Mad i 2021

Da det var en arbejdsdag på kontor og ude på besøg fra kl 7.45 til kl 18 i dag, så var hunden sendt i dagpleje hos mine forældre i dag.
Det betyder også at de har budt på aftensmaden mod at jeg hjælper med at lave den :smiley: (ret fin deal :smiley: )

Så et fad på grill er fyldt med kartoffel og knoldselleri, på grillen er også et rådyr yderlår.
Dertil agurkesalat og en asparges/jordbær salat :slight_smile:

Nu er jeg faktisk også sulten :ups:

5 Synes om

Åh er tom for ideer til maden I aften, men har fars og kylling filet i køleskab, så må bliver noget af det

Med venlig hilsen beimis ejer

1 Synes om

Har opdaget jeg savner min salat til aftensmaden, jeg opgave den i efteråret da jeg kørte træt/sur i dressinger, ja nok sundere uden men så får jeg det ikke ned, skal have lidt på. Er der nogle der kender nogle sider med dressing opskrifter. Der er mange på nettet, men har prøvet 4-5 stykker sidst på sommeren, for at få lidt fornyelse, den ene være en den anden, så tabte lidt modet.

Med venlig hilsen beimis ejer

@Eva_K Nu skal du på banen med din pastasalatsdressing :savle:

1 Synes om

Fandt en tærtebundsmix fra Amo og en pakke silken tofu i køkkenskabet.
En pakke fast tofu, med snarlig udløbsdato, to peberfrugter en rød og en orange, løg og hvidløg i køleskabet.
Fik manden til at hente en bakke friske champignons.
Og efter et stykke tid med lidt snitten, stegen og bagen…
Fik vi en lækker tærte til aftensmad :yum:.

1 Synes om

@Beimis - Som man kan se er Lykke ret stor fan af en nem dressing jeg laver til bl.a. pastasalat. Det er creme fraiche blandet med sukker, citronsaft, salt, hvidløg og hakket dild :smil: Den smager gooodt :grin:
I hvert fald hvis man kan lide dild :hoho: Hvis ikke, har jeg anden nem opskrift, hvor det er creme fraiche, sukker, lagereddike, salt, peber og evt. hvidløg :slight_smile:
Jeg var også en årgang kørt surt i det med salater, der fik jeg lidt god inspiration fra denne bog; Skønne salater og vidunderligt tilbehør :smil:

1 Synes om

Jeg er også stor fan af den dilddressing.
Smager rimeligvis ala de chips-dressing-pulver. Forskellen er at Evas smager ualmindeligt mange gange bedre!

1 Synes om

Jeg kan ikke rigtigt lide dild, og alligevel er dressingen god :hoho:

2 Synes om

Tak @Lykke @Eva_K og @HolmeInc for jeres anbefalinger :smiley:
Med de roser skal den prøves hurtigt muligt :blush:
Creme fraiche er skrevet på huskeseddel til næste gang indkøb
Bog må kunne skaffe om langt tid når alm mennesker må komme på biblioteket

Med venlig hilsen beimis ejer

1 Synes om

Nu ved jeg ikke hvor du bor, men her i Århus er bibliotekerne åbne for at man kan hente reserverede bøger og aflevere igen også :smil:

1 Synes om

Tak for oplysningen, tjekker lige op på det lokale bibliotek igen, men sidst jeg tjekkede her var det en bland selv pose fra personalet, samt en to timer af afhente i, og mener der meldte ud skulle have pas når de åbner

Med venlig hilsen beimis ejer

1 Synes om

har lige taget en rustbøf op…får se om den når at tø

3 Synes om

rustbøf? :slight_smile:

1 Synes om

Roastbeef :wink:

1 Synes om

ja selvfølgelig! :smiley: :ups:

jeg er lidt sløv i optrækket i dag

3 Synes om

Det er min datters fødselsdag på søndag, så vi havde aftalt at bestille indisk til i morgen aften. Men nu har jeg lige været så “heldig”, at jeg har vundet en ekstra vagt fra i aften kl 23, til i morgen kl 23 pga sygdom. Så nu bestiller vi indisk i aften i stedet. Så bestiller vi så tilpas meget, at der er rester til i morgen :savle:

6 Synes om

Det blev kylling stykker i ovn med kartofler og sovs

I morgen tjaaaaa :woman_shrugging:

Mandag eller tirsdag lam har taget op så ligger til optøning i køleskabet, skal bare lige finde på hvad jeg skal med det :woozy_face:

Med venlig hilsen beimis ejer

Lammekølle med flødekartofler og grønsager :savle:

1 Synes om

Skinkesnitzel med ris og paprika sauce

2 Synes om

Har besøg af mim niece fra Jylland og hun var så sød at lave farserede porrer… er 100 år siden jeg sidst har fået det

2 Synes om