Lever I i det?

Rengøring har aldrig været min største nydelse. Jeg ville gerne bo pænt, rent og nydeligt, så hvis jeg havde råd, hyrede jeg nogen til at komme og give huset en omgang et par gange om ugen, for med et 250 m2 gammelt hus med sprossede vinduer, når jeg aldrig det hele - heller ikke i haven. Det er en “naturhave” :cool2: Det har jeg (næsten) lært at acceptere. Og det kan evt. uventede gæster så også blive nødt til at acceptere.

Jeg støvsuger hele hytten ca. 1 gang om ugen. Tager badeværelset 1-2 gange pr. uge. Badeværelses- og køkken/alrum -gulv vaskes vel hver 7-14. dag. Resten er trægulve, som skal skrubbes, så det sker kun et par gange om året. Jeg “klatvasker” dem efter behov - dvs. tager brækklatterne, som jeg opdager dem. Og så hænder det, at jeg støver af også, men primært i de dele af huset, jeg bruger i det daglige. Gæsteværelset bliver f.eks. kun gjort rent, hvis der kommer gæster (kattene har ikke adgang). Så jo - også her lever nullermændene i bedste velgående, der er kattesnudeaftryk på vinduerne, til tider opvask på bordet og altid pletter at finde på gulvet.

Tilføjelse - lige soveværelset er jeg lidt mere obs på at holde rent, da min katteallergi hævner sig, hvis der hobes for meget op. Her gør hyppig gulvvask, vask af gardiner mm. underværker :slight_smile:

Har trægulv, det fejes ofte, hver eller hver anden dag, tror jeg.
Støvsuger når jeg trænger til at komme ud i krogene - pga smerter i armene bliver det ikke så tit, men i hvert tilfælde et par gange om måneden tror jeg.
Gulvvask bliver når jeg ikke kan holde ud at se på det længere.
Kommer her gæster får det lige en ekstra tur - men til hverdag har jeg ikke rengøringsvanvid…

Vi støvsuger hver dag, og nu hvor vi har killinger, så to gange om dagen i stuen hvor de har deres bakker. Gulvet bliver vasket efter behov, når det er vådt udenfor så hver dag, i de tørre perioder, så er det efter behov. Men tørre perioder er jo ikke lige det vi har haft mest af.
Borde og vindueskarme bliver tørret af næsten hver dag, igen alt efter vejret.

Jeg kan ikek holde ud når der ligger nullermænd og kattegrus på gulvet, elsker når der er rent. Og når vi gør det hver dag så tager det ikke så lang tid, som hvis vi spinger over.

Jeg støvsuger mindst 4 - 5 gange om ugen og vasker gulve 1 - 2 gange om ugen. Men alligevel bor her store nullermænd, som villigt formere sig :slight_smile:

Vi har trægulve over alt og de ser altid “grumsede” ud med 2 store hunde, der sætter våde poteaftryk, 2 Norske Skovkatte, 1 Maine Coon, som gerne smider en tot hår i leg og ikke mindst 2 husmisser som fælder.

Jeg støver af en gang om ugen, vores vinduer er fedtede af kattepoter og kattesnuder. Vores håndvaske på badeværelserne er altid fulde af kattehår, badekarret er også fuld af kattehår + en af kattene mener han skal tisse i afløbet… Så ja, vi lever også i det :slight_smile:

Jeg lider ikke af rengøringsvanvid, men jeg vil meget gerne have, at her er pænt, ryddeligt og præsentabelt. Det kræver så noget arbejde med 5 semilanghårskatte, der fælder og slæber grus rundt og diverse med ind fra haven, men vi har selv valgt det, så sådan er det bare.

Det får aldrig lov at forfalde mere her, end at vi på et par timer kan få det hele til at se pænt og præsentabelt ud. For mig er det vigtigst, at når der kommer mennesker, der ikke har været her før, så skal deres første indtryk ikke være, at vi lever i en svinesti, når de så har været her et par gange, så er det ikke så vigtigt, at der kan spises af gulvet længere, men der vil altid være pænt og ryddeligt, når vi får gæster - også fordi, at sådan kan vi bedst selv lide det, og gæster er nu engang en god anledning til at få det gjort.

Vi støvsuger en del, måske 3 gange om ugen, men jeg synes egentlig ikke, at jeg bruger meget tid på at tørre støv af. Jeg tager bare lige fladerne engang imellem, men vi har heller ikke mange nipsting eller lignende, så det er hurtigt gjort.

[QUOTE=En forhenværende bruger;667233]Jeg lider ikke af rengøringsvanvid, men jeg vil meget gerne have, at her er pænt, ryddeligt og præsentabelt. Det kræver så noget arbejde med 5 semilanghårskatte, der fælder og slæber grus rundt og diverse med ind fra haven, men vi har selv valgt det, så sådan er det bare.

