Maden i april

Formentlig en eller anden form for hjemmelavet pizza… med lufttørret skinke, tynde jordskokkeskiver og nigellafrø…

Tror at jeg laver en jordskokkesuppe til forretten i morgen…
Så er det bare resten af maden jeg skal få en ide til…
Hmm… måske rent vegetarisk? kigger lige et par opskriftsbøger igennem…

STÆRK boller i karry.

Vi fik mac D i går … Bvadrrr,… det er bare ikke “mad” for mig - men det skulle lige være hurtigt og nemt… Men bvadr alligevel!

I dag skal vi have svinemørbrad med champions, bacon, fløde - bagt i ovnen og så ris, gulerodssalat og flute til…

Frikadeller, flødekartofler med porrer i og majs :slight_smile:

Det bliver så til en omelet med bladene fra glaskålen og bladbederne tilsat lidt grønne ærter. Dertil rosmarin-bagte babykartofler og tomatsalat.

skinke og kartoffelmos m frisk purløg

Lyder skisme også lækkert!

Så et rigtig godt tilbud i Kvikly idag. 2 store entrecote, en flaske rødvin, pastasalat, råstegte krydderde kartofler og bearnaise. Det hele for den fantastiske pris af 129 kr. Det kunne jeg bare ikke sige nej tak til så det er rasmussens fredags menu :smiley:

Lavet om til:
Mike: Kylling i stærk grøn karry
Thilde: Kylling i Thai sursød sovs
Med ris

Bestilt mad.

Et par store, fede amerikanske entrecotes fra grillen i ovnen - nøj de var møre og gode! Jeg spiste kun halvdelen, det var mere end nok, så tog gemalen resten :slight_smile: Bearnaise sauce, pommes og rødvintil ham, Jack D. barbecue sauce, blomkål, broccoli og gulerødder samt Coca Light til mig selv. Ikke så værst :slight_smile:
Imorgen hedder den vist hjemmelavet stjerneskud, købte rødspættefileter idag.
VH
Susanne

Jeg har været på kursus i dag mens manden har holdt den sidste feriedag. Da jeg kom hjem blev jeg placeret i sofaen med en drink, mens han lavede mad: Ribeye med hjemmelavede bådkartofler, stegte champignon og majs stegt med smør i ovnen. Dertil en dejlig barolo. Det er faktisk ikke helt ringe sådan at være på kursus og komme hjem og blive forkælet.

Vi havde en rest kødsovs, som røg på noget pizzadej.

Venligst
Dorthe

Noget af Michaels gode mørbradgryde med ris til :slight_smile:

Jeg fandt nogle billige kyllinge overlår, så det skal vi have. Så skal vi have “græsk inspireret tilbehør” - i hvert fald til mig :høhø: Men kartofler skåret i stykker, og vendt i olivenolie, salt, timian og en smule peber. Og så tzatziki og oliven med mandler til mig. Casper skal have en gang grøntsager tilberedt fra frys og så bearnaise sauce til :slight_smile:

Vi var hjemme vwd mine forældre og spise fanøgryde med rodfrugte/ kartoffelmos og spidskåls salat. Mors mad er altid .Mums :smiley:
Imorgen strejke jeg og Sejr er blevet enig med sig selv om at vi bare skal have spaghetti med en lille smørklat og frisk basilikum og evt. en weinerpølse
Det ender nok med at jeg laver en salat til.

Primi:
Pastinaksalat m dadelchutney, Insalata Capresa, og tomat/agurk bondesalat med kæmpekapers.

Spinatgnocchi m brunet salviesmør.

Secundo:
Oksekødsruller m lufttørret skinke, salvie og gorgonzola, hertil et fad med ovnbagte kartofler, champignon og tallegio (måske)… hvis jeg har tid så måske også en sidetallerken med polenta og ristede svampe… eller måske noget pasta m valnødde/hvidløg/gorgonzolasauce…
Har faktisk ikke helt bestemt mig endnu… ville faktisk allerhelst have serveret tilbehør af sammenkogt ret af grønne linser, karameliseret knoldselleri og andet godt - men er lidt bange for at det måske bliver for specielt og nørdet italiensk :smiley:

Ost:
Taleggio, Comte, gorgonzola…
Hvis jeg har tid så en lille lækker overraskelse lavet af sødkartoffel, granatæbler og kokos…

Il Dulce:
??? Aner det ikke :smiley:
Måske ikke noget…

Naturligvis med et par gode vine til… en hvid chardonnay, en rød zinfandel, og måske en sparkling shiraz til ost og dessert…

Der er en svineskank på grillen, der har den været nogle timer nu. Dertil honning/citron ovenbagte rodfrugter og en salat i græsk yourgurt med hvidløg.

Omelet og tomatsalat - fra i går.

Noget tortellini i tomat-sauce-agtigt

Jeg skulle have hygget med en veninde idag, men hun aflyste pga sygdom, og drengene insisterer på at bestille, så nu bliver den en rulle kebab til mig, suk…