Tarveligt ![]()
Jeps ![]()
![]()
![]()
Åh så smukke ![]()
Vidundermissere ![]()
Er der en beholder?
Ja Queen bliver hjemme, så vi forsat har korthår. Da vi tidligere har haft en med navnet Queen, har hun fået kælenavnet Quini
Quini er godt nok også meget smuk! ![]()
Wee elsker det navn… men hun er altså også guddommelig smuk
Rolex og Certina flytter til England lige efter påske
og skal bo sammen med 4 andre Kurilean Bobtail. 2 fra Klokmoses fra 2011 og 2 fra en engelsk opdrætter født i 15 og 20.
Hun er Dansk og fra Skive egnen og har tidligere udstillet og vil gerne udstille igen, så det bliver spændende.
Spændende
Henter køber selv killingerne i bil (den nemmeste måde at tage dyr ind i UK på) ![]()
Jeps, de henter selv i bil, det er kun med få flyselskaber de kan flyve med kat til UK og det tager ofte længere tid end med bil, samt det er mange timer i en lille transportkasse uden bakke
Konen nedlagde veto, og Rolex er nu nødt til at forlade landet. ![]()
Hvor er det dejligt at høre at de to skønheder kommer ud sammen. Ikke mindst fordi jeg konstant går og messer “jeg skal ikke have flere katte” hver gang I alle viser jeres skønne killinger herinde. ![]()
Man kan i princippet godt flyve dyr ind i UK, men min erfaring er, at det involverer et fragtselskab (som transporterer dyrene i et særligt opvarmet og oplyst lastrum i en transportkasse, som tillader dyret at rejse dig op og vende sig - der er plads til en bakke) og en tur forbi lufthavnens karantænestation, hvor vaccinerne gennemgås minutiøst. Dyrt og besværligt.
Det enkleste er at køre/sejle over The Chunnel fra Calais til Dover. En lang køretur - men absolut mindre stressende end at flyve.