Lidt af hvert - januar 2016

Godmorgen - og godt nytår. Jeg håber, I alle er kommet godt ind i 2016.

:notes::notes::notes::notes:

Ny dag, ny måned, nyt år…og denne morgen//formiddag er den mest stille i et kalenderår…føler mig altid helt alene på kloden og glæder mig til at høre lidt liv omkring mig…:see_no_evil::hear_no_evil::speak_no_evil:

Nej, vi kom overhovedet ikke godt ind i 2016! Takket være det FORBANDEDE fyrværkeri! :mad: Jeg er RASENDE! Der var jo også stort set UAFBRUDT skyden af fra mørkets frembrud og til omkring halv to, hvor det stilnede af!

Kilo var skide bange. :frowning: I mange timer. :frowning: Ville ikke ud fra kurvehulen i køkkenet. Så jeg lå på en madras foran hulen med en beroligende, nussende hånd inde ved hende.

Da klokken så blev midnat og ragnarok VIRKELIG brød løs, panikkede hun rundt i huset og endte til sidst i gæsteværelset, HELT inde i hjørnet under skråvæggen under et bord. Der kunne jeg så mave mig ind og ligge sammen med hende. KÆFT, hvor er det synd altså! Først ca. kvart over 1 turde hun komme ud - og så var det DIREKTE ned i kurvehulen igen - og mig på madrassen!

Forstår faktisk ikke, hvordan folk, der selv har dyr, kan finde på at medvirke til det her helvede! :mad:

Jeg HAAAAAAADER den aften og folks komplette ligegyldighed overfor de levende væsener, der altså nu engang bor her også - BÅDE de vilde og de tamme!

[QUOTE=Diana F;1271263]Nej, vi kom overhovedet ikke godt ind i 2016! Takket være det FORBANDEDE fyrværkeri! :mad: Jeg er RASENDE! Der var jo også stort set UAFBRUDT skyden af fra mørkets frembrud og til omkring halv to, hvor det stilnede af!

Kilo var skide bange. :frowning: I mange timer. :frowning: Ville ikke ud fra kurvehulen i køkkenet. Så jeg lå på en madras foran hulen med en beroligende, nussende hånd inde ved hende.

Da klokken så blev midnat og ragnarok VIRKELIG brød løs, panikkede hun rundt i huset og endte til sidst i gæsteværelset, HELT inde i hjørnet under skråvæggen under et bord. Der kunne jeg så mave mig ind og ligge sammen med hende. KÆFT, hvor er det synd altså! Først ca. kvart over 1 turde hun komme ud - og så var det DIREKTE ned i kurvehulen igen - og mig på madrassen!

Forstår faktisk ikke, hvordan folk, der selv har dyr, kan finde på at medvirke til det her helvede! :mad:

Jeg HAAAAAAADER den aften og folks komplette ligegyldighed overfor de levende væsener, der altså nu engang bor her også - BÅDE de vilde og de tamme![/QUOTE]

Jeg har virkelig dårlig samvittighed for havde ikke feliway eller noget i huset vores den ene burmeser var virkelig bange. Sidste år var der intet med dem derfor kom det virkelig bag på os med hans reaktion. Jeg gider hellere ikke nytårs aften

Hvor er det synd, for de dyr, der går totalt i panik :ked:

MIne var heldigvis pænt ligeglade med det hele - de sov det meste af tiden :smiley:

For min skyld kunne fyrværkeri godt totalt forbydes - ikke mindst med tanke på alle de uheld, der altid sker :thumbdown:

Denne gang har der været masser af brande - og en dreng risikerer at miste synet, mon dem, det går ud over synes at fyrværkeri stadig er en god idé?

[QUOTE=Diana F;1271263]Nej, vi kom overhovedet ikke godt ind i 2016! Takket være det FORBANDEDE fyrværkeri! :mad: Jeg er RASENDE! Der var jo også stort set UAFBRUDT skyden af fra mørkets frembrud og til omkring halv to, hvor det stilnede af!

Kilo var skide bange. :frowning: I mange timer. :frowning: Ville ikke ud fra kurvehulen i køkkenet. Så jeg lå på en madras foran hulen med en beroligende, nussende hånd inde ved hende.

Da klokken så blev midnat og ragnarok VIRKELIG brød løs, panikkede hun rundt i huset og endte til sidst i gæsteværelset, HELT inde i hjørnet under skråvæggen under et bord. Der kunne jeg så mave mig ind og ligge sammen med hende. KÆFT, hvor er det synd altså! Først ca. kvart over 1 turde hun komme ud - og så var det DIREKTE ned i kurvehulen igen - og mig på madrassen!

Forstår faktisk ikke, hvordan folk, der selv har dyr, kan finde på at medvirke til det her helvede! :mad:

Jeg HAAAAAAADER den aften og folks komplette ligegyldighed overfor de levende væsener, der altså nu engang bor her også - BÅDE de vilde og de tamme![/QUOTE]

:brist: :brist: :brist:

Stakkels lille Kilo OG alle de andre dyr, der bliver så utrygge… her ved os, var der ikke noget KA–BOOOOM fyrværkeri – kun raketter, og Silke er ikke bange – hun er nysgerrig !!

Diana… jeg forstår godt, at det ikke er sjovt for dig og Kilo – men… der må være en måde at berolige hende på… for der vil altid være mennesker, der synes det er knaldhamrende sjovt at stå og fyre krudt af for flere tusind kroner…OM jeg begriber det… :ups: :ups:

Og det er jo ikke slut endnu… for nu går de lidt større børn ud og leder efter fusere ( heldigvis er der vådt på gaderne )… og så skal de også lige knaldes af…

Her til morgen, har jeg hørt adskillige raketter blive fyret af…

Men tilbage til Kilo… findes der ikke noget beroligende naturmedicin ??

Synes at huske, at der en gang var noget der hed Serena Um… eller noget i den henretning…

HÅBER, at hun er mere tryg nu – den stakkels lille missepige :hjerte:

Min veninde har så lige skrevet til mig. Hun har en stor hund (67 kilo) som havde været rædselsslagen i går og som IKKE ville ud og luftes OVERHOVEDET. Som hun sagde - der var en DEL hundel*rt at tørre op på gulvene i løbet af i går! :frowning: Og det var heller ikke sjovt at skulle prøve at berolige det store skrummel…

Tænker også på en anden venindes hund… den har et meget nervøst temperament. Min veninde var frustreret over, hvor hun skulle tilbringe aftenen, da hunden bliver virkelig bange. Det endte med at blive hos nogle venner, som har en kælder, som hundende kunne ‘gemme’ sig i…gad nok vide, hvordan det gik. :frowning:

Kilo har det ok igen nu. Der er jo heldigvis heller ikke så meget skyderi nu, selvom der jo nok skal komme mere i løbet af de næste dage! Der har dog været flere store brag fra kanonslag/bomber igen i nat og her til morgen, GRRRR!!! Hele huset RYSTER seriøst, når de ting går af!

I går gik jeg på et tidspunkt ud på havegangen, for at se, om jeg kunne se de folk, der lavede de enorme brag - men desværre! De var ikke på min gang, og jeg ville ikke forlade Kilo for længe - så jeg gik ind igen i stedet for at lede på de andre havegange. Havde jeg fået fat i dem havde der nok kommet ret grimme ting ud af min mund!

Jeg fatter virkelig ikke, at dyr skal have beroligende medicin fordi folk ikke tænker sig om!! Og kan man overhovedet få noget, der virker ordentligt, hvis det endelig var? Jeg krydser bare fingre for, at Kilo bliver mere ‘hardcore’ med årene - det er Bailey heldigvis blevet, han er langt mere rolig nu end da han var lille. Han var lidt nervøs tidligt på aftenen i en periode, men så gik det faktisk over, og han tog timen efter midnat ret pænt. Lidt rigeligt ‘på dupperne’, men ikke som sådan bange. Alban var totalt cool - han spidsede lige ører nogle gange, og det var så det.
Både Alban og Bailey må jeg sige var rigtigt gode for Kilo. De var meget omkring hende og slikkede hende lidt og duttede næse osv. - som om, de kunne mærke, at hun ikke havde det godt, og de ville trøste.

Men hvad med alle de VILDE dyr?? Arme kræ…og som årene går, bliver det bare værre og værre og værre og værre…:frowning: Flere mennesker, større byer og mere fyrværkeri - det går den HELT forkerte vej! Jeg får ondt i maven af at tænke på alle de stakkels fugle og pindsvin og gnavere osv. der bor i byerne - de må være RÆDSELSSLAGNE. :frowning:

Så giv mig venligst en anden planet at bo på - hvor folk er hensynsfulde overfor andre levende væsener!

Min datter har tre hunde der også er rigtig bange. Hun tog med fuldt overlæg ud til en kammerat der bor på landet, og dermed også udenfor den værste uro.
Jeg er heldig at have dyr der er ligeglad med krudt og kugler OG bo på landet.
Vi havde ingen krudt selv i år, til gengæld havde vi første parket i forhold til et show der var ufatteligt smukt :slight_smile:
Vi bor på en bakke og har 900 meter ned til byen. Dvs i hele synsfeltet kunne vi på afstand se det smukkeste fyrværkeri, og uanset, hvor forhadt, forurenende og larmende det er, så er det altså et flot syn på en klar sort nattehimmel :slight_smile:

Holly fortrak til sikkerheden under min seng og kom kun ud, når hun kunne høre, at Buster gumlede på noget guf, hun ikke ville gå glip af. Buster, som i starten var rædselsslagen for alt, der knitrede og sagde bang, tog det flot. Han knurrede ganske vist af og til for at advare fyrværkeriet om ikke at komme nærmere, men da det for alvor satte ind lige efter kl. 24, var han totalt upåvirket.

Et par af hans tidligere ejere havde fundet det “morsomt” at se hans snurren rundt og rundt om sig selv for at undslippe, når de smed kinesere ind til ham i det lille bitte køkken, han boede i. Jeg har hvert år året rundt jævnligt tændt stjernekastere og ladet ham se TV med knald og brag, og jeg tror, det har hjulpet ham + at jeg har en bagbo, som næsten hver lørdag aften (forbud til trods) har fyret af.

Kattene tog det hele med sædvanlig ophøjet ro.

[QUOTE=Diana F;1271273]Kilo har det ok igen nu. Der er jo heldigvis heller ikke så meget skyderi nu, selvom der jo nok skal komme mere i løbet af de næste dage! Der har dog været flere store brag fra kanonslag/bomber igen i nat og her til morgen, GRRRR!!! Hele huset RYSTER seriøst, når de ting går af!

I går gik jeg på et tidspunkt ud på havegangen, for at se, om jeg kunne se de folk, der lavede de enorme brag - men desværre! De var ikke på min gang, og jeg ville ikke forlade Kilo for længe - så jeg gik ind igen i stedet for at lede på de andre havegange. Havde jeg fået fat i dem havde der nok kommet ret grimme ting ud af min mund!

Jeg fatter virkelig ikke, at dyr skal have beroligende medicin fordi folk ikke tænker sig om!! Og kan man overhovedet få noget, der virker ordentligt, hvis det endelig var? Jeg krydser bare fingre for, at Kilo bliver mere ‘hardcore’ med årene - det er Bailey heldigvis blevet, han er langt mere rolig nu end da han var lille. Han var lidt nervøs tidligt på aftenen i en periode, men så gik det faktisk over, og han tog timen efter midnat ret pænt. Lidt rigeligt ‘på dupperne’, men ikke som sådan bange. Alban var totalt cool - han spidsede lige ører nogle gange, og det var så det.
Både Alban og Bailey må jeg sige var rigtigt gode for Kilo. De var meget omkring hende og slikkede hende lidt og duttede næse osv. - som om, de kunne mærke, at hun ikke havde det godt, og de ville trøste.

Men hvad med alle de VILDE dyr?? Arme kræ…og som årene går, bliver det bare værre og værre og værre og værre…:frowning: Flere mennesker, større byer og mere fyrværkeri - det går den HELT forkerte vej! Jeg får ondt i maven af at tænke på alle de stakkels fugle og pindsvin og gnavere osv. der bor i byerne - de må være RÆDSELSSLAGNE. :frowning:

Så giv mig venligst en anden planet at bo på - hvor folk er hensynsfulde overfor andre levende væsener![/QUOTE]

Hvis Silke var så bange som du beskriver Kilo… så ville jeg ikke have et problem med at give hende lidt beroligende medicin, den ene gang om året.

Hellere have en lidt sløv kat, end at have en kat der er SÅ bange – at de slet ikke tør gå hen over gulvet – eller i mad//vandskålen//kattebakken.

Vi må jo nok acceptere, at nytårsaften er kommet for at blive – og så må vi dyre-ejere passe bedst muligt på vores dyr :hjerte::hjerte:

  • der er stadig kreaturer på græs her i omegnen - 7-8-900 m væk måske…ku’ høre dem brøle helt til kl 2 stakkels kravl

Vi er kommet stille og rolig ind i det nye år :thumbup: og nyder en stille formiddag med høj solskin :slight_smile:

Det gør mig ondt for jer der har dyr som er skrækslagen for fyrværkeri :trøste:

Vores er heldigvis ligeglade med larmen, vi bor på landet og fyre selv lidt af kl 12

Så vidt jeg ved, så er beroligende medicin en dårlig løsning til katte.
Man ved aldrig, om det virker efter hensigten - eller om det virker stik modsat. Det er det, jeg engang har fået oplyst af en dyrlæge i hvert fald.

Så er der selvfølgelig naturmedicinen…men helt ærligt…tror næppe, det kan hjælpe ret meget sådan en aften.

Og at tage tre katte med langt ud et sted på landet - et fremmed sted, de ikke kender - tror jeg er et ENDNU større stressmoment end at blive hjemme. :frowning:

Jeg har jo også selv boet helt ude, hvor kragerne vender på det mørke Djursland - der blev altså også fyret af - så det er UMULIGT at finde et sted i Danmark UDEN fyrværkerilarm, vil jeg påstå…

Og nej, jeg vil egentligt ikke acceptere, at nytårsaften er ‘kommet for at blive’. Jeg synes efterhånden at det er på tide, at menneskeheden - på flere niveauer - begynder at tage hensyn til den planet, de bor på og de andre levende væsener, der OGSÅ bor her. Og herunder også se på, hvordan det efterhånden fuldstændigt uhæmmede forbrug af fyrværkeri påvirker natur, dyreliv og miljø.

:):):slight_smile:

FULDSTÆNDIG enig med dig, Diana… men det er gonnok utopi at forestille sig, at det bliver en realitet…

Godt nytår alle sammen :slight_smile:
Jeg var til fest i går og ved derfor ikke hvor meget der blev skudt af her, men det ser ikke ud til at have været voldsomt ved de nærmeste naboer (udfra manglende affald på vejen) og kattene var da alle sammen i højt humør da jeg kom hjem ved 02:30-tiden :ok:
Der hvor jeg var, blev der skudt voldsomt meget af og de har både en kattekilling og en kanin … begge virkede heldigvis upåvirkede af larmen.

Utopier kan blive til virkelighed ved at rykke normerne…lidt af gangen.

Første skridt er at få folk til at tænke over konsekvenserne af deres handlinger. Som jeg altid forsøger at gøre. :wink:

:slight_smile: :slight_smile:

Nå…på med vandrestøvlerne og ud over stepperne på vores årligt tilbagevendende nytårstur…

Jeg bor tæt på Vollsmose, så der var en del raketter og lignende her. Heldigvis har jeg trænet fyrværkeri med Florian - jeg kan huske, hvor bange min søsters hund var for fyrværkeri, indtil han blev trænet, så jeg startede tidligt ud og trænede og trænede, og i går tog Florian det da også helt stille og roligt. Jeg tror nu også, at han vejer mindst 400 g mere i dag end i går efter alle de godbidder, han fik! :tihi: Men han havde en god oplevelse og blev ikke bange, og det er det vigtigste. :slight_smile:

Jeg tror i øvrigt, at der er ved at ske et generationsskifte i det med fyrværkeri. De fleste folk på min egen alder i min omgangskreds har ikke været ude og fyre af, og en del har delt opslag på Facebook om at tage hensyn til dyrene. Mange synes nok også, det er dyrt at stå og skyde så mange penge lige op i luften.

Jeg blev faktisk lidt forarget i går, da jeg kom til at tænke på, hvor mange penge vi bruger på nytårskrudt, og så har vi ikke “råd” til at tage os godt af vores gamle, udsatte, og flygtninge. Man kunne have reddet mange syriske børn for de penge, som blev eksploderet over Danmark i går aftes. :venter: