Kuk-Kuk

Velkommen tilbage TT. Jeg havde godt nok tænkt på at her pludselig var meget stille :høhø:
Men rart du er tilbage :hug:

smilerTak, Solveig… men alt er ikke på plads endnu… venter på, at én melder sig frivilligt til at hjælpe mig vha fjernbetjening…men jeg må nok lokke lidt med at den der hjælper får et par kroner for det…griner

Altså… Hvis du har en CD med Windows XP så ville jeg faktisk overveje at formattere hele møget (med den famøse Format C:) og så starte HELT forfra med en frisk og ny computer.

Men hvis du kun har Windows som en forudinstalleret ting på computeren… så er det jo ikke godt, for så står du med en fuldstændig tom computer der praktisk taget ikke ved hvem den selv er…

Format C:\ skal man i mine øjne kun bruge hvis man 110% ved hvad det er man sidder og fedter med. Så Det er måske nok noget du skal ha’ en til at hjælpe med :slight_smile:

Hjælpe via fjernbetjening er der forresten nok mange der kan og vil. Jeg er bare ikke sikker på om Fjernskrivebordet kan aktiveres mellem WinXP og Win7, for ellers ville jeg såmænd godt prøve.

[QUOTE=TrekkieGrrrl;686083]Altså… Hvis du har en CD med Windows XP så ville jeg faktisk overveje at formattere hele møget (med den famøse Format C:) og så starte HELT forfra med en frisk og ny computer.

Men hvis du kun har Windows som en forudinstalleret ting på computeren… så er det jo ikke godt, for så står du med en fuldstændig tom computer der praktisk taget ikke ved hvem den selv er…

Format C:\ skal man i mine øjne kun bruge hvis man 110% ved hvad det er man sidder og fedter med. Så Det er måske nok noget du skal ha’ en til at hjælpe med :slight_smile:

Hjælpe via fjernbetjening er der forresten nok mange der kan og vil. Jeg er bare ikke sikker på om Fjernskrivebordet kan aktiveres mellem WinXP og Win7, for ellers ville jeg såmænd godt prøve.[/QUOTE]

Du har ret, man skal være mere end 100% sikker på, at man har styreprogrammet liggende på en cd inden man tømmer computeren …Nu er det jo en computer som Tut har fundet, så der er jo nok ikke en recovery cd med :-). Når Tut taler om at blive fjernbetjent, så foregår det ikke via fjernskrivebordet, nok nærmere at man grundig beskriver step for step hvad hun skal gøre …Og her mener jeg grundig :høhø:.

Ah. Det lyder som når jeg sku’forklare min mor noget. Der endte jeg tit med at slå Fjernskrivebordet til L Fordi det er nemmere at gøre det end at forklare det :slight_smile: (så god er jeg ikke til at forklare åbenbart)

Og nej da det er en fundet computer er der næppe en recovery CD med, men det kunne jo være Tut havde en WinXP installations-cd fra en tidligere computer :slight_smile:

Tak for flere forslag…desværre kan jeg ikke læse, hvad Alice skriver, da hun nu er på ignore på grund af sin frækhed ;0))))))))))))))))…Jeg fik hjælp via Teamwiever i går, som viste at denne bærbare har det lissom sin ejer :En alt for lille hjerne og hukommelse - så der skal købes en ny…

grin når nu du selv siger det :cool:

selv om jeg synes at det er dejligt med lidt fred og ro herinde, så håber jeg alligevel at du finder en pc du kan bruge :juhu:

[QUOTE=Marianne H;686190]grin når nu du selv siger det :cool:

selv om jeg synes at det er dejligt med lidt fred og ro herinde, så håber jeg alligevel at du finder en pc du kan bruge :juhu:[/QUOTE]

;o))))))))Tak Marianne… elsker oz dig …men hvor gør det ondt i en gammel gniers hjerte at skulle lukke op for mølposen…SUK !!!

Ja det kender jeg godt :slight_smile:

har du tænkt over hvad det skal være, en stationær eller en bærbar ?

[QUOTE=Marianne H;686192]Ja det kender jeg godt :slight_smile:

har du tænkt over hvad det skal være, en stationær eller en bærbar ?[/QUOTE]

;0))))))Det bliver nok en bærbar… for nu, hvor jeg har en mus til at styre det bedre for mig er det godt nok… og så kan jeg komme af med arbejdsbordet med den stationære…

Ja jeg er i hvert fald super glad for at jeg valgte en bærbar, så jeg kunne slippe af med bordet, og det er da dejligt at smække benene op i sofaen med både tv og pc inden for rækkevidde :slight_smile:

Ja… men nu kommer det FLOVESTE !!! … man er vel nødt til at have en ledning i den ??..jeg har et stik i væggen, og det stik skal i pc’en for at jeg kan komme på nettet… nabo har sådan en Ruth (router) stående for at hun kan være i nettet… troede bare, at en bærbar kunne være på nettet hvor som helst - uden stik eller Ruth …???..RØDMER HELT NED I MORGENFUTTERNE !!! ;0)))))))))

Hvor er det ærgeligt at du ikke kan læse hvad jeg skriver, jeg ville ellers sende dig SÅ mange kærlige og gode tanker …Og fremfor alt, rose dig for at være lidt af en computer nørd ( not ) :høhø:

Bare op med mulvappen, og lad nu ikke din nærrighed få dig til at spare få hundrede kroner - Køb noget godt og holdbart. Hvis du bliver for fræk skal vi nok få din maskine til at gå ned :stuck_out_tongue:

Så skal Ruth have en trådløs forbindelse, så kan man være på nettet i hele hytten.

Vores Ruth står i stik ved den stationære, og har små antenner, så ungerne kan logge på via Ruth, på deres bærbare på 1. salen.

Uh Tut - du ender jo som en nørd

[QUOTE=Alice;686209]Hvor er det ærgeligt at du ikke kan læse hvad jeg skriver, jeg ville ellers sende dig SÅ mange kærlige og gode tanker …Og fremfor alt, rose dig for at være lidt af en computer nørd ( not ) :høhø:

Bare op med mulvappen, og lad nu ikke din nærrighed få dig til at spare få hundrede kroner - Køb noget godt og holdbart. Hvis du bliver for fræk skal vi nok få din maskine til at gå ned :p[/QUOTE]

Dejlige dig !!! … nu virker min ignoreknap åbenbart heller ikke mere… ;0)))))))))))))

[QUOTE=Poly-Cats;686214]Vores Ruth står i stik ved den stationære, og har små antenner, så ungerne kan logge på via Ruth, på deres bærbare på 1. salen.

Uh Tut - du ender jo som en nørd[/QUOTE]

Tak for råd om en trådløs Ruth… HA-HA-HA !!! … det eneste, jeg ender som er en pinlig gammel tandløs kone - og også hårløs … jeg kan ikke ha’ at det ikke virker !!! ;0)

kære tut, du skal bare ha en trådløs forbindelse, du har stadig en ledning fra en stikket i væggen og så hen til en boks, fra boksen kan du så være trådløs, hvis der vel og mærket er en modtager i den puter du køber, men det er der vistnok i alle bærbare idag. et godt sted at kigge på bærbar er hos elgiganten og computer-city, de har meget meget tit knaldgode tilbud på super bærbare putere.

:0)tak, Johnny… jeg vil købe min nye sag hos Føniks på Falkoner Alle…de bygger en pc lige efter mit behov - HA !!!..det vil sige : en lille hjerne og et MEGA-GIGA hjælpecenter… og så er der endnu en fordel - hvis den går i stykker reparerer de den selv - hvis jeg køber hos f.eks Elgigantos, skal den sendes videre… hvis jeg så bare kunne finde Føniks hjemmeside… AAAAAARGH !!!

Enig :-). Jeg var i Elgiganten forleden og stod faktisk og savlede over en del som kostede under 3000.00