Kvindernes internatiole kampdag

:):slight_smile:

I dag er det som bekendt Kvindernes Internationale Kampdag, så har du noget du vil af med - så smid det her…

:bokse::bokse:

jeg vil være en mand i mit næste liv… :kryds:

Jeg HADER omgangssyge :knotten:

Jeg håber på retfærdighed for min kusine…hendes morder er for retten i dag…

Jeg HADER generalforkølelse :knotten:har været nødt til at sygemelde mig i dag… for dælen hvor jeg nyser og sprutter…øv øv øv

:rock::rock:

Jeg vil ha’ sat priserne ned til det halve på alle varer !! :høhø:

Har søreme ikke tid til at kæmpe i dag:besvimer:

Er i fuld gang med at gøre rent og vaske:yikes:

Og om lidt skal jeg købe ind,bage,lave mad og hente børn:blegne:

Og i aften er der forældremøde og så er det ikke engang løgn:thumbdown:

Tine

Hmm der er vidst nogen der ikke har forstået hvad kvinders kamp dag er og hvorfor den opstod…

Hvis man skulle skrive noget med at få vrede ud på dagen … skulle man så ikke tænke fremtid, ligestilling med mere …

Men ikke mærkelig vi ikke er noget længere end vi er når man læser disse kommentar til tråden …

[QUOTE=hmm;559946]Hmm der er vidst nogen der ikke har forstået hvad kvinders kamp dag er og hvorfor den opstod…

Hvis man skulle skrive noget med at få vrede ud på dagen … skulle man så ikke tænke fremtid, ligestilling med mere …

Men ikke mærkelig vi ikke er noget længere end vi er når man læser disse kommentar til tråden …[/QUOTE]

Hold da op…hvor er du negativ hele tiden :frowning:
Kan du da ikke se at det hele er for sjov?

[QUOTE=hmm;559946]Hmm der er vidst nogen der ikke har forstået hvad kvinders kamp dag er og hvorfor den opstod…

Hvis man skulle skrive noget med at få vrede ud på dagen … skulle man så ikke tænke fremtid, ligestilling med mere …

Men ikke mærkelig vi ikke er noget længere end vi er når man læser disse kommentar til tråden …[/QUOTE]

Årh så se det dog som det spas det er :wink:

Det jeg vil bruge denne her tråd på er ikke at komme ud med vrede men at…

Jeg synes tråden her fortjener en ærlig og kærlig samt taknemmelig tanke tilbage til de kvinder der kæmpede den kamp for os kvinder, for uden dem var vi ikke nået så langt som vi er nu…når det kommer til bla. ligestilling :slight_smile:

Og så ellers blot nyde glæden over at solen atter er ved at give os de dejlige lyse timer og varmen er ved at komme tilbage :klap:

[QUOTE=hmm;559946]Hmm der er vidst nogen der ikke har forstået hvad kvinders kamp dag er og hvorfor den opstod…

Hvis man skulle skrive noget med at få vrede ud på dagen … skulle man så ikke tænke fremtid, ligestilling med mere …

Men ikke mærkelig vi ikke er noget længere end vi er når man læser disse kommentar til tråden …[/QUOTE]

Synes du så at din egen kommentar fremmer noget ?..

Jeg kipper med flaget for alle de stærke kvinder vi trods alt har i bette danmark, som efterhånden mindsker det mandsdominerende samfund - Det går langsom, men den rigtige vej :slight_smile:

Slaaap af og nyd at nogen kvinder har kæmpet for at vi er nået til hvor vi er idag… Selvom mange ting kan diskuteres, om det er til det bedre? Om det er gået for langt?
Det vil jeg ikke tænke på, den frihed har jeg nemlig som kvinde… :smiley:

Så læn dig tilbage og nyd dagen kære Kvinde… Evt i denne…: iBYEN - politiken.dk

Jeg har selvfølgelig været ude at marchere, sunget slagsange, viftet med bannere og krævet ligeret, men han var nu ligeglad og bad mig slå et sving med støvsugeren, så det gjorde jeg :høhø:

Er faktisk enig med hmm om at en tråd om Kvindernes Dag ikke bør gå op i vrøvl og tanker, der lige så godt kunne ligge i Tanketråden :slight_smile:
Det er en KAMPdag… brug den!!! :slight_smile:
Men undgå vreden… kæmp i stedet målrettet og bevidst… se målene og lad dem aldrig forsvinde blot fordi vi lever i et samfund med nogenlunde ligeværd mellem mænd og kvinder!
Jer med børn… os der arbejder med børn… alle os andre kvinder…
Det er vores ansvar at næste generation er et skridt videre mod den fulde ligestilling!
Vi skal gennem vores egen adfærd og vores opdragelse af vores børn vise, at mulighederne er ens uanset køn… at intet er udelukket kun pgr kønnet og at alle er lige og ligeværdige!

Min kvindekamp ligger derfor i støtte til kvinder i lande, hvor dette ikke kan lade sig gøre… hvor pigers liv vægtes utroligt lavt… hvor kvinder ikke kan stemme… hvor kvinder ikke besidder deres egen personlige frihed… osv…

Samtidig med at jeg viser respekt for de kvinder, som kom før min generation… deres kamp og deres sejre er jo dét, som sikrer mig mit gode kvindeliv!

Så at ønske at være mand… hvorfor dog???
Jeg er kvinde… og jeg er hamrende stolt af at være det!!!

ja Ann den faldt jeg også over det med at være mand…

Jeg er stolt over at være pige/kvinde jeg kan de samme ting som mænd kan og jeg kan virkelig mærke hvor lidt vi har op nået jeg kører som lastbil chauffør og sikke mange dumme kommentar jeg for hver eneste dag… Det jeg hører mest ja det er jo “mænd” som normal kører lastbil HALLO siger jeg bare hvad er normal man kan hvad man ville .

En ting der kan få mig til at se rødt det lyserøde værktøjkasser og andet tøsse fnider som egenlig latterlig gøre kvinden som om hun er dum og kursus for kvinder med bla. bil ting og håndværker ting, det er sgu lige så meget “mænd” der har behov for disse kursuser…

Okay nu bliver jeg lidt mut, for jeg HAR netop den lyerøde værktøjskasse med lækkert lyserødt (pink) værktøj i - og den er jeg sgu glad for.
Selv manden min låner værktøjet derfra :wink:
Og nej jeg kan ikke alt hvad mænd kan, ja jeg arbejder et sted hvor der er flest mænd… og så tillader jeg mig da at spørge om hjælp fra de der mænd. Ligesom de også spørger om hjælp fra mig…

Som Joan siger… vi kan ike alt det som mænd kan… og mænd kan ikke alt det vi kvinder kan…
Det væsentligste for mig er at vi kvinder har MULIGHEDERNE!!! at vi har lov til at uddanne os, friheden til at deltage i samfundets udvikling… og al den slags meget store ting…
Om så værktøjet er lyserød… tja - bare det virker! Det er jo det vigtigste :slight_smile:

Sagt af mig… en kvinde, som IKKE kan bruge hammer og søm uden at ødelægge begge dele… til gengæld har jeg en sk*degod symaskine - som min mand ikke kan bruge!
At vi har opretholdt disse meget traditionelle roller skyldes ene og alene, at jeg virkelig ikke kan se fidusen med at lære brugen af diverse værktøj, når nu jeg har en (mand), der både synes det er sjovt at arbejde med tingene og er dygtig til det… samt at min mand har totalt forbud mod at rode med min symaskine!
Derfor beder jeg om at få sat en hylde op, mens manden kommer med bukserne for at få dem lagt op…
Det, som betyder noget, er at vi respekterer hinandens valg og evner… og er helt bevidste om, at vi begge nok skulle lære at bruge hhv værktøj eller symaskine, hvis omstændighederne var anderledes :slight_smile:

:inlove::inlove:

Grunden til, at jeg vil være mand i mit næste liv er såmænd såre simpel :

Ingen mens

Ingen migræne

Ingen overgangsalder

:inlove::inlove:

Bortset fra de nævnte ting, er jeg ganske tilfreds med at være en selvstændig kvinde. :):slight_smile:

Mænd mener, at det er helt normalt, at de falder i søvn, når konen snakker…
De bliver dog lysvågne, når de hører, at det er helt naturligt for kvinder at powershoppe :slight_smile: