beimis skal have rå lever til aftens mad ![]()
vælger lige og lave stegt lever til os to benede, hmm lave til to dage eller lave hjemmelavet leverpostej af resten må se hvad det bliver
med venlig hilsen beimis ejer
beimis skal have rå lever til aftens mad ![]()
vælger lige og lave stegt lever til os to benede, hmm lave til to dage eller lave hjemmelavet leverpostej af resten må se hvad det bliver
med venlig hilsen beimis ejer
Jeg skal have en af mine absolutte yndlingsretter - ‘mad andre har lavet til mig’
Møde i andelsforeningens Grønne Udvalg og vi har bestilt smørrebrød
Det er også det bedste! ![]()
I dag står den på frysepizza, og i morgen bliver det “mad andre har lavet” hos min veninde. ![]()
Jeg regner med at smide nogle kyllinge fileter og kartofler i ovnen, meeen skal lige være færdig med den række jeg er i gang med ![]()
Jeg skal have mad andre har lavet nu ![]()
Suppe her…
Når det er fra mou, kan jeg næsten sige at andre har lavet det.
Jeg er vild med deres karrysuppe, det er klart min yndlingssuppe.
En rest kødsovs fra fryseren
Næsten ligeså godt som “det andre har lavet til mig” ![]()
Syndes godt nok mange er heldige med andre har lavet mad ![]()
Men hvor er det dog dejligt en gang imellem
Med venlig hilsen beimis ejer
Jeg var lidt på storindkøb i Bilka idag, og fik bl.a. “rigtig” hamburgerryg (læs: ikke pumpet) og Antonius flæskesteg på bud i fryseren. Og til aften har jeg lavet stordrift ud af 1½ kg. skinkefars: Karbonade til Claus idag og imorgen; boller i karry til mig selv til imorgen - og resten blev til frikadeller til hhv. mig selv her til aften og hhv. fryseren. Så gider jeg ikke lave en hel masse mere mad igen de næste dage - køleskabet indeholder også pitafyld til de næste 3 dage ![]()
VH
Susanne
Bliver lidt nysgerrig nu ![]()
Du skriver kæmpe hækle projekt den anden dag, og nu skal lige være færdig med rækken…
Må jeg spørge hvad du laver ?
Ja det er rigtig hamburgerryg, sådan noget der ikke er fyldt med vand. godt nok længe siden jeg sidst har fundet det
Jeg har 2½ kilo hakket oksekød i fryseren, og jeg har stærke intentioner om snart at lave en stor portion millionbøf og tilsvarende italiensk kødsovs. Så er der til mange portioner til fryseren, og nem mad mange dage fremover. Det bliver fremtidsTea glad for, for mad fra fryseren er nemlig næsten det samme som “mad andre har lavet”. ![]()
Jeg har sjældent overskud til eller interesse for at lave mad, så jeg vælger så lette løsninger jeg kan finde, men uden det bliver fuldstændig papmad. Heldigvis har nemlig som jeg handler os, nogle okay muligheder. Så i dag blev det: Mørbradgryde, fra fryseren. Tilbehør, en rest kogte kartofler fra i går, der blev varmet i gryden ved svagt varme. Og så rå blomkål til.
En gang wokgrønt fra Skønne salater & vidunderligt tilbehør, der er så godt afbalanceret at man slet ikke behøver ris eller nudler til, og så med en gang marineret kyllingefilet til ![]()
culotte,nye kartofler…und alles
I går vovede jeg pelsen og besøgte en veninde (ser ellers virkelig ikke andre mennesker end dem på arbejde i disse tider), og hun lavede skøn millionbøf med en fantastisk kartoffelmos. Bortset fra smør i kartoffelmosen var det vegansk. Hende og hendes kæreste lever overvejende vegansk, men smør smager jo altså bare godt. ![]()
Til dessert fik vi pavlova, og derudover diverse drikkevarer inkl lækker rødvin og moscow mule senere på aftenen. ![]()
I dag går jeg også all in på weekendmad og skal have ribeye, ovnkartofler, stegte champignoner og bearnaise … måske lidt rødvin. ![]()
Laver en balje salat som i dag skal følges med tærte og i morgen med indbagt fisk fra frost
Dansk bøf med hvide kartofler, ærter og bearnaise til Claus; jeg skal have aspargesbroccoli og pebersauce dertil
Imorgen af resten af farsen: Pasta bolognese af en art. Og derefter faktisk ene hjemme om aftenen resten af ugen ![]()
VH
Susanne
Mega sund frokost
Og dertil corn chips.
Ok måske ikke sundt, men det smager virkelig godt ![]()