Mad du ikke bryder dig om at spise

der er visse ting jeg bare ikke kan lide…

indvolde og organer… hjerne lever hjerte og nyrer og den slags… jeg kan slet ikke med smagen eller lugten under tilberedning… jeg har prøvet det hele … lige stor fiasko hver gang…

tunge… smagen er skøn - men konsistensen… øøøøøøøøøøøv… nej nej nej… jeg kan slet ikke med den konsistens…

syltede og henkogte svampe - øøøøøøøøøøøøøøøv - det er det klammeste jeg kan få i munden… ikke pga smagen - men konsistensen… snot er det tætteste jeg kan komme de…

jeg elsker svampe og samler dem selv i skoven og tørrer dem og laver supper - men syltede??? bvadr…

tarmsuppe - nej nej nej nej - det er FORKERT… PP siger det er som minestrone - jeg synes det ligner kloakvand… og smager som sådan…

rosenkål… altså hvis jeg ville spise sure sokker - så tog jeg en af PPs eller drengenes katnip bolcher

men bortset fra det - så kan jeg spise det meste…

og jeg elsker ost og blodpølse… -sorry men det gør jeg… og medister… de 2 pølser KAN altså laves så englene synger… blodpølse - perfekt stegt med et drys kanelsukker og en klat hjemmelavet æblemos og så med en hvidtøl til…

jeg er ked af at sige det men det KAN altså smage skønt… man skal bare ikke overdrive :slight_smile:

mange ting er bare generelt kedelige… det kan sagtens spises men det er ikke et hit…

og ja - der findes MANGE danske misforståelser… hvem pokker har fundet på at spise råt kød med rå æg og KAPERS???

Jeg spiser ikke salater - altså hønsesalat, italiensksalat o.s.v. o.s.v. Syltet grøntsager. Sylte. Lever. Det meste pynt på smørbrød. Der er meget mad jeg ikke har smagt fordi jeg ikke kan forlis med hvor det stammer fra - såsom indvolde og organer. Også gider jeg ikke alt for stærkt mad - jeg syntes det ødelægger maden.

Åh ja… remoulade og mayonaise… hvem har dog fundet på at lave sødtsmagende fedtet snask, som skal ovenpå gode lækre velsmagende råvarer…

Skattekat

Du er en skat…for det var lige det jeg mente :smiley:

Jeg syntes bare hajkød lød…øhhh forkert, derfor skrev jeg spæk

Gule ærter, stuvet hvidkål, grøn langkål, østers, laks, porrer, rødkål, remoulade, youghurt, blodpølse, medister, tatar, peberrod, asier… der er sikkert meget mere, men lige nu kan jeg ikke komme i tanke om noget

Jeg syntes også at Sushi er intetsigende. Jeg kan sagtens spise det, men det siger mig intet.

Tilgengæld syntes jeg at tatar godt med løg, caviar og rå æggeblommer er rigtig lækker. Snegle, østers, muslinger og andre skaldyr er også en hitter.

Yaks, snegle, hvidløg, kapers, rå fisk (det er ski da kattemad)

haha fik helt kvalme af at læse denne tråd:)

Der er mange ting jeg godt kan lide, lige indtil jeg tænker over hvad det egenlig er så jaaaa -brækkesig

Men ABSOLUT no go fra min side er: Sylte, ål, lever, lam (det smager af uld),
Men jeg er vist rimelig large hvad mad angår:)

Jeg har altid undret mig over den sammenligning :? … fair nok at ikke alle kan li’ lammekød, men ‘‘at det smager af uld’’ … hvordan ved man hvordan uld smager ??

Jeg er vokset op med islandskt lammekød og jeg kan sige at jeg absolut ikke bryder mig om smagen af det lammekød man kan købe i de fleste butikker her DK (fra New Zealand og Chile) … men om det er fordi det smager af uld, det kan jeg altså ikke udtale mig om -shhhh

Rosenkål…

[quote=Skattekat;65460]Jeg har altid undret mig over den sammenligning :? … fair nok at ikke alle kan li’ lammekød, men ‘‘at det smager af uld’’ … hvordan ved man hvordan uld smager ??

Jeg er vokset op med islandskt lammekød og jeg kan sige at jeg absolut ikke bryder mig om smagen af det lammekød man kan købe i de fleste butikker her DK (fra New Zealand og Chile) … men om det er fordi det smager af uld, det kan jeg altså ikke udtale mig om -shhhh[/quote]

Nu kan jeg rigtig godt lide lam og kan nu heller ikke finde sammenligningen med smag af uld og lammekød. Er i sikker på at det ikke er et gammelt får i har fået serveret?

Det Islandske lam er rigtig godt. Det har jeg spist på den Islandske Ambassade i Moskva.

En anden ting er at jeg ikke kan forstår at man kan beslutte sig til at der er noget man ikke kan lide før man har smagt på det.

Jeg kan godt lide lam - og dog. Den man kan købe hakket (frossen) smager og lugter fælt, men kølle eller culotte af lam smager fantastisk… Ved ikke lige hvor forskellen er, men jeg ved hvad du mener -tihi

-what Alle former for indvolde -what

Puh-ha +
havregrød.
Det skulle vi spise hver dag som børn.

Jeg vil have tatoveret på min arm -
når jeg bliver gammel: Patienten tåler ikke havregrød.

Mange hilsner
Mona

mis T blodpølse kan jeg også lide med sukker eller sirup mums

men ellers er jeg meget krædsen ¨

jeg spiser puha der er meget jeg ikke spiser men lidt af det
fisk kalvekød lam boller i karry ( puha kan ikke lide smagen af karry )
så er der indmad det spiser jeg bare ikke og heller ikke mand og børn
struds og kenguru haj og vild fasan bambi ja jeg kunne blive ved

men jeg spiser hakket svinekød og hakket oksekød og flæskesteg og en masse grønsager

haha mona den var god

Jeg har én gang fået lammekød, der smagte ad h***** til. Aner ikke, hvad der var galt med det, for normalt elsker jeg lam, men lige de der lammekotelletter smagte altså vildt dårligt.

[quote=Skattekat;65460]Jeg har altid undret mig over den sammenligning :? … fair nok at ikke alle kan li’ lammekød, men ‘‘at det smager af uld’’ … hvordan ved man hvordan uld smager ??

Jeg er vokset op med islandskt lammekød og jeg kan sige at jeg absolut ikke bryder mig om smagen af det lammekød man kan købe i de fleste butikker her DK (fra New Zealand og Chile) … men om det er fordi det smager af uld, det kan jeg altså ikke udtale mig om -shhhh[/quote]

Hehe, jamen det er måske også sammenlignet forkert - men jeg synes det smager som vådt uld lugter:) sådan virkelige fåret.
For mig smager det sødt og kvalm-thumbs

jeg bryder mig ikke særlig meget om risengrød -tommelned
og fennikel smager af parfume -uha

men der sørme mange ting jeg bryder mig rigtig GODT om, brunkål, stegt lever, stegt flæsk, frølår, sushi, ost, pasta, ris a la mande, and, rødkål, flæskesteg, brun sovs, brune kartofler, kogt flæsk, boller i karry, sylte, grisehaler, frikadeller, farsbrød, gås, kylling, hønsesalat, æbleflæsk, stegt fisk, tomatsuppe, waldorfsalat, kyllingelever, selleribøffer, klar suppe med kød og melboller, øllebrød, tatar, hjerter med persille, jeg kunne blive ved uhmmm :slight_smile:
for slet ikke at tale om desserter…

blodpølse har jeg aldrig smagt :?

[quote=Lunica;65547]jeg bryder mig ikke særlig meget om risengrød -tommelned
og fennikel smager af parfume -uha

men der sørme mange ting jeg bryder mig rigtig GODT om, brunkål, stegt lever, stegt flæsk, frølår, sushi, ost, pasta, ris a la mande, and, rødkål, flæskesteg, brun sovs, brune kartofler, kogt flæsk, boller i karry, sylte, grisehaler, frikadeller, farsbrød, gås, kylling, hønsesalat, æbleflæsk, stegt fisk, tomatsuppe, waldorfsalat, kyllingelever, selleribøffer, klar suppe med kød og melboller, øllebrød, tatar, hjerter med persille, jeg kunne blive ved uhmmm :slight_smile:
for slet ikke at tale om desserter…

blodpølse har jeg aldrig smagt :?[/quote]

Uhhh Boller i karry springer lige i mine øjne -savle

Det er jeg sikker på at Manne og ungerne er glade for -høhø

-engel