - det kradses forhurtigt igennem. 2 katte i 2-3 år - såvar det finito …

Mit første Robusta - det er vel 6 år brugt af 8-10 katte - kan ses der er kradset - men ikke igennem.[/quote]

Jeg har også Kattens No 1 og der har vi skiftet kradsedele ud flere gange, det er ikke længe det holder til 1-2 mange katte.
Nu har jeg bestilt fra Pet fun, så må vu se hvor længe de holder til bøllerne.

herhjemme har jeg et katz… det er et lækkert et. mine to katte har haft det nu i - ja vel 1½ år…
jeg tror da det holder mindst 1½ år mere, også selvom jeg har fået kat nr. 3 :slight_smile:

men ja - pris og kvali hænge typisk sammen… :ok:

Plus hvilke katte, der bruger træet.
Der er sikkert forskel på, hvor hurtigt, det slides af store, stærke Maine Coons, små, livlige Aby’er, eller rolige persere som mine. Jeg har ikke brugt formuer på krads, og det første træ, som jeg købte billigt i en dyrehandel for 4 år siden, holder stadig :slight_smile:

http://www.robusta-kratzbaeume.de/

mange tak Lis

uhhh de ser “fede” ud…godt jeg har en STOR sparegris, det er ikke ligefrem discountmodeller

Det er den her jeg har, den er brugt flittigt, mine 2 huskatte hang i det træ konstant. Det er gode træer fra Robusta, fordi der er de lange stammer kattene kan bruge. Alle de “smarte” spinkle træer andre sælger med huler og kasser på stammerne kan de ikke bruge. Katte strækker ud, når de kradser.:rock:

Lige en sidebemærkning, Kattens No1 startede i 1993 i en kælder på Kastanie Alle i Vanløse. Det var 2 unge mennesker der fik ideen. Jeg boede selv på Kastanie Alle dengang og var nede for at kigge på den nye virksomhed. Købte et træ til “nabo-pris”, men det holdt slet ikke til de 5 katte jeg havde dengang, NFO’er og MCO. Men dekorativt, det var det :høhø:

Kattens No1 holder slet ikke til kattebrug.

Mine fire briter har det her.

Det er et år gammel og det eneste der er med det er at puderne trænger til at blive vasket :tihi: ellers er det så godt som da jeg købte det.

[quote=Coon Danica;441204]Jeg har også Kattens No 1 og der har vi skiftet kradsedele ud flere gange, det er ikke længe det holder til 1-2 mange katte.
Nu har jeg bestilt fra Pet fun, så må vu se hvor længe de holder til bøllerne.[/quote]

mit Pet fun har nu holdt i 2 år… og her er 15 fastboende katte… ( Maine coon og skovkatte )

det kommer jo også an på hvilken race man har…jeg har persere, så jeg tror på at mit no 1 holder mindst 1 år endnu…derimod er sofaen mere tjenlig til udskiftning…jeg har flere huskatte der mener det er deres personlige kradsetræ