Fik lavet lidt suppe og den smagte så godt at jeg syntes I skulle have linket også.
Det bliver helt klart ikke sidste gang jeg laver den.
https://spar.dk/opskrift/thaisuppe-med-rejer-og-kokosmaelk
Fik lavet lidt suppe og den smagte så godt at jeg syntes I skulle have linket også.
Det bliver helt klart ikke sidste gang jeg laver den.
Det blev asparges suppe i dag, skulle være let, havde noget klar suppe/fond i fryser der kunne bruges men med købte kødboller til
Med venlig hilsen beimis ejer
Det kan ikke anbefales. Jeg havde jo bage Islandsk rugbrød i en stegeso og skrevet oven på Islandsk rugbrød. I går til middag kom far, så der stod rugbrød og kunne jo se hjemmebagt
![]()
Nå brødet brev skåret der hvor det var bredest to store, brede skiver ![]()
Jeg var ikke hjemme
Han konstatere så det kunne være en hele marineret sildefilet på den og godt med løg og æg på, den anden blev med god stagter rulle pølse , han skar selv skiver så gode tykke der, løg , og nu der var hjemmebagt rugbrød, skulle der fråses så fandt også stærk sennep, og fik slået hul på den bæger sky der stod i køleskab (kunne ikke få åbnet den på normal vis
)
Jeg fik og vide det brød var uspiselig, det tog ham en time og kæmpe sige igemmen de to stykker mad, spurgte om han ikke kunne have fundet andet, nej nu havde jeg bagt rugbrød , og det ville være synd og give det hestene, sådan som det smagte ![]()
Han er ikke kræsen, men når han siger sådan, må det virkelig være slem
Jeg tænker også mere kage end rugbrød når jeg ser opskrift, har ikke prøvet det, men kage med spegesild er nok ikke verdens bedste blanding ![]()
Ja
havde nævnt det jeg ville lave, men når kage ord ikke interesse ham , han gider ikke kager, og læser kun rugbrød
har grinet en del
Ligger flødeskummet så i bunden? ![]()
Nej ![]()
![]()
stod også og spurgte om, hvor skal flødeskummet være ![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
fik kogt ævler i går…til ævlekage i påsken, brugte muscovado sukker …sort som kul…næsten
fik bagt et fad boller i morges…
til aften står den på oksemedaljon med råstegte kartofler, asparges, og lidt grønt…og rødt
Dagens aftensmad kartofler, sovs, rødbeder og røget stegt bacon
hmm gad vide hvad kaldes det, så andre kan forstår hvad jeg mener ![]()
Har bestilt en gang stegt flæsk med persillesovs fra take away ![]()
Jeg køre vist i det gamle danske køkken
Det blev til fatigmands koletter med kartofler og gamle dags pande sovs med syltede tomater til
I går blev det til et æble til aftensmad, jeg var simpelthen for træt til andet…
I dag noget bedre gordon bleu med flødekartofler fra Brugsen, og det gentages i morgen ![]()
Wok med spinat, bambusskud og kinesiske svampe m.m., og soja nuggets med rugbrød til.
Rester af pølser. bacon, løg og pasta
Forsætter i den gamle danske køkken ![]()
Frikadeller kartofler og sovs med rødbeder
Jeg kom til og se har slet ikke spist ret meget af de rødbeder jeg syltede, så det skal jeg vist have mere på bordet
Mørbradgryde og der er nok til er par dage ![]()
i forgårs fik jeg bagt et par plader rundstykker…
i går stod den så på indkøbsturene for i dag og i morgen …så først til kosaft leverandøren efter helt friskt varm mælk = lige fra tappehanen, så Rema og Brugsen
da jeg kom hjem skrev jeg en huskeseddel til Rema …en ny altså …“vi får varer senere i dag” …don’t get it …lukket torsdag og fredag, men friske varer onsdag …
fik det sidste på anden tur
i dag står den på at få lavet agurkesalat og ombygning af en kogselv rulle til en gør det selv rulle …30-40 kr billigere end at købe et slag i Brugsen
til aften står den på en solid hakkebøf
Mange år siden jeg sidst har fået lavet hjemme lavet rulle, de der kogselv er jeg blevet skuffet over, syndes ikke pengene værd.
Nå du skriver
Må jeg spørge hvordan ombygger du den til gør det selv?
Hold op du frister mig til selv og lave det igen, for det er meget bedre og billigere, bilder jeg ihvert fald mig selv ind ![]()
rul den ud, skyl al det syntetiske krydderi af, dup den tør, fyld din egen krydder blanding i (husk husblas)…det er nok ingen skade til - hvis du har - at gi’ den en knivspids nitritsalt pr kg. rul den, snør eller net den…kog og pres