Lejlighed, uden tilladelse - tør vi det?

Ej altså Lykke nu er det anden gang jeg ser det med Kopi så nu tager min nysgerrighed altså over :tihi: Hvad er en kopi ragdoll?

[QUOTE=Lykke;1196324]Ehm ja… De er da roligere end andre racer… Vi har en (kopi), som altså snakkede en hel del, da han var alene. Og det siger BUMP, når han hopper ned fra noget - der er gods i de bagdele :wink: Og selvom det er 2x5 min om dagen, så tager han løbeture hen over gulvet og leger en hel del med fx bolde…

Jeg ville personligt ikke turde bo et sted, hvor vi ikke måtte have kat - for mig lyder det for risky, og jeg ved hvor svært det kan være at finde en lejebolig, hvor man må have kat.[/QUOTE]

Han har ikke stamtavle, så derfor kalder jeg ham ikke bare ragdoll - Han er vores bette kopiprodukt :wink:

ahhh gotcha LOL sorry for the hijack, carry on :wink:

Vi fik snakket lidt om det. Vi er ret enige om, at det ikke er en holdbar løsning at satse på en kat ikke bliver opdaget. Så vi overvejer, at begynde jagten på noget andet at bo i. Tak for alle jeres inputs, jeg sætter virkelig stort pris på dem!

:thumbup: Held og lykke med søgningen :kryds:

jeg havde 7 MCOer i 5 år i en lejlighed på 4. sal hvor det var forbudt

jeg havde solfilm på vinduerne så man ikke kunne se kattene hvis de var i karmene

i kan sætte fluenet for vinduerne så de ikke falder ud og netdør for altanen hvis i har sådan en så den ikke får gode ideer www.fluenet.dk

så jeg ville ikke have nogen skrupler på 4 sal med den race og de forholdsregler i har taget vedr rengøring ect :slight_smile:

jøsses og jeg troede jeg var en smule nutters :tihi: Jeg ska nok ikke liiiige nævne det for min søn for så er jeg prisgivet (jeg har sagt ikke mere end 5 i lejlighed, basta :wink: )

[QUOTE=Battlestar;1196609]jeg havde 7 MCOer i 5 år i en lejlighed på 4. sal hvor det var forbudt

jeg havde solfilm på vinduerne så man ikke kunne se kattene hvis de var i karmene

i kan sætte fluenet for vinduerne så de ikke falder ud og netdør for altanen hvis i har sådan en så den ikke får gode ideer www.fluenet.dk

så jeg ville ikke have nogen skrupler på 4 sal med den race og de forholdsregler i har taget vedr rengøring ect :)[/QUOTE]

@Battlestar - jeg kan sagtens se hvordan det i visse tilfælde kan lade sig gøre. Men vores underbo kan høre når vi går almindeligt rundt. Selvom lyden fra højttalere når vi hører musik eller ser film ikke går igennem gulvet, så gør fødderne åbenbart. Så jeg er bange for, at han ville kunne høre hver gang katten hopper ned fra et eller andet.

Og jeg ved ikke hvor cool han vil være med det :frowning:

[QUOTE=spitz;1196631]@Battlestar - jeg kan sagtens se hvordan det i visse tilfælde kan lade sig gøre. Men vores underbo kan høre når vi går almindeligt rundt. Selvom lyden fra højttalere når vi hører musik eller ser film ikke går igennem gulvet, så gør fødderne åbenbart. Så jeg er bange for, at han ville kunne høre hver gang katten hopper ned fra et eller andet.

Og jeg ved ikke hvor cool han vil være med det :([/QUOTE]

kommer an på hvor højt katten hopper fra jo :slight_smile:

jeg lavede mellemstationer til mine så de aldrig hoppede særlig højt oppe fra… så larmede det ikke og jeg minimerede risikoen for spring der gik galt

Hehe, det er egentlig meget smart.

Men jeg er stadig nervøs for hvordan det lyder nedenunder, og om det er meget tydeligt at det er en kat der lander, og ikke mig der tramper.

Det er sådan set den eneste bekymring jeg har, mest fordi jeg synes konsekvenserne er ret uoverskuelige :frowning:

Hvis man skal gøre det, så skal man have et sted at placere katten, hvis det bliver opdaget (indtil man finder en anden lejlighed). Der er jo desværre katte, der bliver aflivet fordi ejeren ellers står til at blive smidt ud af lejligheden, og det er der ingen levende væsner der fortjener. Personligt ville jeg aldrig turde løbe risikoen, men har man en plan B, så går det jo. Jeg vil anbefale at I venter til I bor i en anden lejlighed, hvor I må have katten - jeg lover dig at de ragdoll killinger I ser til den tid er mindst lige så søde :slight_smile:

Løsningen er fundet, så behøver vi ikke flytte. :tihi:

:lol:

[QUOTE=spitz;1196648]- YouTube

Løsningen er fundet, så behøver vi ikke flytte. :tihi:[/QUOTE]

[QUOTE=spitz;1196641]Hehe, det er egentlig meget smart.

Men jeg er stadig nervøs for hvordan det lyder nedenunder, og om det er meget tydeligt at det er en kat der lander, og ikke mig der tramper.

Det er sådan set den eneste bekymring jeg har, mest fordi jeg synes konsekvenserne er ret uoverskuelige :([/QUOTE]

man kan ikke høre forskel

hvis det endelig er - så læg væg til væg tæpper - så kan man ikke høre noget men omvendt så er det jo ikke det fedeste hvad angår rengøring… jeg husker tydeligt hvor meget jeg hadede mine tæpper efterhånden som kattene brækkede sig og lavede pletter rundt omkring gg

naboen vil ikke ane hvad der er hvad - det er helt sikkert… du kan bare sige at du har svage håndled og sommetider taber ting hvis han spørger. Det ville jeg gøre gg

Jeg ville være bekymret for at blive set - ikke hørt :slight_smile: i og med du skal have rags så er lyden ikke det største problem…det var noget andet hvis det var en siam/ori med et seriøst snakke-gen eller en døv kat… så kunne du ssnakke om lyd-gener :slight_smile:

du skal selvfølgelig være beredt på at der kan ske det at du bliver opdaget… men chancerne på 4 er meget små :slight_smile: om ikke andet - så sørg for at kattene hopper ned på noget der giver efter… puder ect… det fandt mine sig pænt i at lære dengang

Du taler godt nok for sagen :slight_smile: men ja, det ville ødelægge det hele med en kat der konstant miaver.

Vi har flotte trægulve, og kommer ikke til at lægge væg til væg - det er udelukket :slight_smile:

mht til at blive set, så er det ikke en stor bekymring. Der er ikke nogle på den anden side af gaden i samme højde (så vi har dejlig åben udsigt)

Hvis I allerede nu ikke har det godt med det og ikke har en plan B, så lad være :slight_smile: Kig efter noget andet, hvor der er tilladelse og tag på besøg hos opdrætter, når det bliver relevant :slight_smile:

Jeg har skrevet det et par gange…men gentager lige…I må flytte ud til Aalborg Øst. :slight_smile:
Her er der tilladelse til 2 indekatte i mange afdelinger…tæt på byen, 10 minutter med bus til Centrum, 5 minutter til Universitetet…men her er så grønt og dejligt, at det føles som at være på landet. Jeg har boet her i 13 år siden jeg forlod Frederiksberg. :slight_smile:

[QUOTE=spitz;1196659]Du taler godt nok for sagen :slight_smile: men ja, det ville ødelægge det hele med en kat der konstant miaver.

Vi har flotte trægulve, og kommer ikke til at lægge væg til væg - det er udelukket :slight_smile:

mht til at blive set, så er det ikke en stor bekymring. Der er ikke nogle på den anden side af gaden i samme højde (så vi har dejlig åben udsigt)[/QUOTE]

så ville jeg ikke betænke mig

nu ved jeg ikke om i har møbler der matcher… men hjemme hos mig er alting holdt i ahorn melamin… så jeg tog i bauhaus og købte en masse hylder i … ahorn melamin (den gang - nu bor jeg i hus)

dem satte jeg op på en måde så kattene altid kunne gå hen til destinationen eller hoppe i små trin…da jeg blev single gik jeg all in og satte det op over hele lejligheden… det kan nogle af de søde KGere sikkert huske fra de besøg jeg havde i Ishøj

jeg skulle have overvejet en hylde over sengen efter at en kat på 12 kg landede på min mave fra en ca 1,20 højde over sengen… meeeeeeeeen det må jo tilskrives egen forglemmelse og var jo næppe noget der kunne genere underboen…

det skulle da lige være lige de lyde der kom ud af mig ved givne lejlighed… men den slags lyde er vel rimeligt universelle når ens indre organer trykkes flade

noget der tilgengæld kan larme er hvis katten finder på at kradse i gulvet… i det nye hus har jeg fået en kat der har udset sig et dørtrin der skal dø… ofte… det kan modvirkes ved at sætte kradseanordninger op på alle relevante hjørner… de fåes vist nok i maxizoo - de er ikke ligefrem grimme - så de er til at holde ud at se på

endvidere naturligvis et højt kradsetræ - men det lyder det som om i allerede har helt styr på… det er så der eventuelle hylder kommer i spil hvis katten har den dårlige ide at springe fra en af de høje køjer… rags er jo ikke den ubetinget mest… “flyvske” af alle mulige racer så jeg vil sige der er gode - for ikke at sige optimale - muligheder for “lydisolering”

ka du ikke lige finde mig et lille nedlagt landbrug også? (sagt lidt i spøg og meget i alvor :wink: ) Krav er: slagelse kommune (desværre), tilladelse til at ha så mange dyr jeg lyster, billig husleje, offentlig transport, ikke en utæt rønne. Ud over det er jeg meget large :thumbup:

[QUOTE=Sim-Sim;1196665]Jeg har skrevet det et par gange…men gentager lige…I må flytte ud til Aalborg Øst. :slight_smile:
Her er der tilladelse til 2 indekatte i mange afdelinger…tæt på byen, 10 minutter med bus til Centrum, 5 minutter til Universitetet…men her er så grønt og dejligt, at det føles som at være på landet. Jeg har boet her i 13 år siden jeg forlod Frederiksberg. :-)[/QUOTE]

Lige nu er vi faktisk indrettet så det højeste en kat vil bevæge sig op, er vores vindueskarme. Og fra dem er der altid en stol eller sofa som mellemlanding. Kattene er opdraget fra små med ikke at gå op på borde. Så det vil, vi nok fortsætte.

Men ja, vi skal have en plan b inden vi sætter noget i værk. - men først tror jeg, at vi skal prøve at afgøre om vi har lyst til at flytte.

De to killinger som er favoritter er hhv en hankilling på godt 1300 gram, og en lille pige på det halve (hun er ikke ret stor), og ja, de er vist 10 uger gamle i dag.

Måske er en lille bitte kat optimalt