Mad i 2021

I går var der en der bad om min hjælp, så det blev pizza sandwich , en sted jeg havde tænkt på længe de kørte med corona tilbud på dem. Så det var nemt

I da havde taget oksefars op , men dagen drillede så blev knorr risret men fik lidt salat til og flutes, bliver mere og mere skuffet over det risret, så vil til og finde opskrifter på de to risret knorr har , tænker kan have selv lavet krydderi blanding så det er i små poser, og på den måde gøre det lidt nemt

Med venlig hilsen beimis ejer

3 Synes om

Har lavet den her opskrift

Den tager tid og sviner lidt, men der er dejlig meget mad til fryseren.

4 Synes om

Det laver jeg også en gang imellem, bare med andre krydderier

1 Synes om

Det gør jeg også…sådan hvad jeg lige er i humør til :smiley:

1 Synes om

Jeg elskede at at lave min egen ris ret. Det er dog lang tid siden jeg sidst lavede det…
Jeg steget oksekød af med Karry og hældte derefter en risblanding i (dem med ris og grønsager på frost) og smagte den så til med de krydderier jeg syntes manglede. Det var en af mine favorit SU retter

4 Synes om

Det lyder dejligt overskueligt, det tror jeg at jeg vil prøve. Især praktisk da både kød og ris/grønsagerne kan tilberedes fra frost af. :slight_smile:

2 Synes om

Aftensmad i dag + 12 dage i fremtiden. Det er dælme ikke ringe. :muscle:

11 Synes om

Tak for det lyder som en god start, jeg har luret lidt på nogle opskrifter med krydderier i, tro jeg godt kunne tænke mig og prøve det, krydderier blandinger men det kommer an på prøve

Holdt mini fødselsdag for min mor og 3 veninder + venindes 4 årige datter, hvor vi spiste en masse frisk frugt og lidt kage, så gad ik stå og lave mad… da 2 af veninderne blev til aftensmad, bestilte jeg de lækreste pizzaer fra et Italiensk sted her i Kbh

8 Synes om

Så blev chili sat i blød og om lidt er her hjemmelavet harissa

2 Synes om

Spændende! :hot_pepper: :hot_pepper: :hot_pepper:
Kan ikke helt tolke det ud fra billedet, men er chilierne hele eller “af-frøede”…?

1 Synes om

De er tørrede og hele. Bløder dem op og fjerner stilk og frø.

En tur gennem blender og så er der sådan en bøtte. Bøtten er på 0,5l. Så jeg har til et par dage :wink:

Lavede så af Pricilla og New Mexico, Arbol havde jeg ikke mod til med en mund som ikke er helt ovre tand operation…

2 Synes om

Jeps, ku’ se de var tørrede, men ikke om der stadig var frø i… :+1:

1 Synes om

I går kyllingfiltet med chili i ovn med kartofler og sovs sovsen blev lige krydderer helt til grænsen :hot_pepper: :garlic: Men så var der da smag ved

I dag Hotwings, pomfritter og bland selv salat jeg holdt det i små bøtter , ja jeg køre de lidt nemme /,idet usunde løsninger lige nu, men hænger godt nok meget i bremsen lige i tiden

Nogle perioder er det vigtigste bare, at man overhovedet får spist noget også er det mere underordnet, hvad det egentlig lige er :slight_smile:

I dag blev det til rugbrød med steg og rødkål :slight_smile:

2 Synes om

Jeg har en ualmindelig travl vagt, så jeg orkede ikke engang at varme resterne fra i går. Det blev en flad leverpostejmad, for dog at få et eller andet at spise.

1 Synes om

Lammekoteletter i fad med kartofler og grønsager

2 Synes om

I går sovs og kartofler men nogle skiver røget mørbrad

I dag steget lever som var planen i går men dagen var mandag med mandag efter nogle beskeder :cry:

Beimis har konstateret der står rå lever i køleskabet :smirk_cat:

1 Synes om

Singlemad :slightly_smiling_face: i aften pappizza. Der er travlhed på maskinstationerne, så resten af ugen er jeg alene hjemme.

3 Synes om

jeg kan måske forudsige, at jeg ender med at købe en af de bedre sandwich med hjem, når jeg alligevel ender i Thisted kl sent i eftermiddag.
Det bliver en lang dag på arbejde, så det er måske nu nok den bedste løsning for at få noget “fornuftigt” i aften :slight_smile:

3 Synes om