Fandt en tærtebundsmix fra Amo og en pakke silken tofu i køkkenskabet.
En pakke fast tofu, med snarlig udløbsdato, to peberfrugter en rød og en orange, løg og hvidløg i køleskabet.
Fik manden til at hente en bakke friske champignons.
Og efter et stykke tid med lidt snitten, stegen og bagen…
Fik vi en lækker tærte til aftensmad
.
@Beimis - Som man kan se er Lykke ret stor fan af en nem dressing jeg laver til bl.a. pastasalat. Det er creme fraiche blandet med sukker, citronsaft, salt, hvidløg og hakket dild
Den smager gooodt ![]()
I hvert fald hvis man kan lide dild
Hvis ikke, har jeg anden nem opskrift, hvor det er creme fraiche, sukker, lagereddike, salt, peber og evt. hvidløg ![]()
Jeg var også en årgang kørt surt i det med salater, der fik jeg lidt god inspiration fra denne bog; Skønne salater og vidunderligt tilbehør ![]()
Jeg er også stor fan af den dilddressing.
Smager rimeligvis ala de chips-dressing-pulver. Forskellen er at Evas smager ualmindeligt mange gange bedre!
Jeg kan ikke rigtigt lide dild, og alligevel er dressingen god ![]()
Tak @Lykke @Eva_K og @HolmeInc for jeres anbefalinger ![]()
Med de roser skal den prøves hurtigt muligt ![]()
Creme fraiche er skrevet på huskeseddel til næste gang indkøb
Bog må kunne skaffe om langt tid når alm mennesker må komme på biblioteket
Med venlig hilsen beimis ejer
Nu ved jeg ikke hvor du bor, men her i Århus er bibliotekerne åbne for at man kan hente reserverede bøger og aflevere igen også ![]()
Tak for oplysningen, tjekker lige op på det lokale bibliotek igen, men sidst jeg tjekkede her var det en bland selv pose fra personalet, samt en to timer af afhente i, og mener der meldte ud skulle have pas når de åbner
har lige taget en rustbøf op…får se om den når at tø
rustbøf? ![]()
Roastbeef ![]()
ja selvfølgelig!
![]()
jeg er lidt sløv i optrækket i dag
Det er min datters fødselsdag på søndag, så vi havde aftalt at bestille indisk til i morgen aften. Men nu har jeg lige været så “heldig”, at jeg har vundet en ekstra vagt fra i aften kl 23, til i morgen kl 23 pga sygdom. Så nu bestiller vi indisk i aften i stedet. Så bestiller vi så tilpas meget, at der er rester til i morgen ![]()
Det blev kylling stykker i ovn med kartofler og sovs
I morgen tjaaaaa ![]()
Mandag eller tirsdag lam har taget op så ligger til optøning i køleskabet, skal bare lige finde på hvad jeg skal med det ![]()
Lammekølle med flødekartofler og grønsager ![]()
Skinkesnitzel med ris og paprika sauce
Har besøg af mim niece fra Jylland og hun var så sød at lave farserede porrer… er 100 år siden jeg sidst har fået det
Boller i karry med råkost salat, der er klart plads til forbedringer, men af at det er mit første forsøg på at lave det så blev resultatet overraskende godt ![]()
Havde planlagt en masse godt … men nu er haven klaret, f1 er set og slut, ryggen er helt færdig … så f1 kammeraterne og jeg er enige om, at vi har fortjent nem mad i dag. Så vi henter pizza ![]()
Hot dog med det hele
Godt klaret i aftes nåede at få ødelagt aftensmaden 2 gang og 2 ting
Tro bare jeg springer over at lave noget i aften.