Mad i 2022

I aftes koteletter, kartofler, ærter, gulerødder, og den sidste hjemmelavet friske agurke sakat i år, tro jeg

Med venlig hilsen

2 Synes om

Onsdag, en lille stykke lam,
Den sjove stykke blev delt i to, så der bliver til to gang
med kartofler og sovs, jeg valgt og tage det ris og det cirka 2 spiskefuld karry gryde der var i rester, og så var der i rester også 1 tartelet og det grønærter i rester der passede i størrelse til tartelet
, så jeg fik gjort rent i køleskabet med rester

I går var det meget sent, jeg fik en rugbrød og en bolle. Resten fik en burger fra pølsevogn/grillen

Med venlig hilsen

1 Synes om

boeuf onglet, fritter, grillede champignon, ævlekage…

4 Synes om

I går den andrn lille stykke lammesteg, med sovs og kartofler, jeg fik en silde mad

Med venlig hilsen

3 Synes om

Boller i karry med ris, og rugbrød til dem der vil have det

Med venlig hilsen

1 Synes om

Skaftekotteletter med bagte kartofler og rødbeder

1 Synes om

Havde lavet fars til deller, men har ikke energi til at lave dem, så mig og Katja bestiller udefra, det bliver lasagne og kebabmix

2 Synes om

Tarteletter med asparges og kylling

2 Synes om

Nogle gange, når jeg har lyst til frikadeller, men ikke gider laver dem (bryder mig virkelig ikke om at lave den del af frikadeller, hvor jeg former dem og steger dem), så enten former jeg dem og “steger” dem i ovnen, eller putter hele farsen i et fad og i ovnen med det, så det bliver farsbrød i stedet for frikadeller. Det sidste plejer jeg at kalde dovne frikadeller. :grin: Laver jeg farsbrød, og gider gøre noget ud af det, laver jeg det altid med forskellige grønsager i.

2 Synes om

Stegning af frikadeller, syndes jeg er en meget langsomt proces, og så "duften " sidder bare i alt, de fleste gang laver jeg af stor potion fars, så jeg kan have noglr i fryser til og varme i ovnen. Sjov nok når jeg først er i gang, syndes jeg tiden er lige lang, om jeg laver af 3 dobbel potion, eller bare en potion

Med venlig hilsen

1 Synes om

Vi blev enige om da jeg kom hjem fra job, at forkæle vores eftermiddag med kage fra en rigtig bager.
Så med Kartoffelkager, nybrygget kaffe og en portvin, var der råhygge :blush:

6 Synes om

Jeg havde slet ikke energi til mere :smiley: så det må steges imorgen, eller hvad jeg finder på :grin:

3 Synes om

Jeg fik stegt dem lidt på panden, og så fik de en tur i ovnen

Farsen er hakke svine og kalvekød (sådan en pakke der er blandet)

Bacon i tern

Mælk

Hvedemel

Alt godt fra krydderihylden :smiley:

4 Synes om

Bacon i selve farsen? Det har jeg aldrig prøvet, nu er det godt nok også sjældent at jeg laver bacon, overhovedet, men det smager jo udmærket.

Hvordan blev de? :slight_smile:

1 Synes om

Det smager skønt :smiley: De blev ret godt :smiley:

4 Synes om

Lammeculotte med blandede rodfrugter og “snydesovs” (lavet på bouillon, rødvin og diverse krydderier, jævnet med maizena). Mums!

2 Synes om

Vegansk lasagne fra Lidl, med ekstra meget ost.

2 Synes om

De sidster boller i karry, i dag med kartofer og de sidst ris fra i går, rugbrød til dem der vil have det

Med venlig hilsen

2 Synes om

hjertegryde med kartofler og en goood sovs

2 Synes om

Sild kartofler og sovs, og rå løg til

Med venlig hilsen

1 Synes om