Mad du ikke bryder dig om at spise

Brune bønner er noget af det klammeste der findes. Ikke fordi de ikke smager godt, men du suger alt væske ud af kroppen på en og udtørrer fuldstændigt.

Ellers undlader jeg helst at spise noget jeg ikke kender oprindelsen af, men kan vist få langt det meste inderbords. Også stegt lever :slight_smile:

Fisk med ben
Kogt torsk
Klipfisk
Grisetæer
Grisehaler
Frølår
Østers
Foie gras
Hestekød

og så ville jeg selvfølgelig også nægte at smage på hund eller kat!

-what-what-what-what

[quote=Skattekat;65565]Det er jeg sikker på at Manne og ungerne er glade for -høhø

-engel[/quote]

:D:D læste lige sætningen igen griner højt
ja de ville nok ikke syntes det var særlig sjovt med et mit gebis i armen

[quote=Eva;65576]

og så ville jeg selvfølgelig også nægte at smage på hund eller kat!

-what-what-what-what[/quote]

den er jeg også med på altså ikke at spise hund og kat :slight_smile:

[quote=birtheras;65464]Nu kan jeg rigtig godt lide lam og kan nu heller ikke finde sammenligningen med smag af uld og lammekød. Er i sikker på at det ikke er et gammelt får i har fået serveret?

Det Islandske lam er rigtig godt. Det har jeg spist på den Islandske Ambassade i Moskva.

En anden ting er at jeg ikke kan forstår at man kan beslutte sig til at der er noget man ikke kan lide før man har smagt på det.[/quote]

dertil kan jeg så kun svare at ser det ulækkert ud eller lugter grimt kommer det ikke i min mund eller for den sags skyld i min mave

Jeg elsker alt der har med fisk at gøre lige undtagen fiskepinde-tihi-tihi

Lam spiser jeg også meget.

En gang svinehjerter i flødesovs…mums

Jeg rører ikke blodpølse,gule ærter,sylte,finker,bønner osv

Synes ikke at jeg er kræsen,meen:)

Ja ja ja ja, jeg vil endda sige, at jeg er meget velnæret. :stuck_out_tongue:

Nååå men det var da godt…var jo ved at være helt bange for at du slet ikke fik noget at spise -tihi

Er du vimmer, jeg spiser nærmest hele tiden. -tihi Overdrivelse fremmer forståelse. :stuck_out_tongue:

Hmm, noget jeg ikke kan lide…

Den er svær. Det er ikke alting jeg er lige vild med, fx synes jeg lever smager som jeg kunne forestille mig menneskekød ville smage, men hvis det er skåret i mega tynde skiver og lyn ristet på panden, smager det jo egentligt okay…

Jeg tror jeg er typen der hellere vil smage på noget nogle gange før jeg udelukker det helt fra min kost.

Og jo… jeg elsker mad!!

[quote=Bamse;65763]Hmm, noget jeg ikke kan lide…

Den er svær. Det er ikke alting jeg er lige vild med, fx synes jeg lever smager som jeg kunne forestille mig menneskekød ville smage, men hvis det er skåret i mega tynde skiver og lyn ristet på panden, smager det jo egentligt okay…

Jeg tror jeg er typen der hellere vil smage på noget nogle gange før jeg udelukker det helt fra min kost.

Og jo… jeg elsker mad!![/quote]

Jeg har den mening at de ting som jeg ikke kan lide skal smages igen og igen. Når jeg så har lært at acceptere smagen kan jeg bedømme om det er noget jeg kommer til at spise fremover eller om det er intetsigende.

Ja, jeg møder vel også mine grænser for hvad jeg får lyst til at smage på, men den tid den sorg.

Som barn var jeg utrolig kræsen , tror at jeg levede af leverpostej og fiskeboller :S… Nej pjat, brunkål kunne jeg også godt spise -høhø… Det har heldigvis ændret sig , men jeg er bestemt stadig kræsen , jeg gider ikke spise noget som jeg ikke bryder mig om … Så som guleærter , rosenkål , lever, grød og mange andre spændende rette … Mine børn er mærkelig nok næsten alt spisende , underligt med sådan en mor :?..

Kaja, det er ikke altid at ungerne lære af forældrene…heldigvis -tihi

I min brors familie er det således…han tåler ikke fjerkræ, hans kone er rimelig kræsen, 1 barn spiser ikke frugt og grøntsager et andet spiser ikke mælkeprodukter og den sidste spiser alt…næsten

Som barn skulle jeg spise en lille smule , uanset om jeg kunne lide det eller ej … Det har jeg aldrig sagt til mine , der er ikke noget værre end at skal sidde og tygge i noget som man ikke kan lide -bleg

Vi har holdt på at vores datter skulle smage og kunne hun så ikke lide det ja så var det så det.

I dag er hun mere eller mindre altspisende dog har hun fået en ide med at hun ikke kan lide rå tomater.

bente - jeg havde ikke troet du var kræsen ? chok

ordentligt lam er godt - gammel får er noget … uld ?
og så er kænguru altså også et hit - konsistens og smag næsten som oksemørbrad

Hvorfor egentlig ikke hund eller kat?
Hvis det er pgr de horrible aflivsmetoder, man har set (hvis altså man har haft nerver til det) i de seneste par år nyhedsprogrammer eller via internettet, så kan jeg såmænd sagtens forstå det! Det falder nemlig i min kategori af fødevarer, jeg ikke vil spise pgr dyreetiske overvejselr…

Men en hund eller kat, som har levet et udmærket liv og som bliver aflivet hurtigt og smertefrit (fx skudt), tja, dér kan jeg altså ikke se at problemet er større end fx at man også spiser små søde kaniner, kalve, lam eller kyllinger! men det er så måske bare mig?

Jeg vil så påstå at hund og kat høre under samme kategori som kaniner og hare. Det er et no go område for mig. -tommelned

Jamen spiser du ikke kanin eller hare, fordi du synes at de er søøøøøde? Eller har du en anden begrundelse?

Min mand kan fx ikke få sig selv til at spise vagtler… de er så små, at de minder alt for meget om hans (tidligere) højtelskede undulater -tihi Og man spiser altså IKKE Pusser!!!
Et par gange har han dog fået vagtel som en ingrediens i en eller anden ret og så går det helt fint… det er de der småbitte stegte kroppe han har det svært med :smiley:

[QUOTE=Ann K;66100]Jamen spiser du ikke kanin eller hare, fordi du synes at de er søøøøøde? Eller har du en anden begrundelse?

Min mand kan fx ikke få sig selv til at spise vagtler… de er så små, at de minder alt for meget om hans (tidligere) højtelskede undulater -tihi Og man spiser altså IKKE Pusser!!!
Et par gange har han dog fået vagtel som en ingrediens i en eller anden ret og så går det helt fint… det er de der småbitte stegte kroppe han har det svært med :D[/QUOTE]

Jeg havde faktisk også tænkt at jeg har glemt vagtler. Jeg har spist dem, men det er altså underligt. Jeg bryder mig heller ikke om det, det er lissom for ondt og overlegent. :S

Dadler, som nogle spiser til jul, kan jeg heller ikke lide. Adr.

Sylte er jeg til gengæld fan af- og ja jeg ved godt at det kan laves af meget forskelligt - en god sylte med sennep hører nu altså en god julefrokost til.

Jeg synes i øvrigt at jeg oplever at julefrokoster består mindre og mindre af traditionelt mad, og det synes jeg bare tager al det sjove af en julefrokost, altså maddelen. Men det var vist et sidespring.