Det får aldrig lov at forfalde mere her, end at vi på et par timer kan få det hele til at se pænt og præsentabelt ud. For mig er det vigtigst, at når der kommer mennesker, der ikke har været her før, så skal deres første indtryk ikke være, at vi lever i en svinesti, når de så har været her et par gange, så er det ikke så vigtigt, at der kan spises af gulvet længere, men der vil altid være pænt og ryddeligt, når vi får gæster - også fordi, at sådan kan vi bedst selv lide det, og gæster er nu engang en god anledning til at få det gjort.

Vi støvsuger en del, måske 3 gange om ugen, men jeg synes egentlig ikke, at jeg bruger meget tid på at tørre støv af. Jeg tager bare lige fladerne engang imellem, men vi har heller ikke mange nipsting eller lignende, så det er hurtigt gjort.[/QUOTE]

den fremgangsmåde lyder næsten som hos os, dog har vi en hel del nips, selvom gaia ihærdigt forsøger at få vores nips ned på et minimum

Nå men bortset fra korthårskatte, så bor her 6 af slagsen, og de stæser ud og ind også i fugtigt vejr.

Jeg støvsuger når der trænger, tørrer falder af ligesådan… Af og til er det tit andre gange kan der godt gå nogle dage. Jeg gider ikke bruge mit liv på at gøre rent, men jeg vil på den anden side også bo “ordentligt”

Har også brændeovn, og den sviner mere end dem med pels :slight_smile:

Jeg havde to cornish rex drenge og de er jo MEGET korthårede, men hold da op hvor de beklædte ALT med deres bitte små hår som fyldte øjne og næse med usynlige hår. Mit tøj var altid helt smurt ind. Nu har jeg fået mig nogle semilanghårede katte. Har selvfølgelig ikke haft dem længe eller oplevet vinterpelsen ryge endnu… men indtil videre synes jeg slet ikke at det er lige så så galt som med mine cornish :smiley:

Jeg fejer omkring kattebakken en gang om dagen og støvsuger 1-2 gange om ugen. Jeg bor kun i en 2 værelses så det er hurtigt gjort. Jeg bruger i det hele taget ikke meget tid på at gøre rent. Som andre ser jeg gæster som en fantastisk mulighed for at få det gjort :høhø:

Jeg er så heldig at jeg med alderen har fået udviklet det jeg kalder ‘det blinde øje’ og det tager jeg i brug, når der flagrer med løse kattepels …Eller osse skaber jeg gennemtræk, så farer alt pelsen hen og lægger sig i hjørnerne :-). Min tid er for kostbar til at fare frem med støvsugeren hver gang der ligger lidt fnulder, og heldigvis er vi så heldige at vores venner sætter mere pris på hyggelig samvær, og ikke om her konstant er klinisk rent :-). Så jeg ‘nøjes’ med at støvsuge ca. engang om ugen. Mit køkkengulv bliver dog vasket dagligt, da det er her missernes mad står, og nogen af de stribede synes maden smager bedst ved siden af skålen :slight_smile:

Da jeg var yngre led jeg frygtelig af rengøringsvanvid - Jeg troede at jeg skulle bedømmes efter hvordan mit hjem så ud. HELDIGVIS er jeg vokset fra disse vrangforestillinger :slight_smile:

Jeg gør også langt mere ud af rengøringen, før jeg får gæster og især, når de kommer første gang, end jeg gør til daglig :slight_smile: Men selv til daglig holder jeg en ret høj grad af ryddelighed, som nok er resultatet af aldrig at have haft særlig meget plads. Det er kun nullermænd, potepletter og en vis mængde kattegrus på gulvet, jeg gladeligt lever med i ugens løb.

ja her er der til hverdag lidt rengøringsvanvid. jeg plejer at fare over med støvsugeren et par gange om ugen. pga mit brækkede ben er der ikke blevet støvsuget i 1½ uge nu, så lige nu er mit mantra når jeg ser på gulvet “jeg kan ikke se store totter kattehår, nullermænd, og kattegrus” og det kan jeg så nå at gentage mange gange på turen mellem sofaen og badeværelset :stuck_out_tongue:

men så kan det da være jeg kommer over “vanviddet” :tihi:

Mine to katte er super nemme, de fælder kun 1 gang om året (før sommeren), og resten af året kan jeg ikke opdrive så meget som et kattehår. Samtidig fælder de i totter i fældeperioden, som man bare lige kan samle op - hårene sætter sig ikke i hverken tæpper eller møbler. Så her er det ikke kattene der er problemet, men derimod mine unger!

Jeg støvsuger altså HVER dag grundet popcorn, krummer og en hel del sand i bukseopslag eller sko. Gulvene vasker jeg 3-4 gange om ugen. Toilet og badeværelse tager jeg HVER aften og giver en klorinklud - mit køkken er også nærmest sterilt, da det er sådan jeg har det bedst.

Støv og den slags tager jeg efter behov, ca 3 gange om ugen. Vinduerne pudser jeg hver måned.

Faktisk er det ikke noget jeg tænker over, synes bare det er en del af dagligdagen og rutinerne - jeg går jo hjemme og har tiden til det. Da jeg arbejdede havde jeg hjemmeservice nogle gange om ugen, og når jeg føler jeg har lyst til at arbejde igen, så bliver det hjemmeservice igen, for så vil jeg hellere bruge fritiden på noget mere interessant.

Jeg har seks dyr - lige nu 9 - og de små sviner en del:-)

Og jeg har - i disse sparetider, hvor vi alle skal bidrage iflg regeringen - sparet noget af rengøringen væk.

Jeg synes det er rart med en tråd, hvor folk skriver deres ærlige holdning - mange stresses fordi de TROR, at andre kan overkomme ALT og se perfekte ud hele tiden med mand, børn, 9 dyr, to job og fuldtidsstudie plus bachelorprojekt - men sandheden er jo en anden. Så tag det roligt.

En svinesti bor jeg bestemt ikke i, men et Ikea hjem bliver det heller aldrig. Jeg holder det så rent, som jeg kan overkomme i dag. Og i morgen kan jeg måske overkomme mere eller mindre - også lever vi sådan den dag.

Den der med at leve sit liv efter andres normer, er jeg ude over. Dejligt at se, at andre deler den holdning.

Vi kan skisme ikke være to eller tre steder på en gang… Og så vil mine dyr hellere træne end gå på nyvasket gulv. jeg har spurgt dem:-)

Så alt med måde ikk

PS de har forresten endda en lade, der er hegnet - og her er de virkelig staldkatte med stort S. Den er møgbeskidt! Og de elsker at være der. Jeg fejer så godt jeg ka, men det er stadig en lade/stald, som er hegnet…:slight_smile:

Hvordan opgraderer man?? jeg har også en roomba, som jeg er helt vild med, men det lyder som om din er mere effektiv overfor kattehår :slight_smile:

Jeg lider nok lidt af rengøringsvanvid :frowning:
Og det kan godt være lidt håbløst med den flok jeg har…
Her bliver støvsuget mindst en gang om dagen og selv om Poker er så flink til at “hjælpe” med at pudse vinduer gør jeg også det hver dag…altså kun indvendigt. :slight_smile:
Vaske gulve er ca hver anden dag, tømning af bakker er flere gange om dagen, mad og vandskåle må også have en tur.
Tørre inventar af er også hver dag da de må være overalt.
Tæppe og kurvevask må der også tit til, især når her er killinger.
Men sådan er det bare, jeg kan ikke slappe af hvis jeg ikke har gjort det. :S

Måske det er fordi jeg er opvokset i et hjem med hårløse dyr og en far med allergi - der var altid skinnende rent…

  • jeg kan huske at jeg som barn besøgte venner og veninder , hvor rengøringsstandarten var helt anderledes… de havde som regel også dyr…

Du kan tage den engelske Amazon og søge på aerovac Der kan du få pet reservoir og ekstra filtre

Du kan vælge at opgradere batterierne og så har du du pet version

Husk det kun er 500 serien du kan gøre det med hvor det hele passer sammen Tidligere serier har andre typer batterier

[QUOTE=Margrethe;667368]Måske det er fordi jeg er opvokset i et hjem med hårløse dyr og en far med allergi - der var altid skinnende rent…

  • jeg kan huske at jeg som barn besøgte venner og veninder , hvor rengøringsstandarten var helt anderledes… de havde som regel også dyr…[/QUOTE]
    Både børn og dyr har det med at flytte ens hegnspæle :slight_smile: Oprindeligt skulle vi kun have kat, syntes Claus, hvis den IKKE skulle sove i sengen. Yeah, right…:slight_smile: Nu kan han dårligt sove, hvis ikke Gammel-mis putter i arm, når de går i seng!
    VH
    Susanne

For at sætte lidt tal på, så støvsuger jeg nok gennemsnitligt 2 gange om ugen…gulv vaskes efter behov…dagligt på badeværelse (da tarzans bakke står der -fejer først-) og i køkken, da han spiser der… Så det kan vist ikke kaldes vanvid, men jeg orker simpelthen ikke at bo klamt.

Er vokset op med en far med rengøringsvanvid. Og ingen dyr :slight_smile: Synes nu ikke jeg er så hårdt ramt af den grund…

Er personligt ikke vild med at være gæst et sted, hvor der er mega rodet/uoverskueligt og ulækkert. Vælger hånden på hjertet også sådan et sted fra som opdrætter af min kommende killing…billederne i salgsannoncen er dog somregel nok til, at jeg ikke tager kontakt. Siger ikke, der skal være sterilt eller ikea-moderigtigt eller noget, men sådan en rode-losseplads-svinesti, pyh nej tak…selvom killingerne self. kan være søde og sunde og raske alligevel af den grund :slight_smile: Jeg ville bare ikke gide komme på besøg :smiley:

Nå, men til gengæld er jeg så en idiot til at vaske op…øjs hvor ville jeg elske at have en opvaskemaskine :slight_smile: Jeg vasker somregel først op, når der ikke er flere knive/glas/madskåle :wink: Men det skylles dog trods alt altid af efter brug… :wink: