Hvad dælen skal jeg gøre ved Ista? Hendes afføring lugter nærmest radioaktivt og kræver udluftning eller gasmaske!
Hun fodres med Iams Hairball, hvilket hun altid er blevet. Jeg er stoppet med vådfoder, for at forsøge at afhjælpe situationen. Hun får en smule kogt kylling, som godbidder og en bitte smule whiskas tørfoder, for jeg har svært ved at stå imod hendes tiggeri/skrigeri.
Hun får altså mindre og mindre whiskas, for hun skal ikke have det.
Men hvad kan jeg ellers gøre for at afhjælpe med lugten?
Jeg må lige tilføje at lugten var der før hun fik whiskas’en, den bliver kun brugt som en lille godbid i ny og næ. Hendes mave har bøvlet siden hun fik en ormekur og er klart i bedring, bortset fra lugten.
Jeg tager nu al whiskas fra hende og må prøve at være standhaftig, når hun skriger ad mig. Jeg ved godt at hun overlever uden, men jeg føler mig så ond…
Er det en god ide at fortsætte med at give lidt kogt kylling?
Jeg oplevede at min kats afførring lugtede mere mens jeg fodrede med Iams. Så det holdte jeg op med og der har ikke været problemer siden… Det KAN være Iams der er også er problemet hos din kat
Mine katte får bare det tørfoder, de ellers spiser, som godbidder også. Det er de fint tilfredse med, bare jeg kaster det på gulvet til dem. Også selv om de har et bræt fyldt med det i forvejen.
Med fare for at udløse ramaskrig vil jeg altså lige pippe om at det jo altså skal lugte i en eller anden grad det der kommer ud… også ellers kravle tilbage under en sten her i huset
Ja, her er der heller ingen pøller som lugter af lagkage…desværre…hvis det kun er hver ca 20 time og det ikke er tyndt splat…så må jeg nok sige …at sådan er det bare
Katteprutter lugter ikke godt, men man ved godt, når de lugter værre end normalt
Jeg plejer at give Deena to streger Probiocin om dagen til tuben er brugt op, det hjælper rigtig godt. Hun er den eneste af mine, der har tendensen. Pøllerne ser helt fine ud! De stinker bare.
Jeg tilslutter mig også ud med Iams
Jeg tror bare nogle katte hørmer mere end andre. Eller osse er det en aby-ting Når Phumba har været på potten er man i al fald IKKE i tvivl, selvom bakkerne står oppe på badeværelset på 1. sal spreder hørmen sig LYNHURTIGT til hele huset og så er det bare med at finde “synderen” og få den skyllet ud i toilettet :klapper:
Hun har altid lugtet værre end alle de andre til sammen. Og vi har altid regnet med at det var DERFOR hun blev opkaldt efter et ildelugtende vortesvin