Kvinder og biler (min kvajer)

I aftes da vi skulle hjem fra jule-tam-tam fra Randers, var jeg løbet for sprinkler væske…jeg havde dog en dunk i bilen (tak til min forudseende mand)
nå… jeg åbner motorhjælmen og finder (det jeg mener er) sprinklerbeholderen og fylder glad på… undrer mig dog over at det ikke fungerer på vejen hjem… trods utrætteligt mange forsøg…

min mand ringer så hjem efter job i dag…(samme bil)…og spørger…øhhh var der nogen i aftes du har foræret sprinklervæske til…mit svar: nej…jeg fyldte da på…min mand: jamen den er da helt tom…mig: det forstår jeg ikke…min mand: i hvilken beholder har du puttet det på?..i den i venstre side…min mand: øhhh i køleren…mig: jeg synes det lignede vinduesviskere…min mand: vinduesviskerbeholderen sidder i højre side…
mig: ups

priser mig lykkelig for at have en dieselbil, den kan godt klare et par liter sprinklervæske i køleren…(i flg. min mand)

og så kommer pointen…hvorfor helvede klarer de mænd ikke sådan noget selv…det ville være SÅ meget lettere, for alle parter

:tihi::tihi::tihi:

LOL!!! :klapper:

/Mette

HAHAHA Åh nej :smiley:

-LOL Sikke da noget…

Åhhh Bente - du ER altså med til at holde myten om kvinder og biler i live -LOL

*den kan godt klare et par liter sprinklervæske i køleren

Øh…nej…uanset benzin eller diesel, det er samme sag…men den har bestemt ikke godt af det, da sprinklervæsken har en anden konsistens end kølervæsken…og yderligere kan det lave luftlommer i anlægget og værre endnu, et overtryk der kan få f.eks. slanger til at springe fordi sprinklervæsken vil skumme når det varmes op til ca 90 grader.

Så ud med skidtet og nyt kølervæske på

[quote=Felis;503902]
Så ud med skidtet og nyt kølervæske på … og noget sprinklervæske![/quote]
:høhø:

[quote=Felis;503902]*den kan godt klare et par liter sprinklervæske i køleren

Øh…nej…uanset benzin eller diesel, det er samme sag…men den har bestemt ikke godt af det, da sprinklervæsken har en anden konsistens end kølervæsken…og yderligere kan det lave luftlommer i anlægget og værre endnu, et overtryk der kan få f.eks. slanger til at springe fordi sprinklervæsken vil skumme når det varmes op til ca 90 grader.

Så ud med skidtet og nyt kølervæske på[/quote]

sorry Felis, dine indlæg har jeg forlængst valgt at overhøre…og nej det er intet personligt, da jeg ikke kender dig…
min mand er mekaniker, så måske han ved bare en smule mere end dig som er åhhh så klog på alt

Ja, er det ikke dejligt…måske vi kvinder i fremtiden kan få vores mænd til at tage sig af sådanne ting

Hi hi sikke noget. Men du burde nok tjekke hvorfor der var plads til et par liter sprinklervæske :slight_smile:

bilen kører fint…endnu

Se det ved du jo sådan set ikke noget om, hvor meget jeg ved om biler…og i øvrigt er mekanikere jo heller ikke ufejlbarlige vel ;-))))

Og i øvrigt, når jeg tænker nærmere efter…hjulpet lidt på vej af miss Buicks:**Men du burde nok tjekke hvorfor der var plads til et par liter sprinklervæske **

Så kan det slet ikke passe, at du kunne hælde SÅ meget sprinklervæske på, for hvis din bils køleanlæg manglede 2 liter, ville du have oplevet problemer som følge af det længe før du ved en fejl hældte sprinklervæske deri…

Åh Bente - sikken da en fantastisk fejl - lidt ligesom min med øreringen her forleden -LOL

Og jeg kan nu godt forstå hvorfor man vælger at stole på en fagperson man kender, fremfor en ukendt der ytrer sig på et forum :wink:

hov ja…hvordan gik det på skadestuen…det har jeg helt glemt at følge med i Eva…

Felis: jeg er blevet enig med mig selv om at du nok har et meget DOMINANT nedgørelsesgen…så jeg udelukker derfor yderligere kommentarer.

Bente - Ikke så godt -tihi De kunne ikke få den ud, så den tur var spildt. Men det kunne ørelægen heldigvis dagen efter, så nu sidder kuglen i øreringen fremfor i øret -høhø

happy ending after all…skod med den spildte tid på skadestuen

Jamen du lærte da noget, Bente, om, hvor du skal hælde de 2 væsker i - og ikke mindst at minde manden om at tjekke niveauet af diverse væsker i øsens ædlere dele :ok:

nix…manden min ytrede at hvis der skulle “noget” hældes på…så skulle han nok… tænk det lever jeg bare SÅ godt med… en win-win situation… jeg er fri og de rigtige væsker hældes rigtigt på…:wehu:

Ej Bente, jamen det er hvad der kan ske, er sikker på jeg ville kunne lave samme fejl, mig og biler er bare ikke venner gg

MVH
Gitte