Lidt af hvert - januar 2016

Vi kom godt ind i det nye år også :slight_smile:

Jeg var liidt for fuld og har haft kvalme hele dagen. Men har virkelig fået trænet! For dansede og dansede hele natten, og kl. 4:00 var der ingen taxaer at få fat på - så vi måtte gå de 5 km :slight_smile: godt man var ordentlig pakket ind.

Vores misser er heldigvis ligeglade med krudt og Linni elsker at glo på det. Og her er meget og mange store kanonbomber og hvad de ellers hedder. :slight_smile:

I vores omgangskreds er der heller ingen der gider bruge penge på fyrværkeri. Og slet ikke når
vi står og glor midt i Odense. Her mangler ikke ligefrem…

Vi fejrede et stille og roligt nytår hos Mortens søster - rigtig hyggeligt. Som altid var det mig, der var chauffør, så tømmermænd er der ingen af :wink:
I dag har vi været på nytårs-gåtur, som det efterhånden er blevet tradition her i Givskud. I dag var vi ca. 50, som travede afsted. Nogle få nøjedes med en 4 km, de fleste af os tog den lange tur, som var på 7,5 km. Derefter kaffe og kage med sang og hyggeligt samvær i hallens cafeteria - en dejlig start på det nye år :slight_smile:

Venligst
Dorthe

Løkkes nytårstale: En pudsig blandet følelse. På den ene side er han en hyggelig fyr, som jeg godt gad drikke en øl med. På den anden side ved jeg så meget om ham, at jeg aldrig ville købe en brugt bil af ham.

vh

Andreas

Og hun bliver ved, i dag har der været to, for Mille fremmede mennesker på besøg… Den første tullede hun rundt i køkkenet og kiggede på, den anden der selv har katte, skulle bare charmeres:tihi:

Tak, den havde jeg slet ikke lagt mærke til. Jeg troede, det var til én af vægkøjerne, men jeg kan godt se, hvad du mener nu. :slight_smile:

[QUOTE=Diana F;1271344]Jeg har ALDRIG boet et sted, hvor det var så absurd voldsomt som her - og jeg ellers vokset op i byen, altså Århus - ved indre Ringgade - og har som voksen boet mange år i Århus C.

Men her på Amager - Kbh S - lige ved siden af Urbanplanen - shit mand…det er et HELVEDE. :([/QUOTE]

Sjovt du siger det, for jeg er fra en mindre by udenfor Århus (Trige), og har de sidste 15 år fejret jul i alt fra Vestergade i Århus C (hvor der var så tåget af krudtslam at man knap kunne se fyrværkeriet), Ø-gadekvarteret og andre lign. steder til herude i Egå i rækkehus og villakvarterene. I år var vi så i Korsør, og jeg har aldrig oplevet SÅ mange kanonslag mv. som i år.

Jeg interesserer mig meget lidt for politik. Men jeg er enig i at han virker som en hyggelig fyr, og så meget mere skuffet er jeg blevet over de tåbelige sager - jeg var naïv nok til at tro at han var for klog til den slags… Nå, men det er måske tegn på at man i det mindste ikke kan anklage ham for at være udspekuleret :slem:

I dag er det 11 år siden Merlin flyttede ind hos os :flag:

Godt nytår :blomst:

Mine tre tog nytårsaften i stiv arm! Wilhelm sad skiftevis i vindueskarmen og kiggede, samt prøvede at fange raketterne i himlen :tihi: Ellers lagde han og sov i min seng, samt spiste min rejecocktails. Oswald valgte at sove sin nytårsaften væk, men var lige oppe kortvarigt at kigge ud af vinduet. Alvilde derimod er altid meget interesseret i fyrværkeri, så hun tilbragte det meste af aftenen ved at sidde i vindueskarmen og betragte raketter… Jeg er temmelig overrasket over deres reaktion og stærke sind omkring høje lyde og nytårsfyrværkeri, specielt når man hører og læser herinde på KG om jeres dyr. Jeg har intet givet dem for at berolige dem nytårsaften og nytårsaften blev ellers tilbringet i et villakvarter med MEGET fyrværkeri. Der var dog ingen i husstanden der havde købt noget fyrværkeri, men det havde naboerne og områdets børn og unge! :mad: Jeg ville ønske at det helt blev ulovligt at skyde af pånær klokken 24 den 31/12…

Koldt og blæsende - men sundt for sjælen :slight_smile:

:argh: :høhø: :argh::argh:

Jae… man har skiftet TV-udbyder… nu har man YouSee… og man kan hive 100 kanaler ind… jae… hvis altså… man har et TV, der kan modtage digitale signaler …

Da man købte sit nye fladskærms-tv… var det VIGTIGT, at det var HD ready…jae… men nu er det VIGTIGT at tv’et har IMPEG4 og DVBC…jae…

Det er sådan noget teknik, som jeg meget-meget nemt kan få røde knopper af…over HELE kroppen !!!

:lol::lol:

Jeg har prøvet sådan ca. 758 gange… og to forskellige mænner også har prøvet… og opgivet…

Skidt pyt med alle de udenlandske kanaler…men jeg kan ikke undvære DR2, DRK og DR3 …og de er selvfølgelige…digitale…

:argh::høhø::argh:

Nå…man må ud og køwe et nyt TV… vil godt have et hvidt denne gang… men tænker, om det bliver gulligt med tiden… for så gids jeg ikke have et hvidt…

Det har SÅ meget at sige, at de fra opdrætterens side er vante til lidt af hvert. Og derefter har det også rigtigt meget at sige, at ejerne reagerer roligt. Prinsessen så lige lidt overrasket ud på et tidspunkt, da hun sad i en vindueskarm. Hun vendte hovedet og så på os - vi reagerede slet ikke, så hun besluttede at så var det nu nok OK og blev siddende :slight_smile:
VH
Susanne

Det gør det… Hotellet jeg arbejder på startede med hvide fladskærme for 8 år siden, og selv om der udelukkende er røgfri værelser, så ændrede de alligevel langsomt farve. De er iøvrigt blevet skiftet ud aaaaallesammen i juleferien, for efter 8 år er et tv jo nærmest antikt nu om dage :wink: Kunne se Føtex havde 32 tommers helt ned til 1700 kroner, det er næsten en skam vi ikke mangler :slight_smile:

[QUOTE=Tante Tut;1271445]

Nå…man må ud og køwe et nyt TV… vil godt have et hvidt denne gang… men tænker, om det bliver gulligt med tiden… for så gids jeg ikke have et hvidt…[/QUOTE]
Det synes jeg ikke de bliver, jeg er på mit nr. 2 hvide fjernsyn og jeg synes ikke engang de trækker særlig meget sod fra brændeovnen … det jeg har nu, står mindre end 2 meter fra ovnen.
Så køb du bare et hvidt TV :ok:

Så er vi ikke enige her :tihi:
Men jeg tænker, måske er det varmen der gør det , altså når de er tændte … jeg ser ikke ret meget fjernsyn, så der kan sagtens gå flere dage imellem, at mit er tændt.

Bum! Førstegangsejer af en Macbook Air :surrender:
Bare touch pad’en er en videnskab i sig selv - Wauw, men mon ikke det nok skal komme.
Så nu er min tlf, tablet og computer helt synkroniserede (iphone + ipad).

Og så har vi sørme også fået bestilt tid hos diætist :ok:
Huhej hvor det går.

Hold nu OP, hvor er det koldt! :fryser:

Men nu fik jeg da skåret et rionet til, som kan ligge hen over den dybe del af havedammen. Det er endnu en ‘kattesikring’ her på matriklen. Ligeså snart der kommer is på dammen, vader de rundt derude. :S Og går også gennem isen i ny og næ! De plejer at være lynhurtigt oppe igen, men bryder mig ikke om tanken om, at isflagerne måske kan komme i vejen, så man ikke kan komme op igen, hvis man ryger i ude på midten i det dybe. Og jeg havde alligevel lige et net til overs fra mit indhegningsprojekt, så kunne det jo passende blive til en lille damsikring. :slight_smile:

Så nu kan ingen misser ryge i det dybe, når isen kommer. Det var allerede lidt slushice-agtigt et par steder i dammen i dag faktisk.

[QUOTE=Diana F;1271474]Hold nu OP, hvor er det koldt! :fryser:

Men nu fik jeg da skåret et rionet til, som kan ligge hen over den dybe del af havedammen. Det er endnu en ‘kattesikring’ her på matriklen. Ligeså snart der kommer is på dammen, vader de rundt derude. :S Og går også gennem isen i ny og næ! De plejer at være lynhurtigt oppe igen, men bryder mig ikke om tanken om, at isflagerne måske kan komme i vejen, så man ikke kan komme op igen, hvis man ryger i ude på midten i det dybe. Og jeg havde alligevel lige et net til overs fra mit indhegningsprojekt, så kunne det jo passende blive til en lille damsikring. :slight_smile:

Så nu kan ingen misser ryge i det dybe, når isen kommer. Det var allerede lidt slushice-agtigt et par steder i dammen i dag faktisk.[/QUOTE]
God idé, men er åbningerne i et rio-net ikke så store, at en kat kan dratte igennem?

Nixenbixen - for jeg har jo også brugt det til indhegning. :wink: Så det er en speciel slags med 5x5 cm masker. :slight_smile: Ellers ville misserne jo bare gå ud gennem hullerne. :wink:

Har lige lavet en portion Ris a la mande, for havde en rest kirsebærsovs, der ikke skulle gå til spilde :cool:
Nu har jeg så en rest pisket fløde, så enten skal der bages vafler, eller drikkes varm kakao, for at den ikke går til spilde … livet er hårdt! :surrender1: