Går der stadig fremad?
Oda har det helt fint og maven var i orde 3 dage efter vi stoppede med smertestillende (Det kan ofte give dårlig mave) Dog har hun stadig ikke mælk nok, så killingerne får stadig flaske 3 gange daglig.
Tænker heller ikke mælkeproduktionen kommer helt igang igen, men skidt, jeg er jo hjemme, så det er ingen problem med flasken og det er nu hyggeligt.
Killingerne er 3 uger på lørdag, så i tænker jeg begynder at forsøge med lidt fast føde søndag eller mandag. Min oplevelse er at killinger der får flaske er hurtige til at lære kunsten at spise selv.
Det er sørme godt gået af menneskemor!
Nuttethedsstadiet i overdrive
Tusind tak
Ja og det bliver heldigvis ikke mindre fra nu af
Nu er selv de to piger oppe at hænge og bettefisen har næsten bagbenene oppe på kanten
Nu er kassen fjernet, så håber vi bare Oda godkender det nye setup, normale gør hun ikke og begynder at flytte killingerne.
Med Oda har erfaringen lært os at vi skal tænke 12 uger frem, hvor skal kravlegården være i stuen, der skal vi sætte sturdien og lade fødslen foregå og tror faktisk det er første gang vi har oplevet 3 uger uden hun flyttede killinger.
I dag er de 3 uger og de kravler godt rundt i sturdien, som holdes lukket, for ellers render de i hele stuen eller retter efter mig
Vægten kunne godt være bedre, men har holdt fodringen på 3x daglig også for at stimulere Odas mælkeproduktion mest muligt.
Deres vægt er følgende
- Alias 103g. til 249 g. en gennemsnit på 6,95g. pr dag
- OK Boomer 105g. til 300g . en gennemsnit på 9,29g. pr dag
- Switch 100g til 284g. en gennemsnit på 8,76g. pr dag
- Fauna 88g. til 236g. en gennemsnit på 7,05g. pr dag
- Pundit 95g. til 244g. en gennemsnit på 7,10g. pr dag
Der har altid være godt med liv i dem og de har alle kunne begå sig i mælkebaren. Har i dag tilbudt fast føde for første gang og der tog både Alias og Fauna godt fra, mens de andre 3 ingen interesse havde for maden.
Oda fik lov til at gøre dem rent bag efter, så det blev lidt beskidt inde i hulen
Takker Ja, de er så cute, smelter simpelthen hver gang jer er hos dem
Man kan se på Oda at hun er meget stolt over sine børn - og det er med rette, for de er da skønne
Oda er en fantastisk mor, havde håbet på et kuld mere fra hende med Hugo som far, men det er vi ikke så sikre på efter denne omgang. Vi skal skal først have snakket med andre om deres erfaring og vores dyrlæge
Havde I boet lidt tættere på var jeg kommet forbi til noget killingedopaminboost til min lidt udkørte hjerne. Hold kæft de er nuttede.
Du er altid velkommen, hvis du har mod på en udflugt en dag
Alias og Fauna har virkelig fået smag for fast føde, de får dog kun en gang om dagen til en start, så maven ikke bliver slået i stykker
Pundit nøjes i dag med et par muldfulde, lidt træls for hun kan ikke længere finde ud af at sutte ordentlig på flasken, hvilket gør at hun ikke rigtig tager på.
Det er lidt som om, at når de først lære at spise, så kan de efterfølgende ikke finde ud af at sutte på flasken (det er ikke samme suttetekning, som når de dier)
Tror jeg i morgen prøvet med et andet mærke af vådfoder. Det vi er startet med er RC babycat, og har tidligere oplevet at killingerne ikke kan lide den.
Det ses tydeligt at dåsemad bedst optages gennem poterne, primært forpoterne.
Jeps, altid
Det hjalp at tilbyde et andet mærke, nu kunne Pundit også spise
Og det gik endnu bedre, da poten kom til hjælp
Jeg har skiftet over til en anden sutteflaske og sut, der er større, det hjalp på at sutte på flasken
Kræsenh… øhhh, de selektive spisevaner starter åbenbart tidligt…