Vi er to personer hos os… Og vi bruger imellem 1500 - 2000kr om måneden. Afhængig om der bliver købt godt med kød til fryseren, da vi tit laver mad til to dage.
Og der bliver pengene brugt på mad og husholdningsartikler.
Det skal siges, at tøj til drengene køber vi primært brugt. Jeg har så hverken fået tøj eller været ved frisør i rigtig længe
Jeg ved ikke hvor meget vi bruger, men vi køber helst tingene på tilbud og med den størrelse fryser vi har, kan vi benytte os af når føtex har nedsat kødvare, de kan jo godt holde længere i fryseren end de kan i køleboksen:)
Madplaner, gider min kæreste ikke, han er typen der helst ikke vil have planlagt for mere end en enkelt dag eller to…
Vi har langt til tyskland, men jeg plejer som minimum en gang om året, at tage en hyggetur med min stedfar derned, hvor jeg så handler de ting der kan holde sig og rengøringsmidler ind i stor stil, og så fylder skabe og skuffer op:)
[QUOTE=Dotte;1008245]4000 til fire? Hvordan handler i? Hvad er på jeres menu?
Jeg kan jo godt se, at vores er ret højt så?[/QUOTE]
Vores er også meget højt…aner ikke hvad vi bruger, men jeg køber dyrt mad, så da begge pigerne boede hjemme vil jeg tro vi brugte 6 måske 6,5-7 om måneden på mad og husholdning. Jeg vil have masser af lækre salater…manden vil have kød, og pigerne har deres ynglingsting også. Vi elsker god og lækker mad…og vil hellere undvære nyt tøj
Ingen af os gider retter af hakket fars…og det er jo billigt. Gæster til spisning m god mad og vin trækker hurtigt forbruget en del op…ihvertfald her hos os.
Vi bruger omkring 3000 om måneden på mad og husholdning (kattemad og -grus er ikke inkluderet, og heller ikke tøj, frisør m.m.). Jeg laver sjældent madplan for mere end få dage ad gangen. Vi køber primært ind i Netto og den lokale grønthandel, og vi køber økologisk, når der er et valg, dvs mel, gryn, mejeriprodukter, basisgrøntsager, æg m.v. er økologisk, mens det står lidt sløjere til på kødsiden, desværre. Det er næsten kun svineflæsk og hakket okse man kan få i økologisk variant hernede. Så mit nytårsforsæt er, at jeg skal finde nogle gårdbutikker med gode tilbud på frilandskød, og blive bedre til at bruge fryseren.
Vi har når alle faste udgifter er betalt 1900,- til rest.
Af dem skal vi leve 2 voksne og 1 barn (på 16).
Det skal række til mad, rengørings-artikler, tøj, gaver og alt der hedder fornøjelser (dem er der jo så ikke rigtig nogen af).
jeg har 2 frysere - så jeg indkøber gigant køb hele tiden…
fordi jeg snildt kan køb til 3-4 måneder af gangen fra fx gris og ko - så er jeg nødt til at lave et årsgennemsnit
Jeg bruger 2000 +/- 200 kr kr ALT inkl (også sodavand) om måneden i husholdning… og jeg får kød hver dag - hvad jeg ellers spiser til varierer men jeg er ikke den store grøntsags/pasta/ris/brød spiser - jeg foretrækker kød
tro det eller lad være - men nu har jeg regnet på det i 3 md - og Bilka er ikke spor dyrere med gennemsnits dagligvarer på tilbud end nogen andre billig vare butikker - så jeg planlægger og handler næsten alt i bilka
hvis jeg skal impuls-shoppe fordi jeg ved jeg mangler noget - så går jeg altid i netto for ikke at falde for fristelsen at købe en dyr ting i Bilka - men hvis jeg planlægger alle tilbud - så kan jeg slippe for at rende rundt og bare købe alt et sted det er dejligt!!!
det er det eneste gode ved at bo i istanbul - jeg har netto, bilka, 2 rema, aldi, føtex og lidl… så jeg klager ikke tilbudsjagt er nemt her …
Helt enig Mette
[QUOTE=Battlestar;1008267]Jeg bruger 2000 +/- 200 kr kr ALT inkl (også sodavand) om måneden i husholdning… og jeg får kød hver dag - hvad jeg ellers spiser til varierer men jeg er ikke den store grøntsags/pasta/ris/brød spiser - jeg foretrækker kød
det er det eneste gode ved at bo i istanbul - jeg har netto, bilka, 2 rema, aldi, føtex og lidl… så jeg klager ikke tilbudsjagt er nemt her …[/QUOTE]
WTF?!!?
… Jeg har set dit sodavandsforbrug!! Hvordan i hele hule helvede kan du bruge så lidt på mad og sodavand? :klapper:
Bruger selv for ca. 500 kr soda om måneden, og jeg køber enda den billige… :S
Og ja… Det er faktisk en fordel at bo i “istanbul”, brøndby og nørrebro… Der er så mange billige grønthandlere at det er til at grine over…
Herhjemme har jeg en Aldi, Superbest, Netto og Vestegnens Bazar (halal) kun 10 min væk.
Hvis jeg er i humøret til det, tager det 20 min højest at komme til Bilka, Føtex, Fakta, SuperBrugsen, Rema1000 etc…
Mit største problem er faktisk at jeg er alene og kun har 2 kogeplader + miniovn og microovn.
Og jeg ved ikke med jer andre… :?
Men jeg gider faktisk ikke at lave mad når der kun er mig.
Vi er to voksne - vi bruger rundt regnet 3000,- på mad, sodavand, toiletpapir, rengøringsartikler, shampo mv.
Vi spiser vist meget normalt - vi køber øko æg og kød så vidt muligt - og spiser generelt ikke “ude”…
- umiddelbart synes jeg at det løber fint rundt… Har vi gæster i løbet af måneden så kommer det ofte ud over de 3000 ,-
Jeg gider godt nok heller ikke fars retter eller gryderetter.
Har dog ikke rigtig noget valg desværre.
Hvis jeg havde fast job og tjente 40.000-50.000 om måneden (før skat - det er det man ca. tjener som sektorforsker inden for det, jeg vil) ville jeg stadig ikke komme op og give 5000 kr for mad og husholdning på 2 personer. Kan slet ikke se hvad jeg skulle fylde pengene ud med Måske vi gør rent ekstremt sjældent i forhold til andre
Jeg SKAL dog have varm mad til aftensmad HVER dag - ellers går mit biologiske ur helt i kukuk, så det er ikke fordi aftensmaden herhjemme består af rugbrødsmadder, pasta med ketchup og tun eller pulverkartoffelmos (Yikes…)
Synes bare at Rema tit er halv pris af Netto og Fakta fx.
En typisk indkøbsseddel for os ville lyde på: Hk. tomat, hk. ananas, en pakke lille rugbrød, appelsiner/nektariner/jordbær alt efter årstid, agurk, kartofler (ca. 1 gang pr. mdr), 1,5 l juice, saft (hver anden uge), jasminris, spaghetti (hver tredje uge), hk. okse, medister, flæskesteg, kyllingestrimler, mælk, smør, en pose frossen brocolliblanding (hver tredje uge), 2 x kødpålæg, riskiks, evt. tøjvaskemiddel (1 gang pr. mdr), toiletpapir (ca. hver tredje uge), håndsæbe (hver anden måned), tandpasta (hver anden måned), shower gel + shampoo + balsam(hver anden måned), popcorn, 2 poser kattegrus (1 gang pr. mdr), 1 pk. smøger
Det bliver for det meste præcis 336 kr, men de dyre uger hvor vi også skal have olivenolie, toiletpapir, tøjvaskemiddel, staniol, opvaskebørster osv. render den op på 400-450, men det er ikke hver måned det sker.
Før vi lavede en ugentlig madplan (vigtigst: at holde sig til den og acceptere at i dag er det bare lasagne selvom man har lyst til det, man skal have i morgen!) brugte vi 2500 kr pr. måned.
Nu sparer vi gerne 1000 kr om måneden pga. den madplan og Rema1000.
Jeg vil hellere bruge pengene på at kunne gå i biografen, give kattene 10 kgs madsække af Royal Canin og legetøj uden at tænke videre over det, udstilling (tager mange af pengene!), en mellemdyr tv-pakke, hurtigt internet, opgraderinger fra IKEA uden det gør nas i pungen eller behøves at spare sammen til, Skolebøger uden at tigge mor og far om hjælp, takeaway dage man ikke orker og Mike vil bruge sine penge på computerspil og sodavand. Fint fint… Hellere alt det, end culotte hver dag synes jeg
Nu har vi også en ok lav husleje når man tænker på vores lelighedsstørrelse og placering, så jeg går ikke og føler at jeg skal spinke og spare, men der er heller ikke altid lige overskud på kontoen sidst på måneden.
Jeg kan mærke at mit “shoppe-gen” er gemt af vejen her som vi er blevet fattigere så jeg har slet ikke lyst til at shoppe tøj helt uhæmmet som før. Det sker måske 1 gang hvert halve år at jeg går amok og så er det max. 1000 kr jeg bruger på tøj.
Men når man efterhånden er blevet ret øvet i, at leve TO på EN SU (!!!), så bliver man ret kreativ og ikke så “grådig”
Interessant tråd Helt ærligt så aner jeg ikke hvad vi bruger! Vi drikker vold-meget Coke Light, men det er købt i Tyskland altsammen, i store mængder der rækker 1-2 måneder ad gangen. Men jeg ved faktisk ikke, hvad vi ellers bruger, og det er vel egentlig lidt pinligt… Efterhånden har vi stort set aldrig kød i fryseren, for alt for ofte ender jeg med at smide det ud fordi jeg synes det har ligget for længe. Nå, men måske skulle man prøve at gemme sine bonner og checke lidt op på hvor pengene bliver af - udover knækbrød og min nyeste dille, Isis cookies
VH
Susanne
hmmm jeg synes det er lidt groft at kalde folk for grådige bare fordi man ikke “lever på en sten”… vi er jo mange der har været på SU med de fordele og ulemper der er - derfor skal vi andre vel ikke skamme os,
vi har et budget der siger 4500 kr om mdr og det dækker alt, dvs tøj, dagligvarer, benzin, ja ganske enkelt alt. vi handler dog en hel del i tyskland og der køber vi langtidsholbare varer, ved at handle i tyskland sparer vi min 1500 kr om mdr
samtiddig køber vi tit kød der er tæt på udløbsdatoen, det er bare hjem i fryseren med det og ellers så er vi tilbudshajer så det gør noget
[QUOTE=Susanne W;1008284]Interessant tråd Helt ærligt så aner jeg ikke hvad vi bruger! Vi drikker vold-meget Coke Light, men det er købt i Tyskland altsammen, i store mængder der rækker 1-2 måneder ad gangen. Men jeg ved faktisk ikke, hvad vi ellers bruger, og det er vel egentlig lidt pinligt… Efterhånden har vi stort set aldrig kød i fryseren, for alt for ofte ender jeg med at smide det ud fordi jeg synes det har ligget for længe. Nå, men måske skulle man prøve at gemme sine bonner og checke lidt op på hvor pengene bliver af - udover knækbrød og min nyeste dille, Isis cookies
VH
Susanne[/QUOTE]
ummm isis chokolade cookies - de er super dejlige Det var min ynglings snack da jeg tabte mig 20-25 kg
Rolig nu. Det var derfor jeg skrev “grådig” fordi jeg ikke lige kunne komme i tanker om et andet ord.
Luksus så…
Jeg har genopdaget dem i sidste uge - jeg havde simpelthen glemt at de var der og at jeg kunne lide dem Det er jo ikke verdens billigste snack, men man skal jo ikke leve af dem (desværre) - de er jo blot en snack, så dem vil jeg have, basta
VH
Susanne
Jeg skal ærlig indrømme, at jeg ikke umiddelbart har nogen idé om hvad Peter & jeg bruger på mad, men det kunne bestemt være spændende at se hvor meget vi egentligt bruger. Jeg spiser ikke svin, så vi holder os til fisk, okse, kylling eller kalkun og så har vi heldigvis en mindre fryser, så vi handler ofte “okseklumper” som vi så skærer op. Man kan være heldig at få sådan en “klump” til 500 kroner, og det giver mange gode bøffer og et par små 2 personers stege. Ligeledes er det en fordel at lave 2-dags retter og udnytte potentielt madspild. Vi har i øvrigt fundet flere SU-venlige retter, som ikke æder ens budget, og man slipper for udelukkende at leve af pasta med ketchup.
Vi handler primært i den lokale Rema1000.
[QUOTE=Susanne W;1008300]Jeg har genopdaget dem i sidste uge - jeg havde simpelthen glemt at de var der og at jeg kunne lide dem Det er jo ikke verdens billigste snack, men man skal jo ikke leve af dem (desværre) - de er jo blot en snack, så dem vil jeg have, basta
VH
Susanne[/QUOTE]
Nej synes at kunne huske at de på tilbud kunne fås til omkring 20,- pr pk. … men ja de er gode og så er det sådan en god måde at få noget sødt uden at synde Lige pt. spiser jeg slet ikke slik, chokolade eller kage, men de er bestemt et godt alternativ til “the real thing”