Lever I i det?

Jeg støvsuger som regl 2 gange om ugen… men nu hvor jeg lige er startet i praktik, har jeg ikke haft overskuddet til det, så nullermændende lever i bedste velgående her :høhø: 1 gang om ugen bliver hele lejligheden gjort rent, og hver anden uge vasker jeg også gulvene…

Kattebakken ordnes hver morgen, og der fejes hver dag foran den, for at tage det værste kattegrus… Køkkenbordet tørres af om morgenen inden jeg gå ud af døren, og selvfølgelig hver gang jeg skal ha noget mad…

Oliver har vist ikke noget imod her er lidt nullermænd… Tror egentlig han synes det er sjovt, for de kan flyve rundt når her er gennemtræk, også skal de jagtes…:tihi: Tænk hvis jeg tog den glæde fra ham… :tihi:

Jeg går meget op i at kattene ikke kan ses eller lugtes. Det er lidt en håbløs kamp med hårene synes jeg. Det er faktisk de korthårede herhjemme, der er værst til at drysse deres hår over det hele. Jeg bliver i hvert fald aldrig færdig med at støvsuge, men så er jeg da også beskæftiget :wink: Der kan godt gå nogle dage (når jeg har travlt med andet), hvor jeg ikke får gjort rent, men så vil jeg ikke have gæster på besøg før jeg har haft mulighed for at gøre rent. En ting er at vi i perioder lever i “skidt”, men mine gæster skal altså ikke se det :ups::tihi: Jeg lider derfor af “periodevis” rengøringsvanvid - som starter hver gang en eller anden har meldt sin ankomst…og især hvis det er folk uden dyr…jeg har også en veninde, der altid kommenterer andres rengøring (og som ikke har dyr)…det er lige til at få stress af at få hende på besøg :besvimer::besvimer::besvimer:

Tjaah efter et alt for langt liv med mange hunde, mand og et enkelt barn, havde jeg faktisk i mit stille sind set frem til endelig, at få et hjem i fuldstændigt rengjort tilstand på alle tider af døgnet. Det var en evig kamp, og hver kamp man kæmpede blev totalt skudt i sænk bare 10 min. efter, når, mand, 5 hunde og sønnen kom bragende ind fra haven, med mudder på sko og poter. Nåh ja hundene smed jo ikke poterne, hvorfor skulle mand og barn så smide skoene. Sådan var det dagligt her i mange år.

Af samme årsag er der 60 m2 klinkegulv i køkken alrum/entre, og trægulv i stuen på 40 m2. Førstesal er med trægulv. Her er ingen tæpper overhovedet.

Som jeg altid har set det, så har vi valgt at leve et aktivt liv med dyr, og alle har haft lov til, at rende ind og ud som det passer dem. At jeg så i mit stille sind godt kunne have ønsket mere end 10 min. respekt hvor jeg kunne nyde renvaskede gulve i dagligdagen, er en helt anden sag :tihi:

Så fik vi jo en enkelt kat. Kunne godt se senariet da vi var ude og kigge på hende. Pels der klæbede til tøjet bare ved, at sidde med hende et øjeblik - suk. Hvor meget ville en enkelt kat svine???

Ja det er en ren svir :juhu:. Når der er støvsuget og vasket gulve holder det helt op til 14 dage mht. gulvvask, og støvsugning ca. 1 gang ugentlig. Gulvvasken kan klares på almindelig gammeldags maner, og har siden dagen før vi fik kat, ikke anvendt vores ellers ret så effektive damprenser, som var det eneste middel der kunne klare hundeperioden tilfredsstillende.

Jeg er vokset op med en mor med rengøringsvanvid. Jeg hadede HVER lørdag, at skulle vaske alt ned på mit værelse, støvsuge osv. gennem størstedelen af min barndom. Tror det gav bagslag, og da mit liv ret hurtigt blev invaderet af diverse dyr efter jeg flyttede hjemmefra, fik jeg et ret afslappet forhold til rengøring. Kun når der kom gæster, især familie eller folk der ikke kendte vores levevis med dyrerne var jeg totalt hysterisk.

I dag hvor vi kun har vores kat, nyder jeg faktisk igen at gøre rent, selvom det betyder et par smertefulde dage efterfølgende. For rengøringen holder meget længere end før i tiden :smiley: De “beigefarvede” nullermænd der samles efter en dag eller to, kigger jeg kærligt på, og tænker: I er mere end velkommne. Jeg napper JER om nogle dage. For Jeres ejermand tæsker glad rundt i sturerne, når vi leger tagfat flere gange dagligt, og det er ALLE nullermændene værd. Aktive dyr smider pels, savler, sætter mudderpoter eller snudeaftryk på vinduerne.

Mht. det, at købe et dyr fra et sted hvor der ikke er pinligt rent, det har jeg intet problem med. Sålænge det ikke er direkte sundhedsfarligt og dyrerne er sølle eller mistrives, så tænker jeg - de her mennesker lever for deres dyr og bruger tiden på, at de dyr de sælger er velprægede. Det har langt større værdi for mig som fremtidig ejer. Om der roder, ikke er nyvaskede gulve, tørret støv af, rager mig en høstblomst, jeg ser det ikke. Jeg “ser” dyrerne og jeg “ser” de mennesker jeg møder på min vej uden forbehold. Det nytter ikke man lever klinisk rent, og ikke har tid til, at præge sine dyr ordentligt, så de kan gå ud i livet med gåpåmod og selvtillid.

Mvh
Yvonne

Her støvsuges ca. en gang om ugen og måske en ekstra gang hvis gæster har meldt deres ankomst. Det er mest min mand der står for støvsugningen, han har nemlig ikke gigt:).
Til gengæld svinger jeg kosten efter behov, og det er sommetider flere gange om dagen. Og køkken og stue gulvene vasker jeg i perioder næsten dagligt, afhængig af hvor meget søle der bliver slæbt med ind:yikes:.
Støv fjernes når jeg synes det er nødvendigt, og ellers når vi venter besøg. Nullermænd samles op når vi ser dem. Kattebakker renses for klumper flere gange dagligt.
Og kattene får en ren underkop at spise af hver gang de får vådkost 2-5 gange dagligt, så der er altid opvask.
Oprydning er vi bedst til, når vi ved der kommer gæster:tihi:.

Med et hus i tre etager så bliver der oftest støvsuget hver dag, men ikke de samme steder :slight_smile:
Det tager ikke lang tid, vi har træ gulve eller klinker over det hele.

Tørre støv af…det foregår med støv sugeren påsat sådan en smart børste dims - nok en gang om måned.

Køkkenbord, spisebord og sofa bord bliver tørret af flere gange om dagen.

Bade Værelset tages dagligt, har sådan nogle smarte engangs klude med lidt duft som gør det til en leg.

Mit hjem skal være rent og pænt, gerne så uventede gæster ikke får mig til At blive flov.

Jeg fesjer altid foran bakkerne når de tømmes morgen og aften. Det er lige så nemt, mini kost og feje bakke bor sammen med grus skovl og poserne.

Indtil for ca 6 år siden var mit hjem upåklageligt…
Jeg bor sammen med verdens største rodehoved og samler, men havde man lige givet mig en halv times varsel, så jeg kunne få smidt rodet i soveværelset, ville her have været næsten perfekt… Der blev ryddet op og gjort rent hver lørdag formiddag - ligesom der blev ordnet i løbet af ugen…
Siden er mit helbred blevet dårligere og dårlige og jeg lever som sagt sammen med en mand, der ikke ser rod og som ikke kan se fidusen i at lægge ting af vejen, som han skal bruge om 3 uger!
Så, jo - jeg lever i det… ikke med den største glæde, men med resignation og et inderligt håb om, at jeg en dag kan tage kontrollen igen og få et ikke skinnende rent hus (det hader jeg rengøring lidt for inderligt til), men et hjem, som kan gøres præsentabelt, hvis lige man giver mig en halv time :slight_smile:

Jamen jeg synes Jan har et helt fornuftigt syn på at lægge ting væk. For hver gang man lægger noget væk, så BLI’R det … væk. Næh hvis det ligger fremme så ved man hvor det er! Hér ligger f. eks. en kravlenisse… men nu er det jo snart jul igen, så deet…

Jeg kan se en gennemgående rød tråd, som også gælder for mig … vi gør rent inden vi får gæster :slight_smile:
Mit problem er åbenbart, at jeg ikke får gæster særlig tit … :ups:

Rengøring hører bestemt ikke til mine hobbyer,men møget bliver da holdt nogenlunde væk:yikes:
Og den med at gøre rent,når der skal komme gæster,kender jeg godt:høhø:

Så når jeg gør ekstra rent,spørger datteren altid om hvem der skal komme på besøg:uha:

Tine

[QUOTE=skoglund;667890]

Så når jeg gør ekstra rent,spørger datteren altid om hvem der skal komme på besøg:uha:

Tine[/QUOTE]

Hahahah her er det sådan at når en af os støvsuger FØR gulvtæppet er helt væk i nullermænd, så skal det nok passe at en af mine søde børn spørger om vi skal ha’ gæster… Tsss…

Jeg har slet ikke noget naturligt anlæg for rengøringsvanvid, men her bliver simpelthen så ulækkert, hvis jeg ikke hele tiden gør rent. Især nu, hvor killingerne vælter rundt og grisser allevegne. Så jeg støvsuger og vasker gulv i en uendelighed, og vaskemaskinen kører næsten non-stop, og alligevel er her altså lidt… æh… “kattepræget”, ku’ man vel kalde det. :tihi:

min ynglings-talemåde er hellere lidt skidt i krogene, end et rent helvede :stuck_out_tongue:

mit hjem er netop det, hjem, så jeg foretrækker at man kan se at her leves livet, at det ikke er et udstillingslokale for et møbelmagasin.:thumbup:

Nu har jeg ikke katte :frowning: til gengæld har mine børnebørn påtaget sig den vigtige pligt at få hjemmet til at se “rigtigt” ud, og det gør de godt :cool: :klapper:

Jeg er vokset op med en mor der knoklede rundt før der kom gæster, og hun drev det så vidt at hun “prøvede” at gøre rent før hjemmehjælperen skulle komme, sådan bliver jeg aldrig, jeg gør rent når jeg synes at der trænger :ups:

Vi lider bestemt ikke af rengøringsvandvid længere, jeg gjorde det for ca 25 år siden indtil en veninde sagde at hun ikke brød sig om at komme med hendes børn, selvom det var søde og velopdragne børn, så siden dengang har jeg slappet lidt mere af med rengøringen.

Lige pt roder her en del, da kæresten er ved at flytte ind og vi rokere rundt, men ellers sørger vi altid for at der er ryddet op, Knud Erik er heldigvis ordensmenneske, for så ser det aldrig så slemt ud.
Jeg støvsuger 1 gang ugentlig og tørre støv af og vasker gulv efter behov og lyst.

Bordene vaskes altid af inden vi går igang med at lave mad eller skal spise.

Vi har pt. 2 maine Coon og Kurilean Bobtail, samt et kuld killinger, som kun er 6 dage gamle. samt ikke at forglemme vores 2 dejlige hunde, en korthåret gravhund og en Borzoi / Russisk mynde.

Jeg tømmer kattebakker 1 gang daglig og fejer samtidig i det værelse hvor de står, det begrænser gruset rundt i huset en hel del. Men når der er killinger tømmest bakkerne gerne 2-3 gange daglig.
Jeg er så heldig at katten for det meste vælger at kaste op ude i løbegården, så det er sjældent jeg skal tørre op efter dem inde i huset.

Ja, vi lever i det. Vi får af og til et flip og ordner næsten hele hytten på en dag, og lover derefter hinanden højt og helligt at vi vil holde mere orden. Det virker ca. en uge… Tja… hellere lidt snavs i hjørnerne end et rent helvede :slight_smile: