Lidt af hvert - september

Alene hjemme - og jeg gider simpelthen ikke lave ordentligt mad! What to do…knækbrød, igår blev det til havregrød! Madlavning sucks…!

øj jeg glæder mig til weekenden nu :smiley:

har lige pakket sturdien med stort set alt habengut ned i den taske! :smiley: skal lige være 110% sikker på vaccinationspapirerne er i transporttasken, så er vi jo nærmest klar til Ribe :smiley:

Vi har mange, du har flere:besvimer:.[/QUOTE]

Jeg har ikke en eneste - men pindsvinene er så også forsvundet. En af mine naboer har formentig smidt ulovlig tysk sneglegift - og det er giftigt for snegle, alle slags og for de fugle der spiser snegle, fx solsorte - jeg er bare så gal, men jeg kan intet gøre. Jeg sørger for at fodre alle småfuglene med foder hængt op i en syren, så de ikke skal søge foder rundt på andre græsplæner og ramme ind på en giftig græsplæne.

pinddyr går i vinterhi i september…så det ku’ være derfor de er væk

Det er så ikke derfor, de er væk.

Jeg har i 3-4 år haft et pindsvin boende i et pallebo i et hjørne i haven. Jeg har lavet boet efter anvisning på pindsvinevennernes hjemmeside. Hver aften kom den ud af sit bo og spiste i min have - den stod med snuden på glasset og kiggede ind gennem den ene terrassedør, inden den spiste og drak vand af fuglenes vandskål. Kattene kunne godt lide den - Sim-Sim rullede rundt på ryggen, når han så den og kurrede til den.

Den vågnede også op fra hi i foråret - jeg så den et par aftener - derefter er den totalt forsvundet. Det andet pindsvin der kom udefra stien hver aften - er også forsvundet.

Kattene har fået sådan nogle her:


Små plastikinsekter, der kan slås til og bevæge sig. Asani går helt amok over dem :slight_smile:

Små 5 minutter så går jeg på nettet til første chat i PawPeds G3 (internetbaseret kursus)
Jeg glæder mig SÅ meget :thumbup:

Det er lige dét der med forventningens glæde … Jeg har nu 44 tætskrevne A4 sider på engelsk foran mig. Denne uge handler det om kattens anatomi og fysiologi.
Nårhhhhh ja, og så er der lige 10 spørgsmål samt et tillægsspørgsmål, hvortil svaret skal fylde mindst ½ A4 side.
Gæt hvad jeg skal lave de næste maaaaaange aftener :høhø:

[QUOTE=DK Lindvig;1256880]Små 5 minutter så går jeg på nettet til første chat i PawPeds G3 (internetbaseret kursus)
Jeg glæder mig SÅ meget :thumbup:[/QUOTE]

[QUOTE=DK Lindvig;1256884]Det er lige dét der med forventningens glæde … Jeg har nu 44 tætskrevne A4 sider på engelsk foran mig. Denne uge handler det om kattens anatomi og fysiologi.
Nårhhhhh ja, og så er der lige 10 spørgsmål samt et tillægsspørgsmål, hvortil svaret skal fylde mindst ½ A4 side.
Gæt hvad jeg skal lave de næste maaaaaange aftener :høhø:[/QUOTE]

Jeg har hørt meget om pawpedskurserne. Er de gode:? Hvad koster de:? Hvem underviser:? Hvordan fungerer de egt:?

Jeg synes kurserne er enormt gode og meget, meget lærerige. Det kræver, at man har et vist kendskab til engelsk, for teksterne er på engelsk og på et højere niveau (der er mange tekniske- og fagudtryk).
G3 koster fx. 155 € … jeg husker ikke hvad G1 og G2 koster.
Det hele foregår via internettet. I dag startede vi med en chat, hvor der lige blev sat fokus på, at vi havde læst “lektien” = at vi er opdateret på de regler der nu engang er for indsendelse og navngivning af opgaver, tidsfrister osv.
Herefter åbnes der for denne uges tekst(er) og opgave(r) på en speciel internetside.
Hver især læser teksterne og besvarer de tilhørende spørgsmål. Svarene sendes ind, og tjekkes af en af de kursusledere, der er koblet på dette kursus. Har man svaret forkert, så er det om igen :cool2: Når alle opgaver / svar er godkendt, så åbnes der for næste lektion. Der åbnes for en lektion hver uge, så det er bare med at klø på.

I kan læse mere om kurserne her: http://pawpeds.com/pawacademy/courses/
Klik på G1, G2 el. G3 for at se, hvad hvert kursus indeholder.

Cognac har fået søster hjem igen og vil så gerne lege med hende :smiley: Han kan slet ikke forstå hvorfor hun brummer, han er jo så sød og charmerende :høhø:

[QUOTE=galath;1256877]Kattene har fået sådan nogle her:


Små plastikinsekter, der kan slås til og bevæge sig. Asani går helt amok over dem :)[/QUOTE]

Virker dine? Vi købte en, som desværre kun løb i cirkel…

[QUOTE=galath;1256877]Kattene har fået sådan nogle her:


Små plastikinsekter, der kan slås til og bevæge sig. Asani går helt amok over dem :)[/QUOTE]
Hvor store er de? (skal jo ikke kunne komme helt ind i en kattemund), og hvor køber du dem?

De løber ikke omkring i forskellige retninger. Mariehønen snurrer kun rundt om sig selv, men de andre løber i lidt større cirkler - indtil Asani får ram på dem og sender dem flyvende gennem rummet :høhø: Det er ikke nogen, jeg forventer, der holder i ret lang tid, og de kostede ingen formue, så…

Billedet er et link, Hanne :slight_smile: Til zooplus.dk - og de har dem, så vidt jeg kan se, ikke på zooplus.de. De er store, så der er ingen fare for, at kattene kan sluge dem eller få dem til at sidde fast i mund og svælg.

[QUOTE=galath;1256910]

Billedet er et link, Hanne :slight_smile: Til zooplus.dk - og de har dem, så vidt jeg kan se, ikke på zooplus.de. De er store, så der er ingen fare for, at kattene kan sluge dem eller få dem til at sidde fast i mund og svælg.[/QUOTE]
Jeg har købt noget lignende i Tiger, men det er godt nok længe siden, så om de har noget lignende i dag …

Jaaaaa - Mine magneter er allerede kommet :smiley: :smiley:

99 katalognumre til en gnaverudstilling! :thumbup: og så er hamsterne ikke færdig med at tilmelde endnu, så de er slet ikke talt med!!! :thumbup:
mit bud er mindst 150 gnavere samlet d. 19. september - sejt! :smiley:

Søren Sko siger han vil forsøge at lokke catsitteren med på en lille udflugt, hvis ikke entreen er for dyr for hans slags :slem:

Katte har en entrepris på 500,- + stk pris per snack :tihi:

mennesker kommer dog gratis ind, de er bare økonomisk ansvarlige for deres kattes :tihi:

:tihi::tihi::tihi::tihi: Har lige fået et link til et job, farvehandler - man skal ikke være faveblind … no shit sherlock :stuck_out_tongue: