Kraka på 1,3 kg og Hildi på 1,8 kan buldre som en flok elefanter og er bestemt ikke lydløse Men de er også højoktan katte begge to
Men sådan helt alvorligt, så ville jeg heller ikke turde. HVIS det bliver opdaget, er det så muligt at finde noget andet i en gal hast, eller skal i af med mis? Som der allerede er skrevet, så er der desværre en overvægt, der vælger at komme af med katten i de situationer.
Jeg har snakket med deres nuværende ejer, og hun vil gerne fungere som vores plan b. Det er meget rart at vide, og det er uden tvivl den bedste backup plan der kan findes. Så skal vi bare tage stilling til, om vi i det hele taget har lyst til at flytte
[QUOTE=spitz;1196631]@Battlestar - jeg kan sagtens se hvordan det i visse tilfælde kan lade sig gøre. Men vores underbo kan høre når vi går almindeligt rundt. Selvom lyden fra højttalere når vi hører musik eller ser film ikke går igennem gulvet, så gør fødderne åbenbart. Så jeg er bange for, at han ville kunne høre hver gang katten hopper ned fra et eller andet.
Og jeg ved ikke hvor cool han vil være med det :([/QUOTE]
Læg gulvtæppe :høhø:
Jeg læste så efterfølgende, at det var I blevet forslået
Ja, jeg mistænker dog migselv for at være allergisk overfor husstøvmider, og så er gulvtæpper ikke lige det optimale. Det hjalp i hvert fald på min snottede næse at vi har smidt et par stykker ud
Men som sagt, vi har fundet en backup, og vi har lyst til at flytte snart. Så jeg tror måske vi gør det.
[QUOTE=spitz;1196826]Ja, jeg mistænker dog migselv for at være allergisk overfor husstøvmider, og så er gulvtæpper ikke lige det optimale. Det hjalp i hvert fald på min snottede næse at vi har smidt et par stykker ud
Men som sagt, vi har fundet en backup, og vi har lyst til at flytte snart. Så jeg tror måske vi gør det.[/QUOTE]
Nu er det jo desværre ofte sådan, at man tit er allergisk overfor mere end én ting, så når du siger, at du tror du er allergisk overfor støvmider tænker jeg… ved du, om du kan tåle katte?
Det er ikke for at skræmme dig - det var bare en tanke, jeg lige fik, fordi jeg selv (og min søster også) er allergiske overfor støvmider OG græs OG diverse dyr.
(Og PS - jeg er SELV allergisk over for katte, men har tre styks alligevel - har fundet ud af, at de orientalske racer ikke trigger min allergi nær så slemt som huskatte - så det går faktisk fint. Endda uden medicin, så det KAN altså godt lade sig gøre at have mis trods allergi. Man bør bare have det med i sine overvejelser - det kommer jo også an på, hvor slemt man er ramt…)
Jeg har haft kat 80% af mit liv, tror jeg. Jeg får taget en blodprøve i løbet af et par dage, og så ved jeg det:)
Jeg plejer at døje med snottet næse osv. i dårligt indeklima, så jeg mistænker støv - det synes min læge også lyder realistisk. Jeg er ikke generet når jeg er sammen med dyr, så det kommer ikke til at gøre nogen forskel
Hvad vil I gøre, når vicevært og andre håndværkere skal ind i lejligheden?
Jeg synes det er en rigtig dårlig ide at opfordre til at det er fint nok, at få katte et sted, hvor man ikke MÅ have katte. Der kan være rigtig mange årsager til at en afdeling har valgt katte fra. Så prøv at få ændret reglerne inden I anskaffer jer dyr eller find noget andet at bo i.
Enig - og så kan der jo efter jer flytte en allergiker ind som min gode veninde, der bestemt ikke tåler kat. Hun var tæt på at dø i sin seng den første nat. Så det skal tages alvorligt
Jeg gik ned til min underbo (3. sal) for at høre om han havde nummeret til viceværten. Jeg ringede på dernede og ventede lidt. Så hørte jeg bevægelse, og tænkte at han var på vej til døren. I stedet for at blive mødt af min underbo, kunne jeg så høre en kat begynde at miave i hans lejlighed. Den havde jeg sgu ikke set komme. Hans nabo ved han har den, det kan ikke undgås - de er rimelig venskabelige - så jeg tror ikke at det er et decideret problem på den front hehe
[QUOTE=Battlestar;1196655]man kan ikke høre forskel
hvis det endelig er - så læg væg til væg tæpper - så kan man ikke høre noget men omvendt så er det jo ikke det fedeste hvad angår rengøring… jeg husker tydeligt hvor meget jeg hadede mine tæpper efterhånden som kattene brækkede sig og lavede pletter rundt omkring gg
naboen vil ikke ane hvad der er hvad - det er helt sikkert… du kan bare sige at du har svage håndled og sommetider taber ting hvis han spørger. Det ville jeg gøre gg
Jeg ville være bekymret for at blive set - ikke hørt i og med du skal have rags så er lyden ikke det største problem…det var noget andet hvis det var en siam/ori med et seriøst snakke-gen eller en døv kat… så kunne du ssnakke om lyd-gener
du skal selvfølgelig være beredt på at der kan ske det at du bliver opdaget… men chancerne på 4 er meget små om ikke andet - så sørg for at kattene hopper ned på noget der giver efter… puder ect… det fandt mine sig pænt i at lære dengang[/QUOTE]
Sjovt, jeg ville have det lige omvendt. Jeg synes det er nemt at skærme af så man ikke kan se katten udefra (medmindre man bor i en kælderlejlighed), men jeg tror altid at man vil kunne høre en kat ved overboen i langt de fleste byggerier. Og jeg kan sagtens høre hvis det er et dyr som løber over gulvet, det lyder slet ikke som hvis man taber noget synes jeg. Måske nærmere som hvis man ruller en bowling kugle hen over gulvet
Men spørgsmålet er måske ikke så meget om det kan opdages, som om der er nogen som det vil genere nok til at de ville gøre en sag ud af det. Der findes selvfølgelig også mennesker som går rundt med kronisk ondt et vist sted, men de fleste vil ikke melde sådan noget, med mindre det er til gene for dem.
Og så om det kan bevises… Så vidt jeg ved kan ingen andre end politi og skat kræve adgang til din bolig, heller ikke selvom den er lejet. Måske undtaget nødstilfælde som hvis der springer et vandrør eller går ild i noget når I ikke er hjemme. Og så tror jeg heller ikke bare de kan smide jer ud. Det skal vel i retten på en eller anden måde hvis man får en opsigelse og nægter at flytte eller er uening i grunden? Ellers ville udlejer jo altid bare kunne påstå at der var dyr og smide folk ud fra dag til dag…
Jeg ville nok undersøge de ting godt og have en plan B klar, til hvis der skulle opstå problemer. Måske vil en af jeres forældre gå med til at tage katten hvis der skulle ske noget. Bare så I ikke ender med at skulle stå med valget mellem at aflive katten eller flytte. Også for at I ikke skal gå og bruge alt for meget energi for at være bange for det.
tak for input Fugl. Som nævnt tidligere, har vi mindst én Plan B. Og tilmed flere pasningsordninger.
Vi har gjort fordele, ulemper, risici osv. op, og vi er umiddelbart besluttet for at det godt kan lade sig gøre. Vi har ingen overboer, og meget tyder på at de to øverste etager er cool med katte, så det giver ikke så store bekymringer. Jeg overvejer om jeg skal gøre min underbo opmærksom på, at jeg ved han har en kat - bare så han kan få at vide, at det er cool med os.
Nu skal vi bare beslutte mellem de tre killinger der er til rådighed.