Og så en kanelsnegl, bagt i eftermiddags, med chokolade til dessert også er der endda rester af både hovedret og dessert til i morgen ![]()
Svinekotelet med bulgur, salat med spidskål og æble, og dressing på græsk yoghurt med hvidløg og dild.
Det var inspireret af et måltid fra Hello Fresh, og igen ganske let og lækkert. ![]()
Knud havde fået bukkefars op af fryseren i stedet for oksefars, så første tanke var frikadeller af det, men han foreslog at lave kodrand og nøj det blev godt ![]()
Hasselback kartofler og efterårs blanding med skorzoner rødder (fra Rema 1000).
Dertil farserede porrer og en Soja schnitzel.
I går stod den på hjemmelavet pizza, og med rester til frokost i dag, og der er også til i morgen
Med venlig hilsen
Hakkebøf/soja bøf med bløde løg, kartofler og brun sovs og syltede rødbeder.
I går fik vi soja millionbøf tilsat løg og stegte champignons, med macaroni og majs-kikærte pastaskruer.
I dag spiser vi resterne
.
Idag fylder svigerfar 60, så har inviteret os på Asian House (Fredericia) så buffet ![]()
Kylling filet med krydderi panering noget nyt jeg faldt over i rema, og det kom i tefal fryer, det var rigtig godt, næste gang det kommer på tilbud skal der købes lager
, fik det til salat og Kartofler
Med venlig hilsen
Alene hjemme, så det blive take away sushi
Stegt laks og stegt røget tofu med kartofler og persillesovs.
Og der stadig lidt tofu tilbage til pålæg i morgen
.
Jeg har lidt lammefilet i marinade med hvidløg, timian og rosmarin, rodfrugter i ovnen og om en halv time skal lammet lige på panden. Jeg har også et par fyldte portobelloer fra Føtex’ delikatesse, rødvinssauce og en god rødvin. Jaa, det er weekend. ![]()
Casper skal have stegt flæsk med persillesovs, det var på dato. Ikke lige min type mad, så jeg tager en “tøm grøntsagsskuffen”-suppe sammen med en rest “hjemmelavede” grovflutes, som var tilovers fra madordningen på arbejde igår, men som nok kan få lidt genoplivning ved en tur under vandhanen og i ovnen ![]()
Flæskesteg med hele svineriet ![]()
En ikke-pumpet hamburgryg fra slagteren med brocoli, gulerødder, kartofler og smørsovs ![]()
En tur under vandhanen?
Flødekartofler (færdigkøbte), svinekoteletter stegt på pande, og gulerødder skrået i stave og stegt på pande i olie, salt og timian. De der gulerødder er jeg altså blevet ret glad for.
Når du gør det kommer væsken ind i brødet. Og når du så kommer den i oven får du skorpen sprød, mens det indre bliver blød pga vandet.
Det meste kedelige og tørre brød kan reddes på den måde.
(har man damp ovn, kan det også virke. Dog skal man der stadig huske at lukke dampen ud så overfladen på brødet tørre ud)
Ja, hvis skorpen er lidt hård/brødet allerede er bagt det, det skal, så gør lidt vand på at det kan genvarmes uden at blive helt hårdt/tørt.
Jeg bruger det også bare hvis jeg varmer de alm. frosne miniflutes, hvis de er blevet tøet op, for de ikke skal blive for hårde udenpå. Det er kun lige et hurtigt skyld, de skal jo ikke blive soggy ![]()
Pitabrød bliver også gode efter en tur under vandhanen, inden de kommer i ovnen. ![]()