Logo og lign

Tænkte jeg lige ville vise starten til Thomanis logo, som jeg arbejder på. Det er baseret på et billede af en af deres katte set i profil, men det er ikke færdig endnu - der mangler nogle detaljer og sådan, men ville lige vise at der faktisk sker noget :høhø:

Hvad synes I indtil videre? Og hvad synes Annie?

Er det mon Cherry?

Wauw det ser da super godt ud - Ja det kan vist kun være Cherry :wink:

Jeg er spændt på at se det færdige resultat :slight_smile:

Jeg har lidt problemer med at få øjet til at se levende ud, så det er ikke med her… Sidder og arbejder på det lige nu faktisk.

Lige næste etape:
Selve formen er der nu - har stadig problemer med øjet…
Har 3 forskellige øjne og er ikke tilfreds med en eneste, så nu vil jeg høre jer:
øje nr 1:

Øje nr 2:

Øje nr 3:

Hvad synes I - hvad kan jeg gøre for at få øjet mere levende?

Gud de blev da ret små… nå det fikser jeg lige…

Ha - man gør da bare browsersiden større :ok:
Hvis du spørger mig, så nr. 2. Men det kan jo være Annie mener noget andet :wink:
De er flotte :ok:

Det afhænger jo af, hvordan resten af logoet kommer til at se ud :?
Men umiddelbart hælder jeg faktisk til versionen helt uden øje :slight_smile:

[QUOTE=Vivi_Fletcher;579728]Det afhænger jo af, hvordan resten af logoet kommer til at se ud :?
Men umiddelbart hælder jeg faktisk til versionen helt uden øje :-)[/QUOTE]
Ja lige nu er den uden øje også min favorit, for jeg kan ikke få det til at makke ret! :argh:

Jeg synes det tegner (høhø) godt :thumbup:

Jeg synes det er svært at se med øjnene på de små billeder :slight_smile:

[QUOTE=DK Thomani;579752]Jeg synes det tegner (høhø) godt :thumbup:

Jeg synes det er svært at se med øjnene på de små billeder :)[/QUOTE]
Synes da ellers jeg fik dem gjort lidt større - vil jo ikke overbelaste KG med giga-billeder - men jeg kan sende stor format til dig i stor pr mail hvis det er?

I praksis skal logoet kunne fungere som lille - fx på visitkort.
Så fungerer det ikke i lille version her, vil det heller ikke gøre andre steder :slight_smile:

[QUOTE=Vivi_Fletcher;579763]I praksis skal logoet kunne fungere som lille - fx på visitkort.
Så fungerer det ikke i lille version her, vil det heller ikke gøre andre steder :-)[/QUOTE]
Enig, men det skal også funke i stort format, og der er formen på øjet vigtig - hvis det overhovedet skal være der… :gruble::confused:
Det mit spørgsmål gik på var 1: hvilken form er pænest? 2: hvad kan jeg gøre for at få det mere levende? Mens jeg sad for mig selv og tænkte - skal det overhovedet være der? Det regnede jeg bare med at folk ville foretrække, selv om jeg selv er minimalist når det kommer til logoer…
Jeg tror jeg går i tænkeboks med øjet…

[QUOTE=Osquary;579768]Enig, men det skal også funke i stort format, og der er formen på øjet vigtig - hvis det overhovedet skal være der… :gruble::confused:
Det mit spørgsmål gik på var 1: hvilken form er pænest? 2: hvad kan jeg gøre for at få det mere levende? Mens jeg sad for mig selv og tænkte - skal det overhovedet være der? Det regnede jeg bare med at folk ville foretrække, selv om jeg selv er minimalist når det kommer til logoer…
Jeg tror jeg går i tænkeboks med øjet…[/QUOTE]

For mig er et logo meget mere end en kontur af en kat, så om det hænger sammen med logoet i sin helhed, skal man jo se det færdige resultat for at vurdere.
Hvad med at arbejde videre med det, før du bruger mere tid på øjet :?

Helt klart uden øjne - men det er jo ikke mit logo :slight_smile:

[QUOTE=Vivi_Fletcher;579770]For mig er et logo meget mere end en kontur af en kat, så om det hænger sammen med logoet i sin helhed, skal man jo se det færdige resultat for at vurdere.
Hvad med at arbejde videre med det, før du bruger mere tid på øjet :?[/QUOTE]
Sidder faktisk med det nu, og har slået øjet fra mens jeg ser på resten - men hvorvidt der skal være “meget” mere til det ved jeg ikke. Less is more imo :slight_smile: Men du har ret - færdigt er det jo klart ikke :slight_smile:

For mig at se hænger øjeversionen ikke sammen. øjenomgivelse er kraftigt markeret og bliver blikfang i modsætning til den enkle konturstreg resten af tegningen er . Hvis du vil have øje på, ville jeg foreslå en mere enkel streg der vil få billedet til at fremstå som en helhed…

Marina

Jeg synes også, at øjet bliver for dominerende. Hvis det stod til mig, så ville jeg i hvert fald fjerne den der sorte streg under øjet - jeg har lige forsøgt at gøre det hurtigt i paint, så du kan se, hvad jeg mener. Jeg kan godt li’ at øjet er der, men synes ikke, at det skal være så dominerende.

[QUOTE=En forhenværende bruger;579862]Jeg synes også, at øjet bliver for dominerende. Hvis det stod til mig, så ville jeg i hvert fald fjerne den der sorte streg under øjet - jeg har lige forsøgt at gøre det hurtigt i paint, så du kan se, hvad jeg mener. Jeg kan godt li’ at øjet er der, men synes ikke, at det skal være så dominerende.

[/QUOTE]

Det var en god løsning!!
Ser godt ud!!