Lån af trimmer (til syg/urenlig kat)

Ja, jeg har desværre en syg kat (Diego, lang historie) og det betyder at han har svært ved at holde sig ren i øjeblikket, samt at han på knap en uges indlæggelse har fået rigtig mange knuder i pelsen.
Planen er at han skal have et bad i dag, for han stinker mildest talt, stakkels kat. Dog ville jeg meget gerne have ham klippet også - især bagi hvor det er slemt ifht. renlighed. Det vil gøre det så meget nemmere for både ham og mig.

Dog har jeg ingen trimmer! Er der nogen her i Århus området/østjylland, der har en som de vil låne mig?

Jeg kan desværre ikke hjælpe med en trimmer men kan dyrlægen ikke være behjælpelig med en klipning, når det nu er derude, han har fået knuder i pelsen?

God bedring til Diego - det er forhåbentlig ikke hoften, der driller igen!

Jane - Det kunne de måske, men jeg ville helst være fri for at han skulle derud igen. Det er en time med bus.
Nej, det er (faktisk næsten desværre) ikke hoften.

Du kan låne min, jeg kan komme forbi med den imorgen hvis det passer dig omkring kl 13 da jeg skal til Viby.

Send mig en PB hvis du er interesseret. :slight_smile:

Jeg kan vist også nå at smide den forbi idag - så er jeg der om ca 3 kvarter. Send mig din adresse :slight_smile:

Jeg har en, men jeg bor ca. 2 timer fra århus :frowning:

Tak fo tilbudet Birthe, jeg har sendt en pb, vil meget gerne tage imod det!

Willemoes - tak for tilbudet, forhåbentligt kan jeg låne birtes :slight_smile:

Hvor dejligt med så hurtig hjælp! Stakkels Diego, det er noget af en hård omgang!

[quote=Eife;425580]Tak fo tilbudet Birthe, jeg har sendt en pb, vil meget gerne tage imod det!

Willemoes - tak for tilbudet, forhåbentligt kan jeg låne birtes :)[/quote]

Det håber vi :thumbup:

Fantastiske Birthe har nu været forbi med sin trimmer :thumbup:

dejligt at høre I nu har fået hjælp…min er lånt ud…

Tak, Birthe, fordi du rykkede ud - der er altså fordele ved perser-ejere :wink:

jeg er så glad for at høre at han er hjemme igen Eva… om end han måske ikke helt fit for fight… jeg er sikker på at de ikke havde sluppet ham, hvis han ikke havde været klar til det

Bente - De kan ikke gøre mere for ham, eller rettere, jeg kan gøre lige så meget som de kan (give antibiotika og holde øje med ham). Lige nu afhænger det af om blæren begynder at få sin normale funktion igen i løbet af 2-3 uger… :frowning:

nå…så nøjes jeg med at XXXXXXX alt hvad jeg kan

En lille forklaring til dem der måske undrer sig. Diego blev indlagt med total stoppet blære lørdag morgen. Han var fin fredag, kastede lidt op om aftenen, men det tilskrev jeg en hårbolle, det har de jo ofte. Ingen tegn på blærebetændelse som jeg kende det. Lørdag morgen finder jeg ham så kold på badeværelsesgulvet, så afsted til dyrlæge. De konstaterer så at hans blære er helt fyldt, og tør ikke (vente på at) lægge kateter. Så en nål i blæren, hvor de hiver 150 mL blodfyldt urin ud. Han er i chok pga. forgiftning, kaliumniveauet giver ham total urolig hjerterytme. Han får lagt kateter derefter, og drop. Nyretallene er helt af h… til. Mod forventning klarer han faktisk natten, og har så siden kommet sig hos dyrlægen. Igår kommer han så hjem, da de ikke kan gøre mere for ham, eller rettere så kan de ikke gøre noget som jeg ikke også kan, aka give antibiotika og holde øje med hvordan han tisser. Problemet er nu at hans blære har taget skade af den ophobning af urin, og han derfor sjattisser når han ikke skal, og små tisser når han burde tisse rigtigt. De næste 2-3 uger må vise om skaden er permanent (og han skal aflives) eller om der begynder at komme en bedring. Men pga. det med urinen der lækker er han smurt ind i blodfyldt urin, samt har knuder rundt omkring, da han kræver daglig pleje.
Så han får en trimning og et bad, og føler sig så forhåbentligt lidt bedre. Kan ikke være sjovt for ham at have en pels sådan her :frowning:

kram herfra!

Jeg krydser fingre for Diego-drengen! …

/Mette

Århh nej Eva sikke en omgang. Krydser og håber det bedste for lille Diego.

Øv da, det lyder bestemt ikke godt :frowning:

Jeg krydser fingre for, at han kommer sig helt - du har vist haft sygdom nok hos dine misser til at din kvote må være brugt op.

-kramer

Øv altså, sikke noget Eva :frowning: Jeg krydser fingre for at han kommer sig, hvor er det da uretfærdigt I skal opleve det, især med alt det han allerede har været igennem.