Jeg kunne godt tænke mig, at der var en tråd med erfaringer med denne type mad, da det er en helt ny verden for mig Jeg vil gerne tabe ca. 6 kg, og vil prøve, at spise efter disse “regler” men ved ike rigtig hvilken jeg skal vælge, så blander det nok lidt. Men jeg tænkte det kunne være fedt, at høre fra andre omkring opskrifter osv…
Jeg bruger www.madbanditten.dk meget til inspiration, der er rigtig mange gode opskrifter.
Hvis du googler LCHF kommer der 800 milliarder svenske sider op!
Vi Skal have laksefrikadeller, med laks på dåse, da det åbenbart kun er fritlevende laks, man kyler på dåse nemlig. Rør laksen med æg, chili og krydderurter, eller hvad du har lyst til, og brug evt lidt fiberhusk til at tørre farsen lidt ud, i stedet for mel. Jeg spiser salat til, gerne med feta i. Manden og børnene får sig et stk flute til også :høhø:
I mens dellerne steger, skærer jeg løg, grønne, røde og gule peberfrugter ud i små tern og kyler i en skål med drænet tun. Hvis jeg har soltørrede tomater kyler jeg også dem i.
- øko mayo i, og 18% creme fraiche og urtesalt, røre røre røre, tadaa: tunsalat. Spises til frokost med spidskål i tynde strimer. (eller salat en art)
Du kan også marinere kyllingstrimler i peanutbutter, karrypasta, kokosmælk og soya natten over, Kyl kyllingstrimlerne på en pind, og steg på en grillpande. Lav evt en peanutsovs til, af kokosmælk, karrypaste og peanutbutter i en gryde. Nammenam.
Jeg spiser efter KISS kost principperne og de minder i høj grad om Paleo, du finder KISS kost bøger så som “Spis maven flad”, “Spis dig gravid”, “Spis dig i balance” og ikke mindst bogen “Spis dig rask”.
Og så henter jeg i høj grad inspiration fra Thomas Rode Andersens kogebog “Paleo” og fra Paleo grupper rundt om på nettet blandt andet på facebook er der en gruppe der hedder Paleo for kvinder.
[QUOTE=HelleC74;1035850]Jeg bruger www.madbanditten.dk meget til inspiration, der er rigtig mange gode opskrifter.
Hvis du googler LCHF kommer der 800 milliarder svenske sider op!
Vi Skal have laksefrikadeller, med laks på dåse, da det åbenbart kun er fritlevende laks, man kyler på dåse nemlig. Rør laksen med æg, chili og krydderurter, eller hvad du har lyst til, og brug evt lidt fiberhusk til at tørre farsen lidt ud, i stedet for mel. Jeg spiser salat til, gerne med feta i. Manden og børnene får sig et stk flute til også :høhø:
I mens dellerne steger, skærer jeg løg, grønne, røde og gule peberfrugter ud i små tern og kyler i en skål med drænet tun. Hvis jeg har soltørrede tomater kyler jeg også dem i.
- øko mayo i, og 18% creme fraiche og urtesalt, røre røre røre, tadaa: tunsalat. Spises til frokost med spidskål i tynde strimer. (eller salat en art)
Du kan også marinere kyllingstrimler i peanutbutter, karrypasta, kokosmælk og soya natten over, Kyl kyllingstrimlerne på en pind, og steg på en grillpande. Lav evt en peanutsovs til, af kokosmælk, karrypaste og peanutbutter i en gryde. Nammenam.[/QUOTE]
Lækker hjemmeside den madbandit, den må jeg læse lidt på jeg ELSKER laks, så de laksedeller må jeg prøve…
-
-
- Updated - - -
-
[QUOTE=MoMo;1035876]Jeg spiser efter KISS kost principperne og de minder i høj grad om Paleo, du finder KISS kost bøger så som “Spis maven flad”, “Spis dig gravid”, “Spis dig i balance” og ikke mindst bogen “Spis dig rask”.
Og så henter jeg i høj grad inspiration fra Thomas Rode Andersens kogebog “Paleo” og fra Paleo grupper rundt om på nettet blandt andet på facebook er der en gruppe der hedder Paleo for kvinder.[/QUOTE]
Det kender jeg heller ikke, KISS
-
-
- Updated - - -
-
Så fik jeg lavet stenalderbrød, hold da op et dyrt brød men det smager godt…
[QUOTE=yvonne42;1036205]
Så fik jeg lavet stenalderbrød, hold da op et dyrt brød men det smager godt…[/QUOTE]
Hehe det var osse det jeg tænkte da jeg så opskriften, at det er dyrt L Heldigvis har jeg i det mindste masser af mandler (fra Tyskland) i huset. Og næste gang vi skal derned skal jeg osse hamstre paranødder og hasselnødder kan jeg se De er trods alt temmelig meget billigere dernede
du kan læse lidt om KISS kost her http://www.gynklinik.dk/menu.asp?pageid=74
Og ja det koster at lave godt brød, men hellere lave et godt og dyrt brød man ved indeholder de gode ting som kroppen bedre kan omsætte til energi
Var det egentligt din tanke, at vi skulle komme med opskrifter i tråden? Vi kunne jo - hvis folk orker - skrive, hvad vi hver især spiser dag for dag? Så kan man måske inspirere hinanden lidt. Jeg ved godt, der er en opskriftstråd, men det er vel mere ‘almindelig’ mad.
Jeg kan da godt fortælle, hvad jeg har spist til morgenmad i dag. En god håndfuld frosset spinat på en pande, når det er tøet så en omgang skinkestrimler og en teskefuld Sambal Oelek (chilipasta på glas) på, så det lige varmer med. Til sidst slår jeg to æg ud over og ‘scrambler’ det hele sammen. Salt og peber på, og så har man en god og MÆTTENDE morgenmad fyldt med grønt og proteiner.
I dag var det så skinkestrimler - det kan også være bacontern eller røget laks.
Og grøntsager kan jo varieres - jeg bruger fx også tit champignoner og tomater.
[QUOTE=Diana F;1037714]Var det egentligt din tanke, at vi skulle komme med opskrifter i tråden? Vi kunne jo - hvis folk orker - skrive, hvad vi hver især spiser dag for dag? Så kan man måske inspirere hinanden lidt. Jeg ved godt, der er en opskriftstråd, men det er vel mere ‘almindelig’ mad.
Jeg kan da godt fortælle, hvad jeg har spist til morgenmad i dag. En god håndfuld frosset spinat på en pande, når det er tøet så en omgang skinkestrimler og en teskefuld Sambal Oelek (chilipasta på glas) på, så det lige varmer med. Til sidst slår jeg to æg ud over og ‘scrambler’ det hele sammen. Salt og peber på, og så har man en god og MÆTTENDE morgenmad fyldt med grønt og proteiner.
I dag var det så skinkestrimler - det kan også være bacontern eller røget laks.
Og grøntsager kan jo varieres - jeg bruger fx også tit champignoner og tomater.[/QUOTE]
Det var faktisk min ide da jeg synes det godt kan være lidt svært for en nybegynder, he he…Jeg bagte “mærkelige” boller igår, men ungerne synes de var et hit. Det var med havreklid og hvedeklid samt lidt bagepulver, fromais frais samt lidt salt og lidt sødemiddel…
Jeg bager aldrig - det er et princip, jeg har. :høhø: Nej, spøg til side - jeg bager faktisk aldrig, men det er fordi jeg ikke gider. Og jeg synes altid, at det bliver mere eller mindre mislykket.
Jeg er nok en lidt ‘doven’ low-carber - hvis ting tager for lang tid, så gider jeg ikke lave dem. Men jeg skriver gerne i denne tråd, hvad jeg spiser, så kan du jo se, om du kan bruge det til noget.
I virkeligheden er det jo ikke så svært med aftensmad, synes jeg, for det er jo ret enkelt bare at spise grøntsager i stedet for pasta/ris/kartofler.
I forgårs var det fiskefrikadeller med hollandaisesovs (ja, et Knorr-brev, jeg er jo ikke så fanatisk ;)) og dertil en kæmpe omgang spidskål, der var stegt på panden efter dellerne - med en lille smule vand ved, hvor jeg kom en fiskebouillonterning i - og så salt og peber.
I går var det stegt kylling med tomatsalat med grønne bønner i og ‘pommes frites’ af knoldselleri med MASSER af presset hvidløg, olie, salt og peber. Hertil en lille dip af mayo og skyr fraiche og chili og hvidløg, salt og peber.
God ide med denne tråd, jeg vil kaste mig ud i en blomkålspizza i aften. Michael vil meget gerne have at vi går Paleo, men jeg vil altså ikke rigtig gå helt derud. I need my cheese!
Jeg går ikke super meget op i at følge nogen former for kostretninger, men laver bare de ting jeg har lyst til. Dog lever jeg lidt efter hvad jeg selv føler er sundt, og har oftest en blandet salat som tilbehør, og ikke kartofler/pasta/ris, selvom det også sker. Jeg har det i øvrigt som om at kød er tilbehør til salat, og ikke omvendt.
Jeg er som sagt lidt delt, jeg vil gerne skære ned på kulhydrater, men vil beholde min oste den blomkålspizza har jeg også kik på SS glæder mig til at høre om resultatet.
Menuen i går aftes var farsbrød med masser af finthakket løg, porre og champignon i farsen. Samt chili og hvidløg og salt og peber. Og parmaskinke ovenpå.
Hertil en bønnesalat (øko-salat-bønner på dåse) - så fik jeg ryddet op i grøntsagsresterne i køleskabet, jeg kom MASSER af grønt i: fintsnittet spidskål, porre, cherrytomater, dampede grønne bønner og broccoli. Olie-eddike dressing med sennep - og salt og peber selvfølgelig.
Skal lave en low carp chokoladekage idag, det bliver spændende
He he…det var ikke lige en synderlig vellykket kage, men jeg glemte også lige 150 gram æggeblommer…I dag skal jeg prøve at lave knoldselleri i stave og lidt olie og krydderi og så lige i ovnen, med lækker avocadodip til plus kylling…mums! (måske)
[QUOTE=MoMo;1035876]…du finder KISS kost bøger så som “Spis maven flad”, “Spis dig gravid”, “Spis dig i balance” og ikke mindst bogen “Spis dig rask”.
[/QUOTE]
Og hold lige øje med, hvilken af bøgerne du får fat i
Blomkålspizza smager rigtig godt! Bunden blev lidt blød/smattet, men det skyldes nok også meget våd tomatsauce.
Hvordan laver du den der blomkålspizza?
I går var menuen mørbradbøffer med champignonflødesovs (på panden efter bøfferne, ½ piskefløde og ½ fløde 9% :)), masser af letdampet broccoli og blomkål samt ovnstegte persillerødder i stave.
[QUOTE=Diana F;1038277]Hvordan laver du den der blomkålspizza?
I går var menuen mørbradbøffer med champignonflødesovs (på panden efter bøfferne, ½ piskefløde og ½ fløde 9% :)), masser af letdampet broccoli og blomkål samt ovnstegte persillerødder i stave. [/QUOTE]
Jeg brugte den her opskrift
I dag har jeg lavet “pomfritter” med knoldselleri lidt olie salt og rosmarin, til dyppelse noget avokadomos med´hvidløg, og råkost med æble og gulerod og til sidst en stegt svinekotelet, mums!!! det var bare i orden
Du skal altså prøve at putte presset hvidløg på sellerifritterne - det er SUPER lækkert. Der skal MEGET på…
Uhm, det er også længe siden jeg har lavet guacemole. Det skal jeg vist snart ha…