Krymper velour?

Krymper velour mon i tørretumbler :?

har mest lyst til at smide burgardinerne i tumbleren, for ved ikke liiiige hvad jeg skal forsvare mig med, når begge bursæt skal hænges til tørre nede i kælderen til fuld skue for alle andre i opgangen :tihi: :klapper:
og det var da hurtigere at få dem pakket ned igen bagefter, hvis de nu turbotørrede…

men vil heller ikke stå med for små burgardiner :høhø:

Det burde det ikke gøre;)

Nervøst velour krymper ikke… Men hvis det er et sæt fra mig, så pas på med bunden - bagsiden er ofte lavet i bomuld og selv om jeg vasker og stryger stoffet inden brug (netop for at det skal krybe), har jeg ingen tørretumbler, så der er alle chancer for at stoffet kryber helt vildt, hvis du putter bunden i en sådan :slight_smile:

Tror du naboerne overhovedet vil ane, hvad de der længder stof, der hænger til tørre er til? Det kunne jo være så meget :wink:

Det er nemlig det fine lyseblå sæt fra dig :slight_smile:

Bunden er vasket seperat og hænger allerede til tørre over en snor :slight_smile:

Ork har allerede fået første kommentar på at bunden hænger dernede til tørre…
min nabo spurgte mig først om jeg var i babytanker - hun har et legetæppe der ligner nemlig :tihi:
men da hun så så bunkerne af de andre gardiner blev hun alligevel nysgerrig :tihi:

da jeg så sagde udstillings burgardiner grinte hun lidt af mig og mente at jeg skulle have fastholdt “legetæppe til børn” :tihi:

de kan næppe selv gætte det nogen af mine naboer - men de er sq alle frække nok til at spørge mig :klapper:

Og det er så her at du lynhurtigt tilføjer, at burgardinsproducenten skam også laver “Legetæpper til børn”! :slight_smile: :smiley:

Det skal jeg da lige huske at sige til hende :tihi:

Nervøs velour er jo næsten tør når den kommer ud fra maskinen, så det er ikke ret lang tid, det skal hænge til tørre :slight_smile:

i en alm. vaskemaskine ja - men vores er sådan en industri satan som ikke centrifugere ret meget…
vi har godt nok en centrifuge ved siden af - men nu havde jeg nogle håndklæder som alligevel sku tumbles og nu har jeg både tørre burgardiner og håndklæder :smiley:

Sig det er gardiner til Jomfruburet :høhø:

Jeg ville aldrig putte velour i tørretumbleren. Ikke af skræk for at det skal krympe, men jeg bruger aldrig tumbler til kunststof. Der plejer altid at stå på tøjet, at det ikke må tumbles. Har I andre positive erfaringer med at tumble den slags?

Nu har jeg tumblet det og det har på ingen måde taget skade af det i hvert fald :slight_smile:

Jaeh, jeg har vist nok også tumblet Meas sæt i nervøst velour (mit allerførste sæt, lavet for 30 kr :tihi:)

Eneste irritationsmoment når jeg tumbler nervøs velour er at kanterne har en tendens til at rulle sammen til pølser som man skal huske at få rullet ud inden stoffet kommer til at se underligt ud i hjørnerne :wink:

Jeg tørretumbler alt, bortset fra min uniform som er lavet af uld (Det er SÅ skønt i sommervarmen…)

Ud fra den betragtning at hvis det ikke kan holde til det, så kan det ikke holde til mig :wink: Men faktisk klarer stort set alting sig ok i en tumbler. Også de ting der står ikke må tumbles (Min uniform må heller ikke vaskes, men der står godt nok ikke renseri på mine penge - og den overlever altså ossse fint en finvask)

(OK strikbluser tumbler jeg heller ikke, men dem har jeg - af samme grund - heldigvis heller ikke ret mange af)

Trekkie - Pyh, hvad arbejder du dog med siden du har en uniform i uld?

Næh, det ville jeg nok heller ikke. Men jeg boykotter vores tørretumbler helt :wink: Mit tøj blev luvslidt på rekord tid da jeg brugte den og det går ud af facon, kryber og bliver alt, alt for blødt… Og så ligger der et lag støv på alting, når den har kørt. Og jeg tænker altid på hvor meget af det vi mon indånder :uha:

Jeg har bevidst fravalgt en tørretumbler… Stod engang og så på elmåleren hjemme hos min svoger, mens deres tumbler kørte… sådan en el-sluger er jeg simpelthen for økonomisk bevidst til at have i mit hjem :smiley:
Så den ikke kun slider på tøjet… den koster også en bondegård at have kørende…

Jaah, men det er tørt en time efter og ikke to dage efter… Og man skal ikke have plads til at hænge alt det tøj op…

Togfører hos DSB. Så ja, næste gang vi kommer for at klippe billetterne i 40 graders varme, så ha’ lidt ondt af os :wink: