[quote=Ann K;355807]Det der bliver en forsimpling af et meget stort emne præget af nærmest religiøse holdninger…
Mus har da fx fire ben og fugle er hammersvære at fange…
Katte er opportunister mht deres kost og en fritlevende god jagtkat vil tage hvad der nu engang byder sig…
Som sagt - jeg har set fritgående katte fange og spise fisk…
Katte vil i naturen formentlig blivce tiltrukekt af fisks bevægelser i vandet og hvis det lykkes den at fange en fisk vil katten sikkert også synes det er sjovt at lege med den sprællende fisk - og på den måde kan man sagtens forestille sig at en kat opdager at fisk er gååååt…
Specifik er et udmærket kvalitetsfoder, hvad enten der er tale om våd eller tørfodervarianten…
Du spørger om foder til to ældre lidt tynde katte… anderledes, så lad dem dog få lov at være stokkonservative og vrangvillige :D[/quote]
Se, det er da klar tale, som jeg kan bruge til noget. Tak!
Og ja, det er et felt, der er tæt på at være religiøst. Derfor spurgte jeg til et konkret foder-mærke, og obsede på, at alternativer skulle være ret let tilgængelige for at kunne bruges til katte i en medium str. provinsby 
Skal lige nævne, at det ikke er mine 2, der er små-tynde, selvom de er oppe i årene, og især Gias kostvaner er ikke til at ændre på.
Men i den dejlige flok, jeg har passet i den forgangne uge, er der 3 søde, søde gamle drenge på 8-10 år, som virkelig godt kunne bruge mere huld og muskelmasse. Jeg har selvfølgelig snakket med ejerne, og foræret dem min DaBird, så jeg håber, at der er en ny på vej til mig 
Det var helt vildt, som deres meget, meget madglade topkat blev totaldistraheret af DaBird’en, så de gamle drenge simpelthen kunne spise i fred…
Og endnu sjovere at se ejerne måbe, da de fik en kort demo engang kl sent, hvor de kom hjem og vi fik rødvin og pizza (semi-hjemmestrikket).
Jeg skal passe dem igen i maj, vist 10 dage, og så må jeg se, hvordan det går til den tid.
Nu har jeg ihvertfald en bunke tips at gå ud fra mht rå og kogt mad, samt dåsemad, og så vidt jeg kan se af indlæggene om Lux versus Pussi/Felix m.fl., så kan der stadig komme relevant info på banen. Tak for det 
P.S. Det var da ikke Marco Polo :? Men Columbus :? (meget kort OT
)