Mad i 2022

Jeg har set, at man kan købe noget, der har form som østers skaller, ved bageren :slightly_smiling_face:, ved ikke hvad de hedder.
Men her på min egn, laves stjerneskud på almindelig franskbrød/lyst brød. Det kan jo godt være anderledes andre steder i landet :blush:.
Tak for forklaringen :hjerte:

1 Synes om

@MorTilKatja :upside_down_face: nej der er ikke rigtig fiske skaller, mig der ikke udtrykker mig klart nok
@Lonse nemligt det er lige som en tartelet, bare som en muslingeskal :smil:
@Milles_mor det er lige netop dem,
Her når det er til fest er det i sådan en skal, og jeg laver det max 2 gange om året, så det er luksus udgaven jeg server,
ja lidt sjov med den lille Danmark, man skal ikke ret langt før det er det lavet på en helt anden måde. :smil:
Hvis man kommer lidt nord, vest. Herfra. Her, bliver stjerne skud serveret med varm asparges sovs, så det hele ligger neden under sovsen.
Var så lidt :blush:

Med venlig hilsen beimis ejer

4 Synes om

Den bedste med lokale ting er altid:

Hvad skal der på en brunsviger? :tihi:

2 Synes om

Flæskesteg med kartofler, gulerødder, rødkål og sovs, hvis jeg ser bort fra, at halvdelen af sværen gled af og blev bløde, så er det klart den bedste flæskesteg jeg til dato har fået tilberedt mig, også en dag på en travl tirsdag :smiley:

4 Synes om

En gang færdigkøbt farserede porrer, kogte kartofler med hvidløg og chili, svitset på panden, og stegt på pande, bladselleri, gulerødder, aubergine og squash.

2 Synes om

Havde en pakke Rasmus Klump pandkager og amerikanske pandekager der var gået over dato

De amerikanske ryger i fryseren til vi skal have drengene på weekend

De andre smovser vi I i dag :savle:

4 Synes om

Når jeg ellers lige får taget mig sammen, skal jeg lave lakselasagne. :slight_smile:

2 Synes om

Mhm, det må lige være sagen sådan en blæsende solskinssøndag :smil:


Var lige i Bazaren i mandags, hvor de fristede :muhaha:

2 Synes om

Hvad er det? :ups:

2 Synes om

Jeg vil tro at det er kastanjer. :slight_smile:

5 Synes om

Ja, det er ristede kastanjer, og de smagte dejligt :smil:

2 Synes om

Pasta-/tunfad med ricotta, soltørrede tomater, oliven, basilikum og ost.

2 Synes om

Fik lavet hvidkål roulette og til i morgen også, dejligt nemt i morgen :slightly_smiling_face:

Med venlig hilsen beimis ejer

1 Synes om

Til ham: Røde pølser med brød, sennep, ketchup, remoulade og ristet løg.

Til mig: Soja pølser med sennep og majs/kikærte pasta og amerikansk mix med “smør”.

2 Synes om

Vi har været på kærestetur og er det til i morgen middag.
Jeg har ikke fået så godt mad siden vi var på ophold i Hurup.
I går fik vi

Krokette af confiteret andelår, serveret med appelsinmarineret grønkål, syltede svampe og svampeskum.

Hovedret
Paneret skærising serveret med grillede løgskaller, ristede svampe, blomkål med vesterhavsost og luftig hollandaise.

Dessert
Kold appelsinsuppe serveret med lakridsparfait, chokolade og stjerne anis.

I aften var forretten
Rødbederimmet laks serveret med røgeostcreme, peberrod, sprød rug og syltet rødbede.

Hovedret
Rosa kalvetyksteg fra himmerland, med gule beder, confiterede gulerødder, kartoffeltimbale og rødvinsglace

Dessert
Braiseret conference-pære, servereret med brændt chokolade, linsedej og vanilljesauce.

Det er simpelthen fantastisk mad, selv fisken! :+1:t2:

8 Synes om

Fredagens projekt

Aftensmaden stod på millionbøf og kartoffelmos

5 Synes om

Jeg er meget stolt af mig selv… Mad er så nemt, som noget kan være her i huset for tiden for der er bare ingen tid om eftermiddagen, hvis vi også skal have tid med Birk eller ordne andet i huset.

Men jeg har efterhånden fået lavet forskellige mos til Frej, der snart skal starte på mad: ærter, gulerødder, græskar, blomkål, sweet potato. Mangler vist bare lige kartoffel :potato:

7 Synes om

Hjemmestrikket pizza, efter opskrift jeg har fra folkeskolen :smiley:

6 Synes om

Jeg kom i tanke om, at jeg havde kødboller og en rest kogevand fra dem i fryseren, så det bliver boller i karry med ris :savle:

4 Synes om

Gryde stegt kylling , køre åbenbart i gammeldags mad i tiden

Med venlig hilsen beimis ejer

2 Synes om