[quote=MiSi;355197]Desværre må jeg gentage mig selv: Hvor er forskellen på de produkter og alm. kød?
Konsistensen har nu også stor betydning for, om kattene vil spise vådfoderet.
Min exo vil f eks ikke have bidder i gelé, men kun i sauce, faktisk foretrækker han saucen.
Mht at katte ikke kan smage sødt, så undrer jeg mig - i en bisætning i denne foder-tråd - over, at det Metacam-præparat, der fornylig er kommet på markedet til katte, netop er honningsødet - så meget, at man kan dufte det, når man fylder sprøjten :?
Helt rigtigt. Det er en helt anden problematik, og jeg har ikke indtryk af, at de tynde katte, som er årsagen til, at jeg spørger, har allergier.
Men foreløbig er vi nået dertil (?), at Lux er godt, fordi det indeholder meget kød og intet sukker - ejheller kulhydrat? - og billigt.
Jeg har aldrig kigget priser på f eks Whiskas og lignende, da jeg fra starten fik at vide, at det var “fast food” af værste slags.
Lux har nærmest været det eneste dåsefoder, jeg har hørt rost, men da mine 2 ikke gider det, har jeg kun haft en mental fodnote om det.
Imidlertid er det åbenbart godt nok til at booste de her søde, men tynde “gamle gutter”
Lidt som når man serverer fed, dansk husmandskost på plejehjem :?[/quote]
Forskellen på det kød der sælges til kat er at det gerne skal indeholde de mineraler og vitaminer katten har behov for, det gør en pakke fars fra køledisken ikke. Jeg bruger hele kyllinger hvor kattene kan få lov at gnave ben. Rørknogler tykkes fri i enderne og brystben/flade ben gnaves så der kun er meget lidt tilbage.
Katte bruger mere lugtesans end smagssansen, hvilket også er et problem hvis de er stoppet i næsen. Så det der tilsættes er mest for lugtens skyld, tunolie på tørfoder f.eks. eller antibiotika som Felimox der lugter ligesom gærtabletter.
Marina