Kuk-Kuk

Har lige været inde og lure… men husk nu liiiige på, at jeg skal have alt fra bunden…Windows XP…Office pakken… Ruth…trådløs mus…plus alt det jeg lige har glemt… tror fisme, jeg går en tur i den lokale Elgigantos… om ikke for andet, så for at tage pippet totalt fra en ung sælger, der ikke aner hvem han er oppe imod… ;o)))))))))))))))Vi ses…
…hold jer langt væk fra Elgigantos på Nørrebrogade !!!

[QUOTE=Tante Tut;686230]Har lige været inde og lure… men husk nu liiiige på, at jeg skal have alt fra bunden…Windows XP…Office pakken… Ruth…trådløs mus…plus alt det jeg lige har glemt… tror fisme, jeg går en tur i den lokale Elgigantos… om ikke for andet, så for at tage pippet totalt fra en ung sælger, der ikke aner hvem han er oppe imod… ;o)))))))))))))))Vi ses…
…hold jer langt væk fra Elgigantos på Nørrebrogade !!![/QUOTE]

Windows er som regel installeret i nye computere og er derfor en del af prisen. Du skal have et virusprogram, men der findes jo gratis programmer, som er udmærkede. Så det synes jeg, du skal overveje, før du mødes med den her unge sælger, der med garanti vil prøve at afsætte Norton til dig :slight_smile:

Jeg ved ikke, om trådløse mus har ændret sig, siden jeg fik min for nogle år siden. Men den er meget tung, fordi de jo sidder batterier i. Siden har jeg købt en lille USB-mus, som er meget mere behagelig at bruge. Blot til overvejelse. Der er jo ting nok, der kan forårsage musearm i forvejen.

windows er altid med til en ny puter, du skal så købe officepakken ved siden af, den du har kan osse godt bruges i den nye puter, men der er jo med garanti en meget nyere version i handlen idag,koster en 7-800 kr og er du rigtig snedig og smiler ekstrem sødt til “sælgeren” hos eks elgiganten giver han dig garanteret en god rabat.

selvfølgelig kan du handle hos fønix computer, men du kommer osse til at betale flere tusinde kroner mere end hvis du handler hos elgiganten, og selve puteren er ikke bedre , det du betaler de mange penge for er vejledning og service. har du ikke en du kan tage med ud, som har en smule forstand på putere og som kan hjælpe dig med at drive sælgeren til vanvid

Det er nok Office 2010, der stadig er den gængse. Sørg for at købe Office-pakken på cd-rom og installer den selv. Min far købte computer hos Elgiganten, og da computeren stort set med det samme gik i stykker og ikke kunne repareres, fik han kun penge tilbage for computeren - ikke for Office-pakken, som var blevet installeret derpå, men som han ikke havde fået på cd-rom.

mon tuten køber katten i sækken så den stakkels silke skal igennem endnu en sammeføring:høhø:

Hvorfor mon jeg pludselig har ondt af de stakkels sælgere hos Elgiganten - Dem plejer jeg da ikke at skænke en tanke :tihi:

Helt ærligt, jeg har været på kursus på et sted, hvor de holdt noget seminar for en stor forsamling af de her unge Elgiganter (og fest om aftenen med Jokeren, hvor vi sneg os ind og drak gratis shots, indtil vi blev smidt ud igen :tihi:). Og dem er der altså ingen, der behøver have ondt af :høhø:

:):):slight_smile:

Man ser, at man er kilde til stor morskab…

Meeeeen, det hævner sig sådan noget… :klapper::klapper::klapper:

Nu sidder Tutten ved sin stationære :wehu::wehu: - som jeg har fået kickstartet HELT alene… :inlove::inlove:

Jeg kører bare i fejlsikret tilstand med netværksforbindelse - og det virker :rock::høhø::stuck_out_tongue:

INGEN - og jeg gentager det lige INGEN skal vriste mine skillinger fra mig, så længe der er liv i svinet :rock::rock::rock:

Tak for alle jeres gode råd - overvejer så alligeveller Elgigantos - det lyder som MIN pris :ok:

[QUOTE=Tante Tut;687075]:):):slight_smile:

Man ser, at man er kilde til stor morskab…

Meeeeen, det hævner sig sådan noget… :klapper::klapper::klapper:

Nu sidder Tutten ved sin stationære :wehu::wehu: - som jeg har fået kickstartet HELT alene… :inlove::inlove:

Jeg kører bare i fejlsikret tilstand med netværksforbindelse - og det virker :rock::høhø::stuck_out_tongue:

INGEN - og jeg gentager det lige INGEN skal vriste mine skillinger fra mig, så længe der er liv i svinet :rock::rock::rock:

Tak for alle jeres gode råd - overvejer så alligeveller Elgigantos - det lyder som MIN pris :ok:[/QUOTE]

tjaaa, det er jo godtnok med sån en fejlsikret tilstand, der er bare lige den hage ved det at en fejlsikret tilstand kun virker i kort. derefter vil din puter blive alt for varm pga af den ikke kan køle nok ned og så kan den bryde i brand,

eller noet

[QUOTE=Tante Tut;687075]:):):slight_smile:

Man ser, at man er kilde til stor morskab…

Meeeeen, det hævner sig sådan noget… :klapper::klapper::klapper:

Nu sidder Tutten ved sin stationære :wehu::wehu: - som jeg har fået kickstartet HELT alene… :inlove::inlove:

Jeg kører bare i fejlsikret tilstand med netværksforbindelse - og det virker :rock::høhø::stuck_out_tongue:

INGEN - og jeg gentager det lige INGEN skal vriste mine skillinger fra mig, så længe der er liv i svinet :rock::rock::rock:

Tak for alle jeres gode råd - overvejer så alligeveller Elgigantos - det lyder som MIN pris :ok:[/QUOTE]

Kom nu til lommerne, at køre i fejlsikret tilstand er ikke godt i længden …Det er noget man kun gør i nødsituationer. Måske det kan hjælpe at køre en deskfragtmentering …Dine filer ligger med garanti hulter til bulter. Jeg tør vædde på dit hjem både er pletfri og støvfri, men din computer skal du dælme ikke prale af, at vise de samme hensyn :slight_smile:

Så smut i Elgiganten med dig, jeg gider sgu da ikke sidde forgæves og ha’ dyb medlidenhed med de sælgere der er i Elgiganten :slight_smile:

:inlove::inlove:

Man kom ind i går i fejlsikret tilstand - skyndte sig på FB og råbte på en dame, der kan trylle - og hun hørte mig helt nede på Reersø - så højt råbte jeg !! :juhu:

Hun fik adgang til min Pc - og knoklede på i mange timer - men desværre synes jeg ikke, at det har hjulpet :ked:

Jeg kan ikke starte Windows normalt - så jeg nappede lige den fejlsikrede igen her til morgen… :høhø::stuck_out_tongue:

Det eneste, og det er godt nok slemt at være vidne til - det er at når jeg vil op eller ned for at læse indlæg - går det i bølger…det ruller i stedet for at køre - så en anden én er snart søsyg… :venter::venter:

Går nok op og lurer i dag så… hvis Windows ligefrem ligger klar i en ny Pc, skal jeg jo ikke så meget selv… må lige læse indlæggene igennem igen, selvom det tager en ÆON af tid :surrender1::surrender1:

Men skal have lavet en huskeseddel, så jeg ikke kommer hjem og mangler noget…

Og Johnny, jeg skal gøre alt, hvad jeg kan for at få diverse ting og sager med i posen GRATIS - jeg kan ikke handle uden at prutte… :høhø::p:rock:

[QUOTE=Tante Tut;687104]

Og Johnny, jeg skal gøre alt, hvad jeg kan for at få diverse ting og sager med i posen GRATIS - jeg kan ikke handle uden at prutte… :høhø::p:rock:[/QUOTE]

sad lige og kiggede inde på el-elefantens side og faldt over den her som mere end opfylder dine behov
http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/barbar-computer/SATC6601MT/toshiba-satellite-15-6-barbar-c660-1mt, den er godtnok lige over de 3000 kr, men den er knaldhurtig og har mere hukommelse end du nogensiden kommer til at skulle bruge medmindre du begynder at spille de store tunge spil.

syntes det lyder rigtig godt med sådan en gang prutteri

huske seddel kan være

ny trådløs mus
office-pakke
anti-virus, ikke nødvendigt, der findes masse gratis på nettet som er lige så gode
hører du musik på din puter kan et par gode højtalere være et hit

[QUOTE=Johnny;687108]sad lige og kiggede inde på el-elefantens side og faldt over den her som mere end opfylder dine behov
http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/barbar-computer/SATC6601MT/toshiba-satellite-15-6-barbar-c660-1mt, den er godtnok lige over de 3000 kr, men den er knaldhurtig og har mere hukommelse end du nogensiden kommer til at skulle bruge medmindre du begynder at spille de store tunge spil.

syntes det lyder rigtig godt med sådan en gang prutteri[/QUOTE]

:høhø::p:rock:

Nej… for jeg spiste løg og champignons i går - så hvis jeg slipper en vind - dugger alle ruderne og den unge mand ditto

:besvimer:

Har lige været inde og lure, og jeg fatter MINUS af hvilken én jeg skal vælge - så jeg siger tusind tak, Johnny :hjerte: - uden at lyde for Joakim Von And-agtig - så er pengene ikke noget problem - for når jeg har nogen, så holder jeg fast
:cool2:

Men…men…men… udover den der fiiine sag, så skal jeg have en Ruth og en mus og Office, ikke ??

Er det ikke den dosmerseddel, jeg skal have med ?? :gruble:

Tak for al jeres hjælp, I er nu alligevel lidt søde… en gang imellem

:hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte:

[QUOTE=Johnny;687108]sad lige og kiggede inde på el-elefantens side og faldt over den her som mere end opfylder dine behov
http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/barbar-computer/SATC6601MT/toshiba-satellite-15-6-barbar-c660-1mt, den er godtnok lige over de 3000 kr, men den er knaldhurtig og har mere hukommelse end du nogensiden kommer til at skulle bruge medmindre du begynder at spille de store tunge spil.

syntes det lyder rigtig godt med sådan en gang prutteri

huske seddel kan være

ny trådløs mus
office-pakke
anti-virus, ikke nødvendigt, der findes masse gratis på nettet som er lige så gode
hører du musik på din puter kan et par gode højtalere være et hit[/QUOTE]

:juhu: :hjerte: :juhu:

Mere tak, søde dig… sad lige og skrev det samme :høhø:

Du er bare en skatte-basse… :wehu: :juhu: :klapper::rock: :hjerte: :cool2:

Har et par super gode (Brian) Sandberg højttalere :rock:

Nej… for jeg spiste løg og champignons i går - så hvis jeg slipper en vind - dugger alle ruderne og den unge mand ditto

:besvimer:

Har lige været inde og lure, og jeg fatter MINUS af hvilken én jeg skal vælge - så jeg siger tusind tak, Johnny :hjerte: - uden at lyde for Joakim Von And-agtig - så er pengene ikke noget problem - for når jeg har nogen, så holder jeg fast
:cool2:

Men…men…men… udover den der fiiine sag, så skal jeg have en Ruth og en mus og Office, ikke ??

Er det ikke den dosmerseddel, jeg skal have med ?? :gruble:

Tak for al jeres hjælp, I er nu alligevel lidt søde… en gang imellem

:hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte:[/QUOTE]

vores ruth har vi igennem vores net-leverandør da den er en del af den pakke vi har. men ja skal du kører trådløst skal du ha en ruth, men har du ikke allerede en boks der er imellem stikket i væggen og din puter, muligvis kan den kører trådløs

Hvad skal Tutte-lutte bruge Office pakken til ?? …Man kan hente Open Office ned ganske gratis, og kan faktisk det samme - Det er da den eneste jeg har på min puter :slight_smile:

Og Tut, husk der ingen lommer er i sidste sæt tøj, så bare op med læderet og forkæl dig selv lidt :slight_smile:
Jeg er enig med Johnny det er en feeeeed maskine han henviser til, men til dit brug kan du godt vælge en af de lidt billigere …Noget jeg vil se som vigtig, er at få en bærbar med 17" skærm …Vi blive jo ikke yngere med tiden, og øjnene har det med at blive svagere. Ærgeligt jeg bor så langt væk, jeg er jo jyde og herre-go’ til at prutte om priser :slight_smile:

det er da sjovt som alle lige pludselig vil have en Ruth!! …

:inlove::inlove:

Tak for flere gode råd…

Jeg har ikke en boks - kun et stik i væggen lissom til Tv’et…

Og hvor lyder det bare godt, at jeg kan hente noget gratis på Nettet, det er liiige min pris… :juhu::juhu:

Jeg vil godt have så stor en skærm som muligt - så jeg lurer lige på det - og HVIS der er én der er billigere og GOD, så napper jeg gerne den… :ok::ok:

Jeg skal bruge min Pc til dette :

Kattegale
Paddeforum
Slægtsforskning

Og at kunne gemme lidt billeder og sår’nt - så byd gerne ind med en anden model - har ingen ide om, hvor stor hjerne den skal have - og HVAD hedder hjernen ?? :ups::ups:

Er det MB, RAM eller hvad ??

Og sidst men ikke mindst :

jeg har set, at de har to Ruth’er - kan de begge tale sammen med alle computere ?? og er den ene bedre end den anden ??

og kan alle trådløse mus tale med alle computere ??

:inlove::inlove::inlove::inlove::inlove:

[QUOTE=Alice;687117]Hvad skal Tutte-lutte bruge Office pakken til ?? …Man kan hente Open Office ned ganske gratis, og kan faktisk det samme - Det er da den eneste jeg har på min puter :slight_smile:

Og Tut, husk der ingen lommer er i sidste sæt tøj, så bare op med læderet og forkæl dig selv lidt :slight_smile:
Jeg er enig med Johnny det er en feeeeed maskine han henviser til, men til dit brug kan du godt vælge en af de lidt billigere …Noget jeg vil se som vigtig, er at få en bærbar med 17" skærm …Vi blive jo ikke yngere med tiden, og øjnene har det med at blive svagere. Ærgeligt jeg bor så langt væk, jeg er jo jyde og herre-go’ til at prutte om priser :-)[/QUOTE]

det med open office vidste jeg så ikke, har ikke selv nogen form for office på min puter, ja man kan sagtens vælge en der er billigere, ingen tvivl om det og en puter me 17" skærm er klart et hit, syntes bare ikke lige jeg ku se nogle derinde til de penge

:bebe::bebe::bebe:

Vil dig hjælpe mig ??

kan du finde en GOD Ruth og en god trådløs mus - så har jeg vist alt, hvad jeg skal bruge…

Tusind-tusind tak til dig og alle jer andre, der har hjulpet en amøbe… :hjerte: :inlove: :ok: :rock: