Lille ballademager

Ikke nødvendigvis…
Vi fik jo Jarl på 4½ måned og knap 1½ uge efter hans indflytten kom Thane…
Ikke ligefrem idel lykke… Jarl fandt sin indre PitBull frem og knurrede som en gal i et par dage, når Thane tillod sig at ville kontakt :smiley:

Idag er de bedsteste vennner, og ville nok have ret svært ved at undvære hinanden :thumbup:

[quote=NicolaiSolberg;293725]Nu har jeg lige vendt det med kæresten, og skal til at se om jeg kan finde en lille legekammerat til Laika :slight_smile:
så hvis vi finder en, så bliver det hurtigst muligt vi får en ny.
Men skal de så have hver deres kattebakke og madskåle osv? eller klare de det fint med den samme? :slight_smile:
Og hvor meget koster det ca at neutralisere sådan en kat? :)[/quote]

Mine 6 deles om 2 store bakker … og de deles om madskålene og får vådmad på samme fad alle 6

så de kan sagtens deles… men når du får det lille nye familiemedlem, så er det godt at have 2 af hver for sommetider driller den ene den anden ved at monopolisere bakke/mad så den anden ikke kan komme til… den adfærd forsvinder i 99,98% af alle tilfælde når de er blevet gode venner…

Neutraliseringen koster 5-600 og op til 8-900 for drenge og ca det dobbelt for piger… men det kommer helt an på hvor du får det gjort henne… lad være med at gå efter det billige… og få det gerne gjort en fredag så de har hele weekenden i selskab med jer til at komme til hægterne

Hvis i bliver i tvivl om sammenføringen har vi 8-10 RIGTIG gode tråde herinde der giver råd om stortset alt hvad du kan forvente under en sammenføring… de burde nok have fået samle-overskriften “ro i sjælen under sammenføring” … men bare søg på “sammenføring” - så dukker de op

:kram:

[quote=NicolaiSolberg;293725]Nu har jeg lige vendt det med kæresten, og skal til at se om jeg kan finde en lille legekammerat til Laika :slight_smile:
Men skal de så have hver deres kattebakke og madskåle osv? eller klare de det fint med den samme? :slight_smile:

:inlove::inlove:

Du kan sikkert finde en dejlig legekammeret til hende her :

[B]www.hittekilling.dk[/B]

:kryds:

Her koster en killing ca. 800,- kr - og så er den vaccineret og neutraliseret.

De er vokset op med andre katte/hunde og børn og er bare noget så dejlige.

Held og lykke.

:inlove:

BDu kan sikkert finde en dejlig legekammeret til hende her :[/B]

[Bwww.hittekilling.dk[/B]](http://www.hittekilling.dk)

BHer koster en killing ca. 800,- kr - og så er den vaccineret og neutraliseret.[/B]

BDe er vokset op med andre katte/hunde og børn og er bare noget så dejlige.[/B]

BHeld og lykke.[/B]

:inlove:[/quote]

En Hittekilling koster 950kr:). Den er også øremærket:)

Det er faktisk rigtig billigt. Og ved at købe en Hittekilling er man med til at give den en dejlig liv til trods for at den har haft en uheldig start:)

Vi har selv planer om at anskaffe en hittemås eller 2 til foråret/sommeren:hjerte:

[quote=JulleML;293744]En Hittekilling koster 950kr:). Den er også øremærket:)

Det er faktisk rigtig billigt. Og ved at købe en Hittekilling er man med til at give den en dejlig liv til trods for at den har haft en uheldig start:)

Vi har selv planer om at anskaffe en hittemås eller 2 til foråret/sommeren:hjerte:[/quote]

:tak:

Tak for rettelsen… og hvor jeg glæder mig til at se din hittemås… :hjerte:… har selv lige været inde og lure på dem, der er til salg lige nu…

:besvimer::besvimer::besvimer::besvimer:

Tak for rettelsen… og hvor jeg glæder mig til at se din hittemås… :hjerte:… har selv lige været inde og lure på dem, der er til salg lige nu…

:besvimer::besvimer::besvimer::besvimer:[/quote]

Jeg sidder tit og kigger på siden. Smelter hver gang:hjerte::inlove::hjerte:.

Tusind tak.
Problemet er bare at jeg ikke lige har 1000 kr. til en ny kat :slight_smile: starter først nyt arbejde til den 1. januar, og så ville jeg neutralisere dem der, for så kommer jeg til at tjene væsentlig flere penge end jeg gør nu :slight_smile: men ville rigtig gerne have en ny legekammerat til fars lille prinsesse… tror virkelig hun KEEDEER sig, når far gerne vil spille lidt computer :slight_smile:

Der er vel tilfældigvis ikke nogen af jer der bor nær lolland, der gerne vil af med en lille killing på ca 4 mdr? :slight_smile:

Hvis det er en pæn stor kattebakke I har, så kan de sagtens dele …Jeg har 5 katte, og to store bakker - Jeg havde stillet tre bakker op, men det var kun de to store de brugte, så jeg fjernede en igen. Madskålen kan de osse sagtens dele.

Jeg vil osse anbefale jer, at finde en misseven hurtigst muligt, jo yngre de er, des lettere går sammenføringen.

Pigemisser er de dyreste at neutralisere, da deres indgreb er lidt størrer end drengemisser. Det kan godt betale sig at ringe rundt og forhøre om priser …Men HUSK pris og kvalitet ofte hænger sammen. Hvis du kommer med begge to samtidig, vil du helt sikkert få noget rabat …Jeg vil næsten tro at du kan få dem begge neutraliseret for omkring 2500,- kr - Og når de nu er der, så får dem vaccinerede og øretatoverede ( hvis de ikke er det ) - Og tjek dem for orm …Hvis det bliver gjort så er I godt dækket ind.

Og husk devisen, 1 kat er hyggelig og sjov, 2 katte er dobbelt hyggelig og sjov :slight_smile: Jeg er sikker på, at I vil blive glade for valget når I ser, hvordan to katte har fornøjelse af hinanden - Både når de leger, men osse når de putter sammen, og vasker hinanden. Vi mennesker kan gøre MEGET for vores katte, men vi kan aldrig erstatte en artsfælle :slight_smile:

Hvis du har mulighed for at komme til Horsens, har min nabo 2 dejlige piger hun gerne giver væk til et nyt hjem:)

[quote=NicolaiSolberg;293763]Tusind tak.
Problemet er bare at jeg ikke lige har 1000 kr. til en ny kat :slight_smile: starter først nyt arbejde til den 1. januar, og så ville jeg neutralisere dem der, for så kommer jeg til at tjene væsentlig flere penge end jeg gør nu :slight_smile: men ville rigtig gerne have en ny legekammerat til fars lille prinsesse… tror virkelig hun KEEDEER sig, når far gerne vil spille lidt computer :slight_smile:

Der er vel tilfældigvis ikke nogen af jer der bor nær lolland, der gerne vil af med en lille killing på ca 4 mdr? :)[/quote]

Kig på DBA og guloggratis der er mange killinger som bortgives.

[quote=Ann K;293729]Ikke nødvendigvis…
Vi fik jo Jarl på 4½ måned og knap 1½ uge efter hans indflytten kom Thane…
Ikke ligefrem idel lykke… Jarl fandt sin indre PitBull frem og knurrede som en gal i et par dage, når Thane tillod sig at ville kontakt :smiley:

Idag er de bedsteste vennner, og ville nok have ret svært ved at undvære hinanden :thumbup:[/quote]

Er det ikke sjældent Ann ??
Jeg mener nu osse at man hurtigst muligt skal sammenføre med en jævnaldrende killing …Mange misser får en lidt ‘frygtsom’ periode når de er omkring 5 måneder - Det gælder ihvertilfælde for de briter jeg kender.

Fra mit sidste kuld, solgte jeg jo en lille drengemis ( Heartbreaker ) til et hjem med en gammel brite. For nylig skulle Marianne ( den nye ejer til Heartbreaker ) passe hendes søsters brite, som er et par uger ældre end Heartbreaker - de to drengemisser legede lystig sammen efter de kun skulle se hinanden an i et par minutter …Heldigvis kunne Marianne se, at Heartbreaker manglede en jævnaldrende killing, da den gamle jo slet ikke gad de vilde lege …Så hun har været ude og købe hendes 3. brite, så nu har Heartbreaker en ven for livet, og Marianne udtaler at det er det bedste hun har gjort :slight_smile:

Nu har jeg lige snakket med dyre hospitalet der hvor jeg bor, og de har givet mig en pris der lyder på 2200 for dem begge…
Og vil ikke øremærke dem, da de begge alligevel skal være indekatte, og den jeg har i forvejen har allerede fået ormekur :slight_smile:
og jeg har før haft katte ude hos det hospital (2 hannes til kasterering), og det gik fint… der var absolut intet galt med dem :slight_smile:

den kattebakke jeg har PT er ca 50X20 cm. men de sidder vel ikke dernede samtidig :slight_smile:

Og jeg har også altid gerne ville ha haft 2 katte… synes de er så søde, og så synes jeg det er bedre for katten at ha en legekammerat, som ved hvordan man siger stop når det gør ondt :slight_smile: og så er det jo nok sjovere at lege med en på sin egen størrelse, end mig der kan tage hende med en hånd :slight_smile:

[quote=NicolaiSolberg;293778]Nu har jeg lige snakket med dyre hospitalet der hvor jeg bor, og de har givet mig en pris der lyder på 2200 for dem begge…
Og vil ikke øremærke dem, da de begge alligevel skal være indekatte, og den jeg har i forvejen har allerede fået ormekur :slight_smile:
og jeg har før haft katte ude hos det hospital (2 hannes til kasterering), og det gik fint… der var absolut intet galt med dem :slight_smile:

den kattebakke jeg har PT er ca 50X20 cm. men de sidder vel ikke dernede samtidig :slight_smile:

Og jeg har også altid gerne ville ha haft 2 katte… synes de er så søde, og så synes jeg det er bedre for katten at ha en legekammerat, som ved hvordan man siger stop når det gør ondt :slight_smile: og så er det jo nok sjovere at lege med en på sin egen størrelse, end mig der kan tage hende med en hånd :)[/quote]

Jeg kan kun anbefale at du også får dem øremærket. Selvom de skal være indekatte, så kan de ved et uheld slippe ud. Hvis de bliver fundet af andre mennesker, så har de ingen chance for at finde ejeren igen:(

Det er virkeligt forskellige hvordan det går med sammenføringer. Mine briter havde jeg ikke problemer med, da jeg fik 1 brite til de eksisterende. Da jeg fik Somalierne var pige-briten mopset på de 2 drenge Somali, som hun først lærte at sætte pris på, da hun var blevet en ældre dame.
Men tilgengæld kunne de 2 Somali slet ikke have, at vi fik de 3 nye MCO, tror Somali er ligesom Abyer ret territoriale.
Så racen betyder også rigtigt meget og selvfølgelig alderen.

[quote=NicolaiSolberg;293778]Nu har jeg lige snakket med dyre hospitalet der hvor jeg bor, og de har givet mig en pris der lyder på 2200 for dem begge…

Og jeg har også altid gerne ville ha haft 2 katte… synes de er så søde, og så synes jeg det er bedre for katten at ha en legekammerat, som ved hvordan man siger stop når det gør ondt :slight_smile: og så er det jo nok sjovere at lege med en på sin egen størrelse, end mig der kan tage hende med en hånd :)[/quote]

Det lyder som en okay pris …En øretatovering koster ikke mange basse-ører, når de allerede er lagt i narkose, så jeg vil råde dig til at få det gjort selvom de er indekatte - Uheldet kan være ude …de er hurtige sådan nogle misser, inden man ser sig om, kan de være smuttet ud mellem benene på een, og en vindue skal ikke mere end stå på klem, før ulykken kan være sket.

Sæt en annonce op i din lokale Brugs, der findes MASSER af killinger som mangler nye hjem - Eller osse kunne du besøge kattehjemmet på Falster ( jeg formoder vi tar’ samme lokal TV, og der har været vist en del udsendelser fra dette sted …For pokker nogle lækre killinger hun har lige pt :-))

Jeg holder øjne og ører åbne …Det kunne jo være at jeg hørte om en lille misseven her i Næstved området.

[quote=Denise;293782]Det er virkeligt forskellige hvordan det går med sammenføringer. Mine briter havde jeg ikke problemer med, da jeg fik 1 brite til de eksisterende. Da jeg fik Somalierne var pige-briten mopset på de 2 drenge Somali, som hun først lærte at sætte pris på, da hun var blevet en ældre dame.
Men tilgengæld kunne de 2 Somali slet ikke have, at vi fik de 3 nye MCO, tror Somali er ligesom Abyer ret territoriale.
Så racen betyder også rigtigt meget og selvfølgelig alderen.[/quote]

Det har du da ganske ret i Denise …Men her taler vi om killinger på omkring 4 måneder - I den alder er deres nysgerrighed og legelyst for det mest størrer end frygt for en artsfælle. Og desuden er de ikke særlig territoriale i den alder.

Ja, jeg synes heller ikke det lød for dyrt :slight_smile:
Og nu kører jeg nok over til dyrehjemmet på falster her i weekenden, og kigger lidt.

Ellers så har jeg fundet den sødeste lille hun kat på dba.
14 uger gammel halv main coone, sort… Sååå nusser :slight_smile:

Her var lidt som jeg fandt på DBA der ligger på Lolland.

[quote=NicolaiSolberg;293789]Ja, jeg synes heller ikke det lød for dyrt :slight_smile:
Og nu kører jeg nok over til dyrehjemmet på falster her i weekenden, og kigger lidt.

Ellers så har jeg fundet den sødeste lille hun kat på dba.
14 uger gammel halv main coone, sort… Sååå nusser :)[/quote]

Super :slight_smile: …Jeg vil næsten vædde på, at der sidder en bedårende killing, som smelter dit hjerte, når du besøger kattehjemmet på Falster :slight_smile:

Ja, jeg har altså også alle mine mærket selvom de er indekatte :slight_smile: For SKULLE de slippe ud, så er det så meget nemmere at få sin elskede kat igen hvis den er mærket, så evt. findere ved hvem de skal kontakte for at få katten hjem :slight_smile:

Men ellers så lyder det som en rigtig god plan I har ang. to. Med et godt stort kradsetræ og lidt andre udfordringer i højden, så kan man sagtens have to katte på den plads.
Husk at en fremtidig indekat har bedst af ikke at have været ude under opvæksten :slight_smile:
Især madskåle skal I nok vælge at have to af, vandskål burde I kunne nøjes med en. Jeg har dog en 2-3 steder rundt omkring for at kattene nemmere støder på en vandskål og drikker mere (problem at katte ikke får væske nok hvis de kun får tørkost) :slight_smile: Jeg havde kun én bakke da jeg kun havde to, men især i starten er det rart nok at have en ekstra :slight_smile: