Kurilean Bobtail kuld 2025

Nej mormis gør ikke noget ved det, men over tid bliver det slidt af. Så jeg frisker lige op sådan hver anden-tredje dag med en klat mere til det ikke er nødvendigt længere. Jeg kommer det bare på mens killingen ligger og dier ved mor, og holder så lige forsigtigt halen i ro til det er tørret, så det ikke kommer forkerte steder hen.

5 Synes om

I går aftes, da jeg kom hjem, havde plet fjernet farverne i ørene, havde dog noteret en forskel på halerne, den har form som en krog ude på spidsen, så den fik lige klippet lidt pels af.

5 Synes om

Altså - hendes børn er jo smukke som de er - så hvorfor skal du ødelægge det ved at lave alle de mærker??? :blush:

4 Synes om

Enig, men når nu konen er halvblind :tihi:

3 Synes om

Har jeg forstået det ret, det er fordi der er to af dem der er så ens at det er svært at se forskel på dem lige nu? :slight_smile:

4 Synes om

Ja helt rigtig, men håber det kommer lidt mere forskel på dem, med tiden ellers må jeg bruge et bredere og længere halsbånd, syntes bare de er for voldsomme mens de er så små

3 Synes om

Ja uden at have den store erfaring med at se killinger vokse op, så tænker jeg at det vel i de fleste tilfælde bliver lettere med tiden at se forskel på dem?

Jeg har selv arbejdet som pædagogmedhjælper og oplevede det ene sted jeg var, at der var enæggede tvillinger som ingen af os voksne kunne se forskel på, og til trods for drengene var omkring ti år, valgte forældrene at klæde dem fuldstændig ens. suk Ret praktisk var de så ret forskellige i personlighed, så jeg skulle faktisk kun høre dem sige nærmest en sætning, så kunne jeg høre forskel på dem. :grin:

5 Synes om

Jeg tror, Louise ud fra Plets synspunkt forsøgte at forklare, hvorfor Plet fjerner mærkerne.

5 Synes om

Ja okay, sådan læste jeg det ikke, når hun skriver “hendes børn” Men du kan meget vel have ret, der bliver jo tit skrevet fra kattens synspunkt her på kattegale. :slight_smile:

3 Synes om

Sidste kuld med Baileys var de 3 også meget ens, der skulle jeg have fat i halerne for at kende forskel til en start, senere var det nemnere at se forskel. Elora var uden hvide potespidser, og willow var mørker i farven end Kaiya.
Men syntes der går mindst 2-3 uger inden jeg finder den forskel, der er og som jeg kan huske :tihi:

3 Synes om

Jeg kan tale med om, hvor frustrerende det er, når mormis konsekvent fjerner IDmarkører på et kuld ens killinger :stuck_out_tongue_winking_eye:

7 Synes om

Det er rigtig svært at tage billeder af de små, hver gang jeg prøver, flytter Plet sig så hun dækker killingerne, men i dag lykkedes det

Killingerne stortrives

14 Synes om

De er nu 7 dage og stortrives, de har taget 94g. - 105g. - 83g. - 83g. på
Lånte dem lige til lidt billeder

20 Synes om

:smelter:

2 Synes om

Åhh :smelter:

2 Synes om

Fire flotte fyre :heart:

3 Synes om

Tusind tak, de er ret godt typet alle 4 og med gode halelængder, dog ser/føles det pt som om en af dem har delayed bobtail effekt, dvs. at at den første del af hale er helt lige og knækket/krøllen først kommer ude i spidsen, men nu må vi se, har før været i tvivl om der var knnæk/krøller på halen, hvor de så er kommet i takt med at halen vokser.

7 Synes om

Plet valte at det var slut med at have killingerne i “kurven” og flyttede dem i den anden ende af sturdien :hjerte:
Valgte dog lige at de skulle have et ordentlig underlag.

15 Synes om

Fik taget lidt billeder i mandags, da de var 14 dage.

17 Synes om

Nååååååårh nuttebebser! :inlove:
Går det bedre med at kende de to fra hinanden som var meget ens ved fødsel?

4 Synes om