Lille killing fundet herhjemme

En lille killing har forvildet sig ind i vores kattegård. Den ser ikke ret gammel ud. Den sidder og miaver. Hvor gammel kan den være? Og hvad kan man gøre, hvis ejer eller morkat ikke lokaliseres? Indtil videre har vi puttet den i en transportable indtil anden løsning findes.

*transportkasse

:slight_smile:

Hvor er den kær !

Virker den tillidsfuld ??

Så har den nok ejere et sted i nærheden ??

Måske tage et par billeder og hænge op i dit lokalområde ??

Altså den væser når vores hænder nærmer den, men den bed ikke da min kæreste løftede den over i kassen. Den har været oppe og toppes med Ludvig. Men den var vældig interesseret i de godbidder jeg smed ned til den. Men aner ikke hvad og hvor meget sådan en lille en må få.

Har lagt et billede af den op på Facebook.

Og den er ved at være træt nu, er ved at falde i søvn ser det ud til.

Hvor er den sød…men jeg synes du skulle finde et internat der kan tage den. Så får den mulighed for at vokse op med andre killinger…og lære hvordan man bliver en rigtig kat. :slight_smile:

Under alle omstændigheder skal den jo have både mad og vand…og en kattebakke.
Giv den noget vådfoder…den skal have alt det foder, den kan spise. Husk vand.

Vi lader lågen stå åben, hvis den nu selv kan finde hjem

Umiddelbare bud er omkring 6 uger, så der bør være en mor i nærheden… Kunne jo være en staldkat, der har fået forvildet sig for langt væk hjemmefra, hvis I bor så det er muligt?

Har den været oppe at toppes decideret med jeres anden kat? Det lyder mærkeligt at en så lille killing skulle det - eller mener du bare at de har hvæst og knurret af hinanden? :slight_smile:

Jeg bliver vel nødt til at vente og se om den hører til nogen steder? Jeg giver den lidt vådkost og tørkost, men hvor meget må den få af gangen?

Åh, jeg var desværre ikke hjemme, så ved ikke helt hvad her er foregået. I følge min kæreste fulgte den efter Ludvig, og det brød han sig ikke om, så vores katte blev lukket ind.

Alt det den kan spise :slight_smile:

Og sådan en bette killing finder IKKE selv hjem … den skal hjælpes hjem.

Så lille en killing har vist ingen særlig stedsans…men måske kan du se om den har en missemor i nærheden?

Synes vi kender de fleste katte i vores område, og tror ikke moren er en af dem. Men er det ikke godt nok at lade lågen stå åben, for der er jo ikke plads til både mad, vand og kattebakke inde i transportkassen? Hvis den ikke kan finde hjem bliver den vel bare her.

Eller forvilder sig endnu mere væk fra sin mor. Har I mulighed for at stemme dørklokker i området og spørge til om der er nogen der kender den? Evt. sætte et opslag op? Og så beholde killingen imens? :slight_smile:

Vi har ikke mulighed for at have den inde i huset sammen med de to andre. Så enten skal en anden have plads i nærheden, eller også må den bo ude i løbegården indtil i morgen eller hvornår deadline nu kan sættes for en eventuel ejer.

En bange killing vil enten trykke sig eller stikke af, det er ikke det samme som, at den kan finde hjem. Killinger udvikler ikke stedsans før de er omkring 5 mdr. Du kan være heldig at mormis kommer og kalder/leder efter den men den kan lige så vel være blevet skræmt af noget og er så endt i jeres have uden at ane, hvordan den skal komme/finde hjem.
Hvis I ikke er interesseret i at lede efter dens mor/hjem, så aflever den på et internat, så den får en chance for at overleve og ikke gå for lud og koldt vand :slight_smile:

Lige nu spiser den vådkost. Den skal selvfølgelig ikke blive her, men ejer skal vel lige have en chance for at henvende sig inden den ryger på internat. :slight_smile:

Tag evt. transportkassen ind på badeværelset og lad den være der til i morgen, giv den vådmad eller opblødt tørkost og vand, en lille bakke med havregryn at tisse i, og snak så/kæl med den jævnligt. Kontakt internat i morgen tidlig eller spørg Brita Kamikaze, om hun kan trække i nogle tråde, angående internat.
Killingen kan ikke klare sig på egen hånd, så vær søde at tage ansvar for den eller overgiv den til andre der vil/ kan.

Vi har et mikro badeværelse uden vindue eller noget, så det vil nok ikke være så godt for den. Evt kan den komme i en af mine kaniners løbegård på en gange to meter, så kan den i hvert fald ikke stikke af herfra?