I aftes koteletter, kartofler, ærter, gulerødder, og den sidste hjemmelavet friske agurke sakat i år, tro jeg
Med venlig hilsen
I aftes koteletter, kartofler, ærter, gulerødder, og den sidste hjemmelavet friske agurke sakat i år, tro jeg
Med venlig hilsen
Onsdag, en lille stykke lam,
Den sjove stykke blev delt i to, så der bliver til to gang
med kartofler og sovs, jeg valgt og tage det ris og det cirka 2 spiskefuld karry gryde der var i rester, og så var der i rester også 1 tartelet og det grønærter i rester der passede i størrelse til tartelet
, så jeg fik gjort rent i køleskabet med rester
I går var det meget sent, jeg fik en rugbrød og en bolle. Resten fik en burger fra pølsevogn/grillen
Med venlig hilsen
boeuf onglet, fritter, grillede champignon, ævlekage…
I går den andrn lille stykke lammesteg, med sovs og kartofler, jeg fik en silde mad
Med venlig hilsen
Boller i karry med ris, og rugbrød til dem der vil have det
Med venlig hilsen
Skaftekotteletter med bagte kartofler og rødbeder
Havde lavet fars til deller, men har ikke energi til at lave dem, så mig og Katja bestiller udefra, det bliver lasagne og kebabmix
Tarteletter med asparges og kylling
Nogle gange, når jeg har lyst til frikadeller, men ikke gider laver dem (bryder mig virkelig ikke om at lave den del af frikadeller, hvor jeg former dem og steger dem), så enten former jeg dem og “steger” dem i ovnen, eller putter hele farsen i et fad og i ovnen med det, så det bliver farsbrød i stedet for frikadeller. Det sidste plejer jeg at kalde dovne frikadeller. Laver jeg farsbrød, og gider gøre noget ud af det, laver jeg det altid med forskellige grønsager i.
Stegning af frikadeller, syndes jeg er en meget langsomt proces, og så "duften " sidder bare i alt, de fleste gang laver jeg af stor potion fars, så jeg kan have noglr i fryser til og varme i ovnen. Sjov nok når jeg først er i gang, syndes jeg tiden er lige lang, om jeg laver af 3 dobbel potion, eller bare en potion
Med venlig hilsen
Vi blev enige om da jeg kom hjem fra job, at forkæle vores eftermiddag med kage fra en rigtig bager.
Så med Kartoffelkager, nybrygget kaffe og en portvin, var der råhygge
Jeg havde slet ikke energi til mere så det må steges imorgen, eller hvad jeg finder på
Jeg fik stegt dem lidt på panden, og så fik de en tur i ovnen
Farsen er hakke svine og kalvekød (sådan en pakke der er blandet)
Bacon i tern
Mælk
Hvedemel
Alt godt fra krydderihylden
Bacon i selve farsen? Det har jeg aldrig prøvet, nu er det godt nok også sjældent at jeg laver bacon, overhovedet, men det smager jo udmærket.
Hvordan blev de?
Det smager skønt De blev ret godt
Lammeculotte med blandede rodfrugter og “snydesovs” (lavet på bouillon, rødvin og diverse krydderier, jævnet med maizena). Mums!
Vegansk lasagne fra Lidl, med ekstra meget ost.
De sidster boller i karry, i dag med kartofer og de sidst ris fra i går, rugbrød til dem der vil have det
Med venlig hilsen
hjertegryde med kartofler og en goood sovs
Sild kartofler og sovs, og rå løg til
Med venlig hilsen