Mad du ikke bryder dig om at spise

Teoretisk kan jeg spise alt men der er dog nogle ting som jeg syntes er ret intetsigende eller det går mod min kulinariske etik.

Hare og Kanin er no go. Det vil jeg bare ikke spise, jeg ved godt at det kun er en ide, men det er min ide så det kan der ikke røres ved.

Hamburgryg er intetsigende og det samme er knødel (tysk kartoffelmos et eller andet med bacon og løg og derefter kogt)

Fuglelever…min mave vil bare ikke være med AVS

Hjerne og Nyrer…det er for udvidet for mig

Men ellers ikke ret kræsen -tihi

Jordnøddesmør og myseost spiser jeg helst ikke - Ellers spiser jeg alt!

Jeg vil faktisk ikke kalde mig selv for kræsen, men der er nu en del, som jeg alligevel ikke vil spise - enten fordi det virkelig ikke smager godt (fx fennikel, stegt flæsk, knödel), eller fordi det bare ved det udseende/indhold virker ækelt (sådan noget som kalvehjerne falder i den kategori!) eller fordi jeg mener at fremstillingen af fødevaren foregår på en dyreetisk uforsvarlig måde (fx Foie Gras, der smager himmelsk, hvis altså man ikke ved, hvordan den opsvulmede lever opnås og hvor meget den generer dyrene!)…

Jeg har et lille quirk med alle former for svampe… for egentlig kan jeg godt lide smagen - men fy for den at få det der ækle, bløde gummimasseagtige blæver i munden!!! BVADR

Jeg tror som sådan ik jeg har smagt noget jeg ik kan li…men nu har jeg jo heller ik været på Island og smagt deres vellagrede (læs: rådne) spæk som de spiser til snaps-riprip

Fiskeben gør mig direkte dårlig, så virkelig et hit (for kattene) at min nabo fisker -shhhh

Og så nægter jeg at spise noget fra dyr som ik har haft det godt. Hmm måske derfor at det altid er sidst på måneden og pasta ingen overraskelse er længere :?

Juleaften står der gås på menuen. Vi skal spise Juliet som har gået i min have siden hun var lille, naboen har købt Julius -love

En ting ingen nogensinde får mig til at spise igen er selleri. -brækkesig -brækkesig

Da vi voksede op var min far så dygtig at han skulle spare hvor han kunne, og respekt for det men hvem hulan siger man kun skulle plante sellerier i hele haven -ked-ked Vi fik selleri hver anden dag på enten den ene eller den anden måde, og selv mens jeg skriver dette kan jeg smage selleri :eek: :eek: JEG HADER SELLERI

Ha Karen - Du fik mig til at huske på noget, nemlig vandgrød. -brækkesig

Så godt som hver aften startede vi unger med at få vandgrød som forret, og hvis der var noget til overs, fik vi det næste aften, koldt og med varm mælk over.

-upssatror det er nemmere at nævne, hvad jeg kan lide…værre kræsenpind end mig skal man vist lede længe efter-tihi

Jeg er MEGET kræsen -upssa

Ting som rådkål, asier, vanille is, yoghurt med frugter, kaffe, klumper i marmelade er ting som jeg fx. ikke bryder mig om :S

Hmm, skal vi virkelig starte listen? -høhø
Fisk, flæskesteg, havregryn, havregrød, græskar, broccoli, jordbær, kaffe, kamillethe, banana-split, chokolade is, rullepølse, risengrød, ris, ris a la mande, forårsruller, dyre- hjerne/nyrer/hjerter whatever, makroner, and, kylling … kan ikke komme i tanke om mere. -tihi Kræsen? Mig? Overhovedet ikke. -upssa

jeg er om nogen en kræsenpind

men ting jeg absolut ikke spiser er bla
kylling(det kan jeg ganske enkelt ikke tåle)
fisk
chili con carne
grønsagstærter
skimmelost
camenbert o.lign
blodpølse

Jeg kan heller ikke lide ris a la mande - puha altså, men det nok fordi jeg heller ikke kan fordrage flødeskum - total kræsen -tihi Rejer er heller ikke mig :S
Kan heller ikke lide knoldselleri - men tilgengæld elsker jeg dens lugt -rofl

raggie - du tænker på skærpekød ikke ? det er mest færinge. islændingene er til hardfiskur- og brennvin. og hardfiskur kan lugtes GENNEM pakken i supermarkedet. og så vil de gerne have smør på som om det var en kiks. yak

jeg spiser heller ikke selleri og indmad(det smager af jern)- og så benløse fugle, appelsiner pga konsistensen - de smager dejligt men de der hinder - adr
og dild er heller ikke et hit !

hmm… jeg kan ikke lide stenbidder (fisk) den er bare så ulækker slimmet i smagen
gule ærte, yak… hestekød nej tak. det er sødt, yak

ting jeg ikke har smagt, men vil heller ikke… nyre, hjerne, frølår, østers, og så alt det der mærkelige kød, der er kommet frem, strus og sådan noget…

så er der jo en masse ting som jeg godt kan spise, men som ikke lige er min kop the… men jeg kan ikke sige at jeg ikke kan lide det…

Puuhaa finder flere ogt flere ting jeg ikke kan lide bare evd at læse jeres indlæg:S:S

Men alt indmad holder jeg mig fra og også svine haler YAK-bleg

Ellers kan jeg ikke klare ost FØJ og klar suppe med de der melboller i Adr…

Alle former for indvolde holder jeg mig fra -brækkesig

[quote=Makenski;65357]Hmm, skal vi virkelig starte listen? -høhø
Fisk, flæskesteg, havregryn, havregrød, græskar, broccoli, jordbær, kaffe, kamillethe, banana-split, chokolade is, rullepølse, risengrød, ris, ris a la mande, forårsruller, dyre- hjerne/nyrer/hjerter whatever, makroner, and, kylling … kan ikke komme i tanke om mere. -tihi Kræsen? Mig? Overhovedet ikke. -upssa[/quote]

Er du sikker på at du ikke er ved at dø af sult???

[quote=kira v;65371]raggie - du tænker på skærpekød ikke ? det er mest færinge. islændingene er til hardfiskur- og brennvin. og hardfiskur kan lugtes GENNEM pakken i supermarkedet. og så vil de gerne have smør på som om det var en kiks. yak

[/quote]

Jeg er islænding og nej, jeg kan heller ikke genkende det med spæk … men hajkød, det ligger og lagrer og både lugter og smager som -brækkesig
Ikke alle islændinge spiser harðfisk med smør, jeg vil bare have min naturel … men ja, den lugter meget af fisk og I skulle bare se kattene her i huset når jeg får spændende pakker ‘‘hjemmefra’’ -tihi

Skal jeg nu til at remse alt det ulækre DANSKE mad op -shhhh (bliver altid lidt mopset, når folk trækker sine fordomme frem … i de fleste tilfælde uden selv at have kendskab til sagerne)
Jeg spiser ikke svinefedt på brød i stedet for smør … øllebrød MÅ være en misforståelse :eek: … medisterpølse -mai … leverpostaj -tommelned … og sikkert mange flere ting jeg ikke kan komme i tanke om nu :?

Tænk at nogen kan få sig selv til at spise ost - det fatter jeg simpelthen ikke -tihi
Gad vide, hvordan det startede som en delikatesse? Måske en har sagt: “fy for satan, hvor det stinker - lad mig smage på det” :smiley:

Jeg kan overhovedet ikke få mig selv til at smage på noget, der enten stinker eller ser uappetitligt ud.

Jeg har vist ikke prøvet at spise så meget.

Hvis ser det ulækkert ud, spiser jeg det ikke, og så lærer jeg nok at aldrig hvad hedder, så det er nok derfor. Men min tolerancetærskel er høj, for jeg kender kun mennesker som også har god madsmag. -tihi

Men een ting, som jeg ALDRIG ALDRIG NOGENSINDE lærer at kunne lide, er blodpølse.

Føj. Det er bare ulækkert.

Ja blodpølse kommer jeg helelr aldrig nogensidne til at smage BADR