Mad i 2021

Grundet mit manglende overskud, er jeg stor fan af mad der ikke rigtig kræver noget af mig. Og p.t. handler jeg kun ind via nemlig, og heldigvis har de da lidt at byde på.

I dag fik jeg fornøjelsen af denne: Poké m. røget laks. Jeg sprang dog ingefær og citrus-dressing over, da det ikke lige tiltalte mine samgsløg.

Poké m. røget laks

Poké m. røget laks

Og så har jeg prøvet to af deres tre Onepot. Kan anbefale det hele.

Onepot

Der var tangsalat i Poké m. røget laks, det skal jeg klart også prøve sammen med andre ting.

7 Likes

Vi elsker Onepot… Nøj det laver vi tit på travle dage…

2 Likes

Jeg har også kikket på det flere gang, men her får jeg det hele samlet, så kan det ikke blive lettere. Men skal se om jeg ikke kan finde en opskrift på et tidspunkt, som jeg selv kan lave.

1 Like

Da jeg boede i København, lå der et pizzeria jeg naturligt kom forbi på vej hjem fra stationen. Held i uheld velnok :sweat_smile:, var jeg virkelig ikke vild med deres mad - på nær én ret; pasta med flødesauce og laks.
Af uransagelige årsager, tog de den af menukortet. :frowning: Men så måtte jeg jo finde ud af at lave den selv!

Så det har jeg fået i aften. Spaghetti rørt sammen med et lille skvæt fløde og lidt parmesan, og derefter vendt med en håndfuld kvarte cherrytomater, varmrøget laks og en håndfuld rucola.
Nøøj, det er lækkert! Og der er til endnu en portion i morgen. :smiley:
(Og så er det ikke dumt at man kan skrue lidt ned for fløde og op før det grønne, så det kan spises med lidt bedre samvittighed. :slight_smile:)

4 Likes

Har lige syltet de sidste rødbeder fra sommer 2020. De stod fint ude i bedet, men med alt det frost på vej fik jeg dem op og ja nu syltet.
Den grønne syltebog så med både løg og peberrod - uhmm verdens bedste syltede rødbeder er klar om et par dage når de lige har sundet sig lidt :wink:

3 Likes

Der er begyndt at holde en pandekagevogn ved Brugsen hveranden mandag, så den skulle lige prøves af :yum:

5 Likes

De er så lækre sådan nogle… Må jeg spørge hvad der er i

Der var oksekød, ost og salat i :slightly_smiling_face:

2 Likes

Uh det lyder så lækkert

Har fået det til en fest engang og der husker jeg især forretten med spinat og laks som helt igennem wow

I går blev det en pretzel bun og noget paneret kylling fra subway, i dag blev det en sandwich derfra. Det skulle være let og med deres minimums bestillinger passede det med, at jeg kunne sikre maden til to dage :slight_smile:

Det lyder lækkert :savle: Jeg er selv glad for at lave pasta carbonara a la Lykke. Dvs jeg fyrer mængder af broccoli, grøn peber og andet grønt i retten :hoho:

Uh, måske vi også skal prøve det.

Hvad er det egentligt poke er? Det ligner bare en salat for mig :gruble:

2 Likes

Poke er Hawiansk for salat. Men en salat lagt fint op og ikke moslet sammen som vi er mange der har tendens til.

Jeg laver tit en Buddha Bowl - det er også bare et pænt ord for køleskabsrydning lagt i en skål.

3 Likes

He. Jeg har kun set dem i Brugsen, og der er det bare en salat i lag :tihi:

Det skal ikke være en hemmelighed at jeg gerne springer over hvor gærdet er lavest, og lader andre lave mad til mig. :hoho: Men en kæmpe fordel ved hjemmelavet mad, er altså at man kan få det præcis som man foretrækker det. :grin:

Vi fik ungarsk gullasch suppe i dag :savle:

2 Likes

Lavede lige 32 boller - så fryser får lidt også.
Dette er den eneste opskrift på boller som altid lykkedes for mig, tror det er de mange havregryn der gør at de bliver luftige og saftige.
Tager så 300 g mindre mel og erstatter dem med de frø der nu lige er i skabet, denne gang 100g græskarkerner og 200 g chiafrø.
Denne gang fik den ene plade lige lidt nigellafrø.

100g giver de 32 boller hvis man bruger en 10cm udstikker

7 Likes

har bagt frankbrød, og til fryseren : et fad birkes og to plader chokoladesnegle…hvis engang jeg tager mig sammen til opvasken står der en lille ribbenssteg der trænger til lidt seriøs varme

4 Likes

Jeg skal have vietnamesisk nudelsuppe med oksekød (phở bò) - endnu en af de retter jeg let kunne få leveret til døren i København, men som jeg så har måtte lære at lave selv. :sweat_smile:

Jeg snyder mig gennem den værste del, og bruger specielle bouillonterninger til den fantastiske, aromatiske suppe. Så er det bare at anrette nudler, tynde skiver oksekød, løg, bønnespirer og masser af krydderurter, chili og lidt lime - og så hælde suppen over. Mmmm! :star_struck: :drooling_face:

2 Likes

Her har jeg sat en ordentligt r*vfuld chili con carne over - DK Kogebogens bedste opskrift, plejer at blive rigtig god :savle:

1 Like

Hvad er det for en bouillon du bruger ? :blush: