Maden i april

Vi skal ha’ skinkegryde (skinketern/bacon/cocktailpølser/grøntsager) med fuldkornspasta

tykstegsmedaljoner og flødekartofler syltet ind i så meget kryderi at det kan smages i næste uge

[QUOTE=PiaR;1048895]

Vi skal have en marineret svinemørbrad (marineret i lige dele kikkoman/olie/sirup), håndskårne ovnkartofler (rystet i en pose med olie, krydderier og kartoffelmospulver for ekstra sprødhed), ærter med bacon.
Og lidt flute :)[/QUOTE]

Kartoffelmospulver? Gør det dem mere sprøde? hvor meget? :slight_smile:

Vi fik gyrosgryde med ris til

Indbragte hakkebøffer - er meget spændt, det kan kun blive lækkert! :smiley:

[QUOTE=PivC;1048951]Kartoffelmospulver? Gør det dem mere sprøde? hvor meget? :slight_smile:
[/QUOTE]

Jeg hældte knap et halvt brev i posen med kartofler, olie og krydderier.
Rystede godt og bredte kartoflerne ud på en bageplade.

Orh spinat er da sundt :stuck_out_tongue:

Spinatlasagne med hytteost :slight_smile:

Heldivis havde vi nogle kartofler fra i går de blevet skåret i tern og jeg har lige smidt dem på panden med lidt løg dertil skal vi have en rumpe steak og tomat salat energien er ikke til mere i aften suk.

Vi fejrede min aflevering, så det blev til et glas rødvin mens vi lavede maden, som bestod af et par gode oksetyksstegsmedaljoner, bagekartofler med persille-hvidløgssmør, creme fraiche til mig, og så masser af pandestregte hvidløgsmarinerede gulerødder :savle:
Mums

Vi skal have andebryster i aften

Tror det bliver til marineret kyllingebryst på en linse salat i dag.

Hakkebøffer med kartofler, sovs og masser af bløde løg :slight_smile:

Jeg har taget rødspættefileter op af fryseren i dag, nu hvor Flemming ikke er hjemme. De bliver nok rullet om noget pesto og pikantost og så dampet i hvidvin. Jeg tror bare, jeg skal have flutes til :slight_smile:

Hotwings med flødekartofler.
Alt sammen noget fra frys = eksamenslæsnings-mad suk

Uhmenamme… vi skal ha’ koteletter i fad. Jeg ELSKER koteletter i fad. Med fløde/tomatsovs og små nye kartofler :smiley:

Det er torsketorsdag :wehu:

Så vi skal have torsk stegt i hvidløg med jordskokkepure og ovnbagte rodfrugter til.

Jeg glæder mig. Det er så lækkert. :savle:

Efter fem dage med restaurantmad, så må jeg indrømme, at jeg glæder mig helt vildt til min helt simple omgang pasta med basilikumpesto og oksekødsruller m parmaskinke :slight_smile:

Vi skal have madpandekager med blandet salat :slight_smile:

Her blev det til flæskesteg med kartofler, brun sovs og salt. Og ikke mindst chokolademousse til dessert:savle:

Venligst
Dorthe

Er endnu ikke helt sikker, men det kommer til at indeholder røde bladbeder og toppen af et glaskål. Overvejer en omelet af bladene fra bladbederne, så gemmer jeg stænglerne til noget stir-fry i weekenden.