Menu her i dag løse ris også min kylling i karry gryde = red de sjove rester.
Små kylling stykker jeg har soteret fra da der er købt store pakninger og froset i mindre portioner, der er altid en par stykker med snask i , de er kogt og skåret i tern,
en rest porre i sjov størrelse, fra da jeg gravede de sidste sommer porre op og kom i fryseren,
En håndfuld ærter
Løg i sjove størrelser, når jeg skære løg til salat og ligende der skal være pæn, de endestykker ryger i fryser og sådan en håndfuld greb jeg
Der var lige bundslanter af lidt bønner i en pose der ikke var hele.
En par løse pølser, der var for meget en dag der blev grillet, de kom i lidt vand og blev koget og skåret i små stykker
2 halve kedelige peber fruger fra køleskabet.
2 chili der også havde været plukket og blevet kedelige , som jeg havde fået af noget familie der havde en mild chili, de to her var så ikke milde .
Jeg skulle måske ikke haft den sidste ske karry i gryden
En halv broccoli der var for meget i forgårs
Jeg er ret sikker på at de kyllinger de bruger i grillen er forkogte og derfor kan de smide dem frosne i frituren. var den rå ville den jo være forkullet inde den blev færdig
Rester fra i går, tis jeg retter lige det her til ris og lige lidt karry gryde, og rester i kogte kartofter, gulerødder, broccoli og blomkål, fik lige brasede det hele på panden, havde fået en til og købe en meget stor pakke koteletter. Der var 3 meget små efter jeg fik det pakket i poser de blev steget,
yoghurt…trænger til noget koldt i denne varme …26.7 i stuen …har stået og plukket æbler kogt til både mos og saft…har plukket lidt kvæder og i gang med en prøvesyltning …nok for tidligt…
Havregryn Det skulle bare være nemt og hurtigt, efter den i går aftes stod på en lækker burger på Wildebeest (www.wildebeest.dk), som det bestemt ikke er sidste gang vi besøger, med en kop varm chokolade på en kaffebar til dessert, og frokosten i dag stod på herregårds bøf i Ikea
Jeg har lige købt en bakke med 1 kg frosne BBQ kyllingelår til 19,95 i Løvbjerg. Det er godt nok billigt, så det skal jeg ha’ i aften, med nogle kartofler og grøntsager jeg vender i noget krydder og smider ind i ovnen, sammen med kyllingelårene. Må jo hellere udnytte ovnen med de EL-priser vi har.
Planen var frikadeller, men fik ikke rørt farsen. Da jeg skulle bruge æg, var der igen en råden . Der bliver ikke købr æg der mere nu.
Nå så det blev så en fad med rosenkål og fars over, det fars kunne jeg røre uden æg, og ind i ovnen med det. Med kartofler og sovs. Der er til frokost til madpakke også
Flødekartofler og mørbradgryde. Begge dele færdigkøbte, flødekartoflerne skal have en halv time i ovnen, og mørbradgryden skal varmes i en gryde. Det kan jeg lige overskue, og det smager fint.