Lever I i det?

Lever I i det eller har i som jeg, rengøringsvanvid?? :uha:

Før jeg fik kat nr. 2 sagde folk altid at det ikke var dobbelt arbejde - men dobbelt glæde…

  • men Ruth svinder for 10 i så fald… hold da op!!

Jeg har da aldrig støvsuget, vasket ned mv. så meget som efter hun er kommet i huset… PUHA!

Pssssst… man skal have korthårede katte :wink: :tihi:

Niks, har ikke rengøringsvanvid :slight_smile:
Pt. har jeg en kattebakke stående i vores gang (for at forhindre en vis kat i at gå i kælderen og besørge) - og det medfører desværre en del grus på gulvet uden for kattebakken. Hvis det bliver for slemt, fejer jeg, men ellers må det vente til den ugentlige støvsugning.
Det samme gælder de store pelsnullermænd, der især flyver omkring i stuen. Med 3 skovkatte går der ikke lang tid fra støvsugning til nye hårtotter ligger klar. Hvis de er store nok og jeg alligevel går lige forbi, samler jeg dem op pr. håndkraft - og af og til bliver støvsugeren luftet en ekstra gang i løbet af ugen. Men bestemt ikke dagligt, endsige flere gange dagligt.

Hmm…halvt om halvt. Jeg har udover Tarzan en kanin…de er begge pt. i fæld, og jeg støvsuger og støvsuger og støvsuger…og vasker gulv…

Tarzan brækkede sig forleden på mit helt nye langhårede tæppe i sofa-hjørnet i stuen…PIV…bliver VED at kunne lugte det, selvom gæster siger, de ikke kan lugte noget. Sådan noget kan jeg slet ikke ha’!! Og det er ikke sådan et jeg lige smider ud, da det har været ret dyrt. Æv man.

psst de er korthårs (persere)

jeg støvsuger dagligt, og vasker gulve 2-3 gange i ugen…men jeg har også mange dyr…og stor hund…
jeg hader at gøre rent, men kan godt lide at her er rent

Her er det godt nok husmisserne der fælder. Det er næsten nærmest uvirkeligt så lidt MCO’erne fælder. Men de slææææwer grene, blade og alt muligt ind fra haven…det er det værste

Jeg lider heldigvis ikke af rengøringsvanvid - det vanvid har jeg fuldstændig opgivet - ialt fald når det gælder kattehår og 3 langhårede katte i boligen. Men jeg støvsuger hver dag, og bordflader får altid lige en tur inden madlavnng og spisning. I fælde perioder så forebygger jeg, at kattehårs nullermænd hober sig op ved at tilføje en daglig hyggestund med at børste løse hår af kattene :slight_smile:

Knus Gitte

Det er ikke pænt, men jeg kunne ikke lade være med at grine. Det er så typisk kat :høhø: Han gjorde det garanteret bare for lige at markere, at nu er tæppet hans :slight_smile:

Og for at vise, at jeg ikke er helt uden medfølelse - så har jeg slet ikke tal på, hvor mange gange jeg har tørret opkast af mine egne dyre tæpper de sidste fem-seks dage :frowning:

Jeg må have en meget lav tærskel, for jeg kunne ikke drømme om at støvsuge flere gange om ugen.
Somme tider kan der faktisk gå flere uger imellem en støvsugning.

Jeg gør klart mere rent om vinteren end om sommeren. Sommer er både kattene og vi jo mere udendørs og vinter er brændeovnen tændt - den sviner langt mere end kattene.

Vi lever helt fint i det! Vi støvsuger, når vi har tid. Vi vasker gulv, når vi har tid - og det er ikke flere gange om ugen :slight_smile: Vores gulv i stuen ser altid forskrækkeligt ud #1 fordi der er konstant færdsel af små, fedtede poter ud og ind fra haven og #2 sollyset fra syd får det altid til at se helt forskrækkeligt ud med det samme, alt kan ses! Bakker tømmes uden undtagelse hver eneste dag, og hårboller tørres op som vi finder dem. “Ting” der efterlades på ægte tæpper får dog lov at ligge, til det er tørt og kan fjernes uden mærker. Udover de ægte tæpper ejer vi intet, der ikke enten kan gå i opvaskemaskine eller vaskemaskinen :slight_smile: Vi prøver at holde et rimeligt niveau - vores hanner bor indendørs i huset om natten, så vi kan ikke helt undgå lugt af kat, men det er sådan vi foretrækker at have vores drenge gående.
VH
Susanne

vi/jeg støvsuger et par gange om ugen især efter vi har fået gaia, som sådan fælder hun ikke, men hun leger meget og tit meget voldsomt og så flyver der pels ud over alt, vi går osse i bare fusser herhjemme og det er altså ikke rart at vade på kattegrus. gulvvask er ca 1 gang om ugen el efter behov. vi har heldigvis ikke faste gulvtæpper på, så skulle det ske at en kat brækker sig på et tæppe er det jo bare at rense det el smide det ud. jeg vil bare ha der skal være rent i vores hjem og især i stue og køkkenet

Jeg er ikke et særligt ryddeligt menneske (er rent ud sagt et kæmpe rodehovede) men jeg formår at støvsuge flere gange ugentligt. Alligevel er der efter få timer allerede hårfnullere på gulvet igen (har to hunde, deraf den ene langhåret, og en ragdoll) så jeg føler ofte jeg ligeså godt kan lade være :tihi:

Hvis mit gulv skulle være pletfrit døgnet rundt kunne jeg ikke lave andet end at gøre det rent, og der har jeg altså langt vigtigere ting i livet jeg hellere vil. Jeg lever fint med lidt strøelse (fra rotteburet), pels og støv på gulvet, men opretholder nu min støvsugning alligevel. :smiley:

Jeg lever nok mere med det… Her bliver støvsuget for det meste hver dag, med en 14 katte og en hund er jeg mere eller mindre nød til det.
Bakkerne bliver mindst renset 2 dagligt, alt andet efter behov, og jep man kan se her er dyr… og det mås gæster finde sig i, for de kære dyr skal være her, uden jeg går i panik

Støvsuger? Et par gange om måneden eller hvis vi får gæster… Mit liv er for kort til at fare rundt med en klud, jeg har andre og sjovere ting at gi’ mig til :slight_smile:

Kattebakken bli’r tømt et par gange om dagen (fjernet klumper) som minimum morgen og aften men ellers når man alligevel er på toilet og kan se den trænger. Men støv… får lov at ligge hvor det falder. Nu har vi heldigvis ikke store tomme flader hvor det kan falde, for der ligger som regel noget på alle vandrette flader her i huset. Vi har for mange ting og for lidt plads :lol: Men jeg er elendig til at smide ud…

Og når der kommer gæster som ikke har været her før skynder jeg mig at aflede deres opmærksomhed fra det generelle kaos ved at finde en kat frem. Så kigger de på den i stedet for støvet :wink:

Jeg vil gerne have her er ryddet op, støvsuger en gang om ugen, manden holder kattebakken ren, og katten børstet, bordene bliver vasket af inden jeg laver mad, har jo kun en kat, synes det var værre da vi havde hund også.

Vanvid … ja, men ikke hvad rengøring angår :høhø:
Jeg har ikke noget fast skema omkring rengøring … støvsuger når jeg er begyndt at komme i tvivl om,om det er en kat eller en nullermand der ligger foran brændeovnen og vasker gulv, når mine fødder begynder at hænge fast i gulvoverfladen … da jeg grundet min sygdom nogen gange døjer med dropfod, kan der gå et stykke tid, før jeg opdager at det er gulvet der trænger :ups:

Nullermænd er som dræbersnegle. De har en fantastisk evne til at formere sig, så dem har jeg opgivet at udrydde, men prøver dog efter bedste evne at holde bestanden nede.

Visne blade, grenstumper og andre ting, f.eks. snegle og jord, som egentlig hører hjemme ude i haven, bliver fjernet, når jeg får øje på dem. Ses tydeligst på ruder og spejle.

Mine små tæpper er rullet sammen og lagt væk. Det samme er mine tykke blondeduge, for katte har nemlig en uskreven lov, der siger, at den slags er noget man skynder sig hen på, når man skal brække sig.

Mener bestemt ikke at jeg lider af rengøringsvanvid. Støvsuger efter behov dvs. en til to gange om ugen. Troede jeg var smart da jeg fik en Britte i stedet for Maine Coon nr 2, men han fælder altså 1000 gange mere. Til gengælde plasker han så ikke vand ud over hele gulvet.

jeg har 3 roombaer - så er det problem løst :slight_smile:

og nu har jge opgraderet dem alle sammen til PET-versioner (nye reservoirs og en enkelt nyt børste element) så med 3 pets kørende - så er det ikke et problem

jeg har organiseret alting så støvsugerne frit kan køre rundt…

jeg støver af en gang om måneden

og vupti - så har jeg 75 helt rene kvm :slight_smile:

Jeg støvsuger cirka en gang om ugen - hvis jeg da ikke kan finde på andet at lave den dag :wink: Gulvvask er sjældnere og kun, når det virkelig trænger. Kattebakkerne tømmes minimum én gang om dagen og køkkenbordet tørres af jævnligt (nu har jeg aldrig madvarer direkte på bordet, så det er mere for at se pænt ud end for hygiejnen :))