Kraftigt lugtende afføring!

Hvad dælen skal jeg gøre ved Ista? Hendes afføring lugter nærmest radioaktivt og kræver udluftning eller gasmaske!

Hun fodres med Iams Hairball, hvilket hun altid er blevet. Jeg er stoppet med vådfoder, for at forsøge at afhjælpe situationen. Hun får en smule kogt kylling, som godbidder og en bitte smule whiskas tørfoder, for jeg har svært ved at stå imod hendes tiggeri/skrigeri.

Hun får altså mindre og mindre whiskas, for hun skal ikke have det.

Men hvad kan jeg ellers gøre for at afhjælpe med lugten?

Det bør hjælpe, når du stopper helt med Whiskas tørfoder. Jeg har endnu tilgode at høre om en kat, det havde en positiv indflydelse på :slight_smile:

Jeg må lige tilføje at lugten var der før hun fik whiskas’en, den bliver kun brugt som en lille godbid i ny og næ. Hendes mave har bøvlet siden hun fik en ormekur og er klart i bedring, bortset fra lugten.
Jeg tager nu al whiskas fra hende og må prøve at være standhaftig, når hun skriger ad mig. :ked: Jeg ved godt at hun overlever uden, men jeg føler mig så ond…

Er det en god ide at fortsætte med at give lidt kogt kylling?

Det burde bestemt ikke gøre nogen skade :slight_smile:

Jeg oplevede at min kats afførring lugtede mere mens jeg fodrede med Iams. Så det holdte jeg op med og der har ikke været problemer siden… Det KAN være Iams der er også er problemet hos din kat

Mine katte får bare det tørfoder, de ellers spiser, som godbidder også. Det er de fint tilfredse med, bare jeg kaster det på gulvet til dem. Også selv om de har et bræt fyldt med det i forvejen.

Ellers findes der jo andre former for godbidder som fx Cosmas tørrede produkter.

Mht. lugten - hvis maven er i uorden, kan det måske hjælpe at give hende lidt Zoolac eller lignende for at genoprette balancen?

Hvordan er afføringen? Helt normal og fast som den skal være?

Zoolac, probiocin eller lign, tror jeg også vil være en god idé, for at få balancen på plads.

Den er stadigvæk lidt blød, men farven er bedre. Hun lægger en stor portion i bakken ca. hver 20. time, men er ellers frisk og glad.

Jeg har noget probiocin liggende, som jeg har givet hende 1-2 gange af. Nu får hun det nogle gange, for at se om det hjælper.

Hun vil ikke have Iams, som godbidder og jeg er snart ved at løbe tør for Cosma og Thrives snackies, som jeg købte i prøvepakker.

Med fare for at udløse ramaskrig vil jeg altså lige pippe om at det jo altså skal lugte i en eller anden grad det der kommer ud… også ellers kravle tilbage under en sten her i huset

Ja, her er der heller ingen pøller som lugter af lagkage…desværre…hvis det kun er hver ca 20 time og det ikke er tyndt splat…så må jeg nok sige …at sådan er det bare :slight_smile:

Det stinker i sådan en grad at jeg var nødt til at lufte ud og dobbelt poser om hømhømmen fjerner ikke lugten.

Jeg har aldrig oplevet så stærk en lugt uden at der var noget galt.

[QUOTE=velfa;1035686]Det stinker i sådan en grad at jeg var nødt til at lufte ud og dobbelt poser om hømhømmen fjerner ikke lugten.

Jeg har aldrig oplevet så stærk en lugt uden at der var noget galt.[/QUOTE]

Og det er ikke tyndt?
Hvad hvis hun ikke får Iams hairball…er den så helt gal?

Jeg har kun Iams til hende og eftersom at jeg kun har haft hende i 14 dage, så jeg har ikke prøvet andet foder.

Jeg havde jo på et tidspunkt en kat, der havde maveproblemer.
Vi prøvede utallige forskellige ting mod dårlig mave, afføringsprøver, ormekure osv osv.

Det eneste der virkede - fandt vi ud af til sidst - var Royal Canin Gastro Intestinal.

Det er da et forsøg værd, tænker jeg :slight_smile:

Du har vel vendt det med opdrætteren? For hun kender jo katten bedre end nogen anden og kan vel også tænkes at have lidt input til situationen?

Det har jeg.

Men jeg kan først få fat i hende igen mandag aften, så jeg ville bare lige høre hvad KG kunne sige. Jeg er vist lidt utålmodig. :ups:

RC Gastro Intestinal er i tankerne og det skal vendes med opdrætteren.

Katteprutter lugter ikke godt, men man ved godt, når de lugter værre end normalt :besvimer:
Jeg plejer at give Deena to streger Probiocin om dagen til tuben er brugt op, det hjælper rigtig godt. Hun er den eneste af mine, der har tendensen. Pøllerne ser helt fine ud! De stinker bare.
Jeg tilslutter mig også ud med Iams :slight_smile:

Hvis katten er vant til at få IAMS Hairball hvor den kom fra og det virkede ville jeg ikke give den andet foder.

Stress (og det er det at flytte uanset hvor godt det ser ud til katten trives) kan forårsage afføringen stinker - der behøver ikke være noget galt.

Så slå koldt vand i blodet til du kan tale med opdrætteren

Hun har helt sikkert været stresset over flytningen, for hun er en smule nervøs. Det bliver bedre dag for dag.

Hun bliver kun fodret med Iams nu og jeg vil slå lidt koldt vand i blodet indtil jeg får snakket med Teresa igen.

Jeg blev bare lidt bekymret i går, da det lugtede så voldsomt.

Jeg tror bare nogle katte hørmer mere end andre. Eller osse er det en aby-ting :wink: Når Phumba har været på potten er man i al fald IKKE i tvivl, selvom bakkerne står oppe på badeværelset på 1. sal spreder hørmen sig LYNHURTIGT til hele huset og så er det bare med at finde “synderen” og få den skyllet ud i toilettet :klapper:

Hun har altid lugtet værre end alle de andre til sammen. Og vi har altid regnet med at det var DERFOR hun blev opkaldt efter et ildelugtende vortesvin :wink: :tihi: