Mad i 2021

Forleden lavede jeg en røvfuld vegetarisk koteletter i fad med tomat/fløde-sovs, og så skifter jeg tilbehør hver dag.
Først nudler af spidskål, i går ris og i dag pasta.

2 Synes om

Netto havde sat en pakke rødspættefilet ned fra 39 kr til 10 kr, så det blev lige til en asiatisk inspireret fiske-grøntsagssuppe :savle: Når jeg altså engang bliver sulten, det er jeg nemlig IKKE lige nu. Var ude ved Birgit for at hente noget tørkost, vi havde bestilt sammen, og der blev budt på nævnte ret og nogle lækre hjemmelavede peanutkugler mv. Jeg er MÆT :hoho:

3 Synes om

Peanutkuglerne er lavet med hjemmelavet peanutbutter.

@Eva_K det må have været peanutbutter med æblebåde der gjorde det;-)

Men ja enig den frokost lagde en solid bund… :wink:

3 Synes om

Det blev grønærter i tarteletter med skinke og cocktailpølser

Med venlig hilsen beimis ejer

Og sidder I og bliver sultne efter peanutkuglerne så er opskriften her.

Min version i dag var med tørrede tranebær og de fungerede også godt. Puttede mere peanutbutter i for at få en mere sammenhængende ‘dej’

De er no-bake / raw

1 Synes om

Skulle have hentet en pulled pork hos slagteren i Brugsen, det var et ja tak tilbud, men de gad ikke betjene mig. Stod ellers længe og ventede og ringede på deres klokke. Til sidst måtte jeg gå. Fjolser.

1 Synes om

Det er jo også en måde at lokke kunder til og de så måske køber andet i stedet for, men absolut ikke i orden :frowning:

I går hjemmelavet ribbensburger.
I dag koteletter i fad

2 Synes om

Skinkestang!

6 Synes om

Spændt på at høre hvad du synes om dem :smiley:

Vi fik også i sidste uge, så det var ikke helt skidt :tihi:

De er med smøreost med grillet peber, spinat, grøn peber og skinke. Der er også tomat i den ene.

3 Synes om

Jeg lavede frikadeller af et helt kilo fars, så der også er lidt til fryseren. Det er år og dag siden jeg sidst lavede frikadeller. Jeg ved ikke hvorfor det er så svært at lave frikadeller når der kun er mig. Jeg kan sagtens lave alt mulig andet, uden problemer. Men lige frikadeller - nope.

3 Synes om

Hjemmelavet tomat supper med små pastaer og kødboller.

Og hjemmebagt mozzarella brød

3 Synes om

I aften karbonader med grønt, kartofler og sovs. Rema har nemlig tilbud på fars og broccoli

I morgen saml selv italiensk style sandwich. Ciabatta brød, pesto, rucola,skinke, mozerella, div grønt osv

2 Synes om

Igår gammeldaws boller i karry - Rema havde en pose kødboller til 10 kr.
Idag fandt jeg et par oksemedaljoner svøbt i bacon til 15 kr., så det er det plus ovnkartofler og broccoli stegt i lidt hvidløg :smil:

4 Synes om

I dag kommer det til og så på blandede rester så det bliver spændende til aften

Gammeldaws = man laver selv kødbollerne :slem: Når man køber kødbollerne færdiglavet, så er det en anden slags :wink:
VH
Susanne

7 Synes om

Haha, her menes der at der ikke er andet end løg, karry og en mælkejævning i (og lidt boullion, og peber etc.) Der kan kommes rigtig mange andre ting og krydderier i :hoho: Vi plejer typisk at få det som kylling i karry med ristaffel

1 Synes om

Min søn har fanget en lækker ørred, så den skal jeg have til aften, stegt i ovn med krydderurter, citron og en sjat hvidvin. Og så skal jeg have nye kartofler til, med forskellige svampe i flødesovs :savle:

8 Synes om

Fik samlet så mange rester igår der var for meget :crazy_face:
Så igen i dag står på rester, dejligt

2 Synes